Beantwoord

Kan Sonos One niet toevoegen aan account

  • 25 December 2020
  • 7 reacties
  • 2347 Bekeken

Ik gebruik dit systeem al twee jaar, maar heb nu problemen met het (opnieuw) toevoegen van producten aan mijn account. 

Gister kwam ik erachter dat één van mijn surround speakers (Sonos One Gen 1) niet meer gekoppeld was. Geprobeerd opnieuw toe te voegen, maar zonder succes. One inmiddels ook al meerdere keren gereset. Uiteindelijk ook andere One gereset en geprobeerd toe te voegen, om te zien of het aan de speaker lag. Het gevolg is dat ik nu twee Ones heb die ik niet aan mijn account kan toevoegen. 

Geprobeerd met bedraad en niet bedraad systeem, One bedraad en niet bedraad bij installatie, maar niets lijkt te helpen. 

Beide Ones staan wel in mijn online account weergegeven, maar als offline. In de android app staan ze als niet geregistreerd in mijn systeem. Bij 'over mijn systeem' staan ze vermeld met ip adres. 

Witte lampjes branden op beide Ones. De status lampjes kan ik overigens wel aan/uit zetten via de app, dus lokaal lijken de Ones gekoppeld, maar om ze te gebruiken moeten ze ook nog aan mijn account worden toegevoegd. 

Het probleem blijft dat de One(s) niet kunnen worden toegevoegd aan mijn account. 

How krijg ik deze Ones weer werkend in mijn systeem?

icon

Beste antwoord door NilsG 28 December 2020, 11:42

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met “dat de One(s) niet kunnen worden toegevoegd aan mijn account". Ik neem aan dat je ze weer als surround wilt toevoegen aan een kamer?

Kun je een screenshot plaatsen van hoe ze bij “Over mijn systeem” vermeld zijn? Het vreemde is dat het systeem ze dus wel ziet, maar jij zegt ze niet toe te kunnen voegen.

Bedankt voor de reactie. Uiteindelijk will ik ze inderdaad weer als surroundspeakers instaleren, maar het lijkt er nu op dat ik helemaal geen producten kan toevoegen (aan m'n account). 

Als ik nu op surroundspeakers installeren klik, kan ik ook alleen kiezen uit speakers die al toegevoegd zijn, en deze Ones staan daar niet tussen. Dat hoefde bij de initiële installatie volgens mij niet. 

Ik zou mijn Beam opnieuw kunnen installeren en hopen dat ik ze dan wel kan toevoegen als surroundspeakers, maar ik ben bang dat als ik mijn Beam reset, deze ook niet meer aan mijn account kan worden toegevoegd. 

 

Overigens zag ik nu dat de info in over mijn systeem van de twee Ones na een tijdje verdwijnt. 

 

En als ik op 'niet geregistreerd' klik, krijg ik het volgende. Ik heb verder nergens wifi problemen, maar heb desondanks ook al geprobeerd of een reset van de router het probleem kon oplossen, helaas ook zonder resultaat. De link naar de klantenservice in de laatste melding werkt overigens ook niet...

 

Reputatie 7

Ik zou de One’s resetten volgens deze methode: https://www.coolblue.nl/advies/sonos-speaker-resetten.html

En het dan nog eens proberen om ze als surrounds toe te voegen. 

Ja, zo heb ik het ook gedaan, maar dan lukt het dus niet ze toe te voegen aan m'n account. En daardoor kan ik er geen audio mee afspelen en ze ook niet als surroundspeakers toevoegen. 

Toch bedankt voor het meedenken!

Het probleem is opgelost door de klantenservice.

Waarschijnlijk kwam het probleem doordat ik vaste IP adressen aan al mijn Sonos producten had gegeven. Nadat ik de IP adressen weer automatisch liet toewijzen, lukte de installatie van de Ones weer wel (het toevoegen aan mijn account), Hierna kon ik ze ook weer als surroundspeakers instellen.

Overigens heb ik nu weer vaste IP nummers, en dat werkt ook weer gewoon.