Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Hoe werkt een spotify account via een mobiele telefoon op een Sonos Play1 op een camping met wifi in het buitenland? De mobiele telefoon ziet met de wifi verbinding wel de Sonos en kan er verbinding mee maken. Maar hoe speel ik dan de Spotify muziek af? M. vd Plank
hoi allemaal,Ik ben nieuw in de sonos wereld en heb een vraag over het uitbreiden van het systeem. Kunnen jullie mij hierbij helpen?Ik heb een Beam en een One SL. Ik weet dat de One SL microfoon bediening heeft. Graag wil ik het tv geluid die nu via de Beam verloopt uitbreiden met 2 boxen. En later nog de sub eens kopen. Stapje voor stapje. En daarna in meerdere kamers nog een box voor het luisteren van muziek. Nu heb ik dus al 1 box de One SL en een Beam waar ik muziek mee luister en via de Beam alleen de tv geluiden. Gezien ik de One SL heb wil ik met deze box eerst de tv geluiden uitbreiden, omdat je niet met 1 box maar met 2 boxen dit alleen kan uitbreiden wil ik dus een box bij kopen. Kan ik dan de One erbij doen of is het raadzamer om de One SL er bij te doen?En welke box zou ik later per kamer waar ik muziek wil luisteren kopen? Wat is het beste voor mijn doel met uitbreiden?Ps ik gebruik de microfoon nu niet, maar later misschien wel? Alvast bedankt, Groeten Sylvia
Goedemiddag,Een lange tijd zit ik al te twijfelen om SONOS aan te schaffen. Ik dacht hierbij aan de SYMFOSISK tafellamp en boekenplank. Er houdt alleen één ding mij tegen, namelijk het koppelen van de twee speakers aan mijn Playstation 4.Ik vraag me namelijk af of dit wel mogelijk is. Kan ik de twee speakers d.m.v. een kabel of wifi koppelen met mijn Playstation of is daar echt een specifieke SONOS speaker voor nodig?Ik zie uw reactie spoedig tegemoet.Met vriendelijke groet,Dennis
Wij hebben een Beam en 2 One’s gekoppeld met elkaar, in de woonkamer. Hier bevindt de router zich ook. Een van de one speakers werkt niet meer en brandt oranje. Ik heb de One speaker gereset, maar deze blijft niet werken. De oranje One meldt dat er een update uitgevoerd moet worden, welke vervolgens een foutmelding geeft en de update niet af kan maken. Ik heb geprobeerd om alle boxen te resetten en allemaal opnieuw te installeer, maar die ene one speaker laat steeds hetzelfde probleem weergeven(update met foutmelding). Deze speaker heb ik zowel draadloos, als gekoppeld aan de router proberen te updaten. Voor mijn gevoel heb ik alles geprobeerd, maar de one speaker wilt maar niet werken. Zie hier de diagnostische info: 1019638602
afgelopen zondag stopte een groep luidspeakers, die ik in de app had aangemaakt, plotseling met afspelen. toen ik in de app keek zag ik dat een van mij play 5 speakers is verdwenen. ik heb alles opnieuw (wifi routes) opgestart, maar de play 5 komt niet terug in de lijst. wanneer ik de play 5 bekabelt aansluit, komt deze wel in de lijst voor. bij de instellingen staat de draadloze verbinding op aan.
Ik wil na,toevallig upgraden naar S2, mijn sonos resetten omdat ik er niet in slaag mijn bridge, play1, 2xplay3 en play5(gen 1) weer samen aan de praat te krijgen. Mijn vraag is nu, als ik de toestellen heb gereset,kan ik dan mij huidig e-mail adres gebruiken bij herinstallatie? Ik download zeker de S1 app. Sluit ik bridge weer aan of beter ertussen uitlaten? Bedankt alvast,hopeloze sonosfan!
