Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Vandaag is de sonos app vernieuwd. Er zijn nu twee versies: de s1 versie en de Sonos (S2) versie. Mijn opstelling is: slaapkamer Sonos gen 5 (1), werken alleen via s1 app woonkamer Sonos gen 5 (2) woonkamer sonos sub, gekoppeld aan de sonos gen 5. Ik heb de s2 app gedownload en krijg de melding: of bedienen via s1 of nieuw systeem installeren met s2 app. Wat nu te doen? Moet ik nu de sonos play 5 van de woonkamer terugzetten in de fabrieksinstellingen net als de sub en dan met de s2 app opnieuw installeren? Worden zij zodoende dan verwijderd uit de S1 app en toegevoegd aan de S2 app? Is hierover ergens een handleiding van Sonos zelf te vinden?
Beste,Er is een tik waarneembaar in de play5, ik heb begrepen dat er een update hiervoor beschikbaar is. Ik heb een diagnose uitgevoerd onder nummer:2041987798.
van mijn One en One SL valt af en toe het geluid weg.
Kan iemand mij uitleggen waarom ik ineens mijn play one en play 3 niet meer zie in mijn sonos app? De one sl doet het wel maar ineens zijn de anderen2 verdwenen.
Hoe schakel je de Sonos one uit als je gaat slapen? Stroom stekker uitrekken?
Onlangs zijn we verhuisd, hebben een nieuwe internet aansluiting waarop we onze play 1 en play5 proberen aan te sluiten.Met de play 5 krijgen we contact en met de play1 niet.Het contact dat we krijgen, kan alleen via de iphone van mijn vrouw: via haar airplay wel, maar via mijn Android telefoon niet. Opnieuw installeren, direct connecten met de router heeft allemaal niet geholpen. Wat kunnen we nu doen?
Beste,Mijn sonos Play 5 gen 1 maakt voortdurend een tikkende geluid. Hoe los ik dit op ?Hoe contacteer ik de helpdesk ? Geeft al dagen aan geen contactinformatie te hebben voor de regio. Ook Chatfunctie lijkt niet ondersteund
Ik heb bij de installatie alleen de linkerspeaker aangevinkt. Is dat een probleem?
Beste heer/mevrouw,Gisteren hield een van de Sonos play5 gen 1 er ineens mee op.Geen enkele kik meer, geen geluid, geen lampje. Ik heb ondertussen een ander snoer en andere stopcontacten geprobeerd, maar helemaal niets....Een beetje vervelend is het wel, ondanks dat het niet de nieuwste van onze collectie is....Wat kunnen we er nog aan doen? Zit er een zekering in die doorgebrand kan zijn?Het is wel een bekend verschijnsel lees ik als ik op diverse fora kijk…...
Bij opdtart van sonos geeft hij bijna altijd "geen verbinding met sonos". Na enkele malen af te sluiten lukt het soms wel, maar vaak ook niet. Heb zelfs al enkele malen via vaste kabel terug geconnecteerd maar helpt niet. Soms vindt hij ook maar 1 of 2 speakers van de 4. Mijn systeem werkt via bridge en bestaat uit 3× Sonos 1 en 1x play 5
Hi, Mijn Sonos SL One hapert sinds gister. Tevens verbreekt de verbinding vaak tussen de Sonos app en apparaat. Ik heb een diagnose opgemaakt. Bevestigingsnummer: 1484430263. Zouden jullie hier naar kunnen kijken? Alvast bedankt!
Hey hoi, ik heb regelmatig dat mijn Sonos Play:1 op de werkkamer geen verbinding kan maken met de WiFi. Daarbovenop heb ik Sinds een paar dagen dat de gehele Sonos installatie (naast werkkamer ook woonkamer met Playbar en 2 Play:1 als stereopaar) geen WiFi verbinding meer heeft. Issue is gestart toen we van kabel naar glasvezel zijn overgezet. Enige manier om nog wel de Sonos te gebruiken, is om een Play:1 direct op de modem (in de hal 😅) aan te sluiten. Als ik de LAN eruit trek, valt overal de muziek direct weg. ik heb geprobeerd om opnieuw met WiFi netwerk te verbinden. Deze verbinding staat dan niet ‘in gebruik’ maar bij ‘andere netwerken’. Wie kan me helpen om de Sonos weer op de WiFi te krijgen?
