Skip to main content

Dag allen,

ik bezit een setup met 2 stereo setups (op het gelijkvloers) en 1 apart op het 1e verdiep. Tevens in het buitenhuis zijn er 2 aparte aanwezig. Een boost is geïnstalleerd om alles te verbinden via SonosNet.

Voor onze wifi hebben we 2 spots (waarvan 1 over power connector gaat) van Linksys.

Bij het gebruik vallen ze constant uit, zelfs een stereopaar dat vaak uitvalt. In de support matrix (poort 1400) tonen ze bijna allemaal altijd groen, maar de stabiliteit is ondermaats.

De kanalen hebben we al opgesplitst tussen de 2 wifi spots (1 & 6) en het SonosNet (11).

Hebben jullie nog enkele tips voor deze (wanhopige) gebruiker?

Met vriendelijke groeten,

Manu

Hoe is de Boost bekabeld ? Direct aan de router ? Tevens kun je in de systeeminformatie van Sonos achter elk van je apparaten een waarde achter het veld WM zien, wat voor waarde staat daar ?

De Boost is aangekoppeld aan de modem waar dhcp aanstaat. De WIFI wordt voorzien door een aparte router waar dhcp uitstaat. Bij alle apparaten staat WM:0

mm, dat lijkt een behoorlijk geoptimaliseerde Sonos opstelling te zijn, zeker als die matrix er goed uit ziet. Je zou bijna denken dat het probleem in je LAN zit. Paar dingen die in me opkomen om eens te checken of er daar geen conflicten zijn.

• Heb je naast de 2 routers ook nog een apart modem van je provider of is dat 1 v/d routers ?
  • Heb je al eens door je IP adressen gebladerd om te kijken of je daar niks geks ziet ?
  • Alles binnen de juiste range en subnet, geen dubbele nummers.
  • Krijgt die 2e wifi router ook zijn eigen IP adres, of is die vast ? Is die wel in de juiste range ? (subnet)
  • Bij wijze van test die 2e router eens uitzetten en wifi van je primaire router even aanzetten. Dit om te kijken of er niet toch nog een of ander LAN conflict is door die 2 routers, zelf al staat DHCP uit, ze zijn niet ontworpen als AP only.
  • Dan eens even alles uit de stroom (inclusief primaire router) en weer aanzetten
  • DIe powerline ook tijdelijk verwijderen, die zou ook nog een LAN conflict kunnen veroorzaken.

Ik heb geen lekker gevoel bij een router die uitgekleed is als access point en dan ook nog via powerline loopt, volgens mij zou dat wel eens de bron van problemen in je netwerk kunnen zijn. Ik zou alles bij wijze van test vanuit 1 primaire modem/router laten lopen en van daaruit verder kijken.