Beste, Vandaag de Sonos One aangeschaft. Helaas hoor ik een fikse ruis wanneer een liedje met bass word afgespeelt, lijkt alsof de subwoofer te hard staat.. Nu heb ik de bas en tremble al veranderd maar is het probleem helaas niet verholpen. Zou dit een hardware foutje kunnen zijn?Met vriendelijke groet,
Op mijn Play 3 blijven de leds rood wit knipperen. Volgens de handleiding zou dit betekenen dat het Partitioneren van de speakers is mislukt en dat ik contact op moet nemen met de klantenservice. Hoe neem ik contact op met de klanten service?Ik heb ook al een fabrieks reset gedaan maar dan zou het lampje groen moeten gaan branden maar dit gebeurd niet. Na de reset gaat de Play 3 toch weer rood wit knipperen.
Goedemiddag, ik krijg binnenkort 2 One SL speakers in huis. Wil ze graag aan de muur hangen, echter zou de ene speaker dichterbij de bank komen te hangen (door een inbouwkast) dan de ander. Is dit een groot probleem?! groetjes,pim
Beste community, ik heb een wifibooster op zolder, maar zodra ik op dat signaal zit, zijn niet al mijn sonos boxen zichtbaar in de app. Weten jullie wat de oorzaak is? Alvast dank voor jullie reactie Met vriendelijke groet
Hoi,Gebruik de S1 app.Onder instellingen/app-voorkeuren, de laatste aan/uit te zetten optie is:Bediening vanaf andere apparatenStaat default ‘uit’ /disabledWat stel ik daarmee in? Wat is de functie?Bedankt en groet,Ruud
Kan je de Sonos Play 3 en/of Play 5 verbinden met Bluetooth? In de zin van dat ik mijn smartphone of tablet wil verbinden met een Play 3/5 onafhankelijk van Sonos. Op die manier kan ik mijn Play3/5 meenemen naar weet ik veel waar en muziek afspelen via Bluetooth. Kan dit eigenlijk?
Sonos valt regelmatig uit sinds de app s2
Beste,Zou iemand mij kunnen helpen wat de verschillen zijn tussen de Symfonisk Wifi-boekenplankspeler en de tafellamp. Zijn er ook verschillen tussen de specificaties? Of zijn er alleen verschillen tussen het uiterlijk. Er is namelijk nogal wat prijsverschil. Bedankt voor uw hulp!Groeten,Wendy
Hoi Sonos freaks, Nieuwe Sonos user hier en loop meteen tegen wat issues aan. Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik heb een beam en 2 ikea symfonisk speakers in de woonkamer en 1 symfonisk in de keuken. Na de super simpele configuratie en laatste updates heb ik uiteindelijk de statusled uitgezet.Na een weekje via een iPad TruePlay uitgevoerd. Prima gelukt trouwens. Echter blijft nu de statusled op alle Symfonisk speakers branden. Zijn niet met de knop in de software uit te zetten. Is dit een bug?Speakers spanningsloos maken mocht niet baten. Ook TruePlay opnieuw uitvoeren ook niet. Tips welkom. Micha
Mijn Sonos play 5 doet het niet meer.Rode lampje knippert continue Ik heb al gesprobeerd om connectie te maken met de LAN kabel, het lampje knippert dan wit en heb product koppelen (via de app) werkt niet In het verleden al een keer een reset gedaan Product werkte voorheen alléén met LAN kabel. Nu ben ik verhuisd (andere wifi) en werkt het óók niet met een LAN kabel. Een LAN aansluiting is sowieso geen optie in mijn nieuwe huis.Graag heb ik contact met iemand (van Sonos) die mijn probleem weet op te lossen.
Hoi hoi. Heb 2 nwe Sonos sl in gebruik maar ik kan nergens meer vinden waar / hoe te calibreren.......…Wie kan mij verder helpen?Mvg Dirkiedons
I have two Play5 and two Play3 in mij Sonos System at work. Only one Play5 can not connect. I ve tried everything (different wifi, system reset, back to initial settings) but it can be recognised with Mac address and then it is very difficult to connect to the system. It occurred only once with a connection, but i did not manage to do it again. All other systems work properly. I use controller S1, because my Sonos is a little bit older ;-).At home I have Sons Play1 (2x) and Sonos One (4x) and a Move. This works perfect. How can I solve this Play5 problem?