Ik heb de volgende speakers op wifi (geen sonosnet):Beneden- Beam - 2x play:3 stereopaar - 1x play:1 Boven - 1x play:1- 2x play:1 stereopaar Ze zijn allemaal verbonden via TPLink EAP (3 stuks). Boven twee AP, beneden één AP.De speakers boven (met name stereopaar) vallen steeds weg in de controller, dan loop de controller ook vast. Na opnieuw verbinden met wifi + herstart app komen de speakers 1-voor-1 weer terug.De speakers boven vallen regelmatig uit.Ik kan de app niet overal ik huis gebruiken, lijkt afhankelijk van het AP waar ik op zit. "Kan geen verbinding maken". Alle overige netwerkapparatuur heeft geen moeite met de AP's en alles functioneert snel en prima.Als ik de Beam bedraad aansluit en overga op Sonosnet werkt boven helemaal niks meer (afstand te groot).Diagnose bestand 1653498354. Kan iemand me helpen?
Ik begrijp dat het aansluiten van TV of CD speler op de Five mogelijk is via analoge verbinding. Ik heb eigenlijk drie vragen:Werken twee Fives nog als combi als aan één Five een apparaat analoog is gekoppeld? Als ik twee Fives heb, kan ik dan op de ene de TV en op de andere de CD speler (analoog) aansluiten? Werken de Fives dan nog steeds als stereo combi?Alvast dank!
In huis hebben wij volgende opstelling voor ons draadloos netwerk:een router (Asus RT-AC87U) achter de modem van de internetprovider een access point (Sitecom WLX2000) om draadloos netwerk te verzekeren in de leefruimteBeide zenden draadloos netwerk uit onder dezelfde naam en hetzelfde kanaal. De Sonos boxen werden geconnecteerd op het draadloze netwerk via de router. Alle draadloze apparaten schakelen zonder problemen over van het ene netwerk naar het andere. Door de indeling van de woning (glas en staal scheiden verschillende ruimten), de afstanden tussen de boxen en de plaatsen waar de boxen geïnstalleerd staan, is het niet aangewezen om de boxen direct aan te sluiten op een ethernetkabel. Nu hebben wij twee problemen/vragen:Eens we voor de Sonos app geconnecteerd zijn met de router, kan de app onze Sonos producten niet vinden en kunnen we deze dus niet aansturen. Hoe kan dit opgelost worden? Momenteel hebben, door bovenstaande issues nog geen box geïnstalleerd in de leefruimte (en
Hoi, Ik hoop dat iemand mij kan helpen:Sinds 2 maanden ben ik trots eigenaar van een Sonos Beam met 2 Sonos One speakers. Deze staan allemaal rondom de televisie waar ook de router staat (het gaat om een WiFi verbinding) in een straal van 3 a 4 meter. Overal in huis kan ik prima internetten, ook op zolder. Toch valt telkens de verbinding met de Sonos speakers weg. Vooral als ik radio luister en via AirPlay de Sonos inschakel. Soms pakt hij het signaal na een minuut automatisch weer op, soms ook helemaal niet. Als ik de Sonos app open geeft hij vrijwel altijd aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Na een minuut wachten, is er wel verbinding. Vaak als ik de app helemaal afsluit en opnieuw opstart. Heel vervelend en op deze manier is het lastig genieten van het fijne geluid. wat kan ik doen? alvast bedankt!