Ik kan mijn Play 3 niet koppelen met nieuwe router.
Mijn Sonos One SL laat zich niet installeren:Ik heb een play:1, de S2 app..Als ik met behulp van de app wil installeren, wordt de Sonos One SL netjes gevonden.De 1e foutmelding die ik krijg: Er deed zich een probleem voor bij het instellen van je Sonos One SL. Laten we iets anders proberen. De 2e foutmelding die ik krijg: Er deed zich een probleem voor tijdens het installeren. Herstart je mobiele apparaat of gebruik een ander apparaat en probeer het opnieuw. Of sluit je Sonos One SL aan op de router met een ethernetkabel.Ik heb: mijn mobiel herstart en opnieuw geprobeerd. Ik heb een andere mobiel gebruikt. Ik heb de Sonos One met een ethernetkabel gekoppeld. Alle opties geven dezelfde foutmeldingen. Ik ben nu even door mijn opties heen. Ik las iets over Ziggo en Sonos, ik heb een Ubee router de EVW3226.
Ik heb een Sonos systeem van de eerste Generatie, in de woonkamer heb ik 2 play 5 om muziek te beluisteren. Ik wil mijn systeem uitbreiden met de Gen 3 surround set - kan ik deze speakers combineren met mijn oude Gen 1 speakers ?
Hoi na switchen van internetaanbieder wil ik mijn sonos play 1 en bar weer installeren. aangezien ze niks deden en niet gevonden werden heb ik eerst alles gereset. Nu worden ze in de app prima gevonden maar kom ik niet verder met installeren. de app komt met draadloze installatie en als ik dan op de knop druk om accessoires te configureren dan blijft hij daar hangen. Kan op de knop drukken maar er gebeurt niks wat nu?
Ik heb 2 Sonos One speakers, eentje is plots zijn verbinding verloren en krijg hem op geen enkele manier opnieuw gekoppeld.Soms wordt hij herkend, Dan krijg ik eerst op de IPhone volgende pop-up:“Sonos’ wil verbinding maken met wifinetwerk ‘SONOS-AxUBCAABFn-goyrqQLAI=’?Waar ik kan kiezen voor Annuleer of Verbind.Na te kiezen voor Verbind, krijg ik de pop-up:Geen verbinding mogelijk met netwerk 'SONOS-AxUBCAABFn-goyrqQLAI='Waar ik enkel op OK kan drukken.Het zou kunnen dat het probleem begonnen is nadat er verschillende Google Home speakers werden opgestart, waarvan er mogelijks eentje het IP van de Sonos heeft overgenomen. (maar ik weet dat niet zeker.In elk geval nu zijn alle Google Home speakers uitgeschakeld en het probleem blijft.Ik heb alles wat in de support wordt voorgesteld reeds geprobeerd, ben einde raad.Graag enig advies.Diagnostische info verzonden (van de ene Sonos One die wel nog gekoppeld is onder het nummer 1090362476 op 29-11-2020.Gr Nico
Goedenavond, Is inmiddels mogelijk mn play 5 apparaat op 1 of andere manier op mn 5ghz router aan te sluiten? Ik had een eerder topic hierover gezien waarin staat dat 2.4ghz verder reikt etc. Maar aangezien de nieuwe generatie sonos apparaten wel 5ghz wifi ondersteund (mijn 2 sonos one apparaten doen het ook prima) lijkt me dit inmiddels onzin. aangezien een kabel in mn router stoppen wel werkt (alleen de router niet echt op een handige plek staat) kan ik misschien een Ethernet over Power gebruiken en die kabel er op aansluiten? of een wifibooster over kabel?Sander.
ik heb een wired systeem en glasvezel (200/200) connectie. de kabel naar de playbar is goed want de digitale televisie geeft geen problemen. muziek valt meer dan regelmatig weg en ik verlies contact tussen mijn iphone11 en het systeem.na enige tijd komt de muziek terug. wat moet ik doen?ik hoor graag. mvg peter vd akker
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.