Ik gebruik dit systeem al twee jaar, maar heb nu problemen met het (opnieuw) toevoegen van producten aan mijn account. Gister kwam ik erachter dat één van mijn surround speakers (Sonos One Gen 1) niet meer gekoppeld was. Geprobeerd opnieuw toe te voegen, maar zonder succes. One inmiddels ook al meerdere keren gereset. Uiteindelijk ook andere One gereset en geprobeerd toe te voegen, om te zien of het aan de speaker lag. Het gevolg is dat ik nu twee Ones heb die ik niet aan mijn account kan toevoegen. Geprobeerd met bedraad en niet bedraad systeem, One bedraad en niet bedraad bij installatie, maar niets lijkt te helpen. Beide Ones staan wel in mijn online account weergegeven, maar als offline. In de android app staan ze als niet geregistreerd in mijn systeem. Bij 'over mijn systeem' staan ze vermeld met ip adres. Witte lampjes branden op beide Ones. De status lampjes kan ik overigens wel aan/uit zetten via de app, dus lokaal lijken de Ones gekoppeld, maar om ze te gebruiken moeten ze ook
Wij hebben meerdere wifi netwerken draaien aangesloten op één router, maar met meerdere types Accespoints (die 2 afzonderlijke meshes vormen), Nu wil ik mijn Sonos systeem op een ander netwerk koppelen (omdat dit netwerk bereik geeft voor het hele huis) echter hangt hier geen router met “eigen” wifi netwerk aan. het 2e netwerk is opgebouwd uit 3 AP’s van unifi en in de AP’s is geen mogelijkheid in te pluggen met een netwerk kabel voor het lerende effect van de componenten.De vraag concreet is hoe kan ik van WIFI netwerk wisselen zonder in te hoeven pluggen?Dank vast voor de respons.
Wij hebben de sonos play 3 en one.De play 3 staat in de huiskamer en valt regelmatig uit. Is dan ook niet meer te zien in de sonos app.Wi-Fi verbinding is prima. (120mbit)Bekabeld niks aan de hand.Als ik de one ook in huiskamer zit heb ik daar ook geen problemen mee.Fabriek reset doet ook niks.Diagnose rapport bekabelt;991958845Onbekabeld 787212752
Ik heb in de keuken twee Play:1 speakers en sinds gisteren twee One speakers in de woonkamer.Wat moet ik doen om op alle vier de speakers dezelfde muziek te krijgen (ik maak meestal gebruik van spotify)?Het lukt wel om muziek apart af te spelen in de keuken of woonkamer, maar niet tegelijk. Wanneer ik druk op het airplay icoontje zie ik wel beide ruimtes en kan ik deze beide aanklikken waardoor er achter de kamernaam drie balkjes bewegen waardoor het lijkt of daar geluid zou moeten zijn. Toch speelt er maar in 1 vd kamers muziek. Hoe kan ik dit oplossen?
Weet iemand hoe het komt dat al mijn sonos one’s in de lijst van airplay komen op mijn Mac en de Play 5 (gen 2) ziet die niet..Als ik rechtstreeks via sonos app mac of spotify mac wil afspelen lukt dat wel via de play 5’s (als surround speakers geïnstalleerd wel)In iTunes (muziek) kan ik play 5 ook niet streamen Wie kan mij hier bij helpen?
Goedemorgen,Klantenservice is kennelijk niet bereikbaar (per Mail), maar systeem loopt al paar dagen traag en vast, speakers verdwijnen en komen weer terug en nu “speelt” een speaker muziek (volgens de app) maar hoor ik niks.Alles draait op WIFI, die stabiel en krachtig genoeg is én niets aan veranderd de afgelopen maanden…diagnose info voor Sonos: 568956087graag een oplossing 😬
ik krijg de melding "we moeten sonos op de nieuwste software krijgen" en probeer dus te updaten, krijg vervolgens de ene foutcode na de andere , foutcode 30 , foutcode 11001 .., kan nu dus geen muziek meer afspelen. Controller via Iphone en Mac , netwerk al verscheiden malen gereset maar niets helpt ,iemand een idee hoe ik terug muziek uit mijn soundsystem kan krijgen?
Ik wil een platenspeler aansluiten op Sonos Five.Geen geluid. Geeft wel via de app weer dat hij op line in staat.Daarna geprobeerd om gsm geluid af te spelen via Line in. Ook geen succes. Daarna Laptop aangesloten. Hetzelfde verhaal. Ik heb nog een andere speaker liggen die ook een Line in heeft. Ik sluit platenspeler met voorversterker hierop aan. En werkt meteen. Ligt dus niet aan de kabels/ Platenspeler/voorversterker denk ik dan. Bellen naar Sonos of iemand een andere oplossing?Alvast bedankt
Hallo Sonos, Ik heb mijn Sonos Five net binnen.En constateer dat de Line-in niet werkt.Aan de kabel en ipod licht het niet. Tevens werkt de kabel en ipod op mijn andere speaker van een ander merk.Ik heb alle instellingen in de app onder browse gebruikt. Helaas geen resultaat.Diagnostics: 1441655742Hoe kunnen wij dit oplossen?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.