Skip to main content
Vraag

alles samen voegen

  • 1 January 2021
  • 4 reacties
  • 171 Bekeken

Goedenavond 

 

Ik heb een vraag over mijn installatie 

Ik heb een playbar, sub en apm met 2 inbouwspeakers, allemaal met elkaar verbonden werkt perfect 

Maar ik heb nu aan een tijdje ook een one nog apart staan in de keuken maar ik krijg die niet verbonden met de rest, ik heb geprobeert opnieuw te doen helemaal terug naar fabrieksinstelling play en WiFi tegelijk indrukken en dat lukte maar toen ik hem dan bij de rest wou voegen kwam er geen foutmelding of iets dergelijks maar hij maakte zelf een nieuwe groep aan en staat ie weer apart 

Is het wel mogelijk om ze allemaal samen te krijgen ?

 

Met vriendelijke groeten 

Giorgio cuccu 

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Hoe heb je geprobeerd de apparaten te verbinden? Groeperen moet toch wel lukken: Kamers groeperen en groepen opheffen | Sonos

In het begin had ik alleen de playbar en sub en one 

Toen ik de app aanmaakte had ik alles op 1 groep gedaan, dus als ik wat toegoede dan moet je een groep kiezen waar je em bij wilt voegen, toen kon ik de one ook al  niet toevoegen 

Dus toen had ik 1 groep met de sub en playbar en 1 groep met alleen de one 

Nu ben ik verhuist en wil ik toch wel graag dat alles samen gaat op 1 groep 

 

Dus ik dacht ik reset de one gewoon en als je em dan weer wilt toevoegen moet een een groep kiezen dus dan klikte ik op de groep waar de rest ook in zit (staat bij groep met 3 producten) daar op geklikt en dan zegt ie de one is toegevoegd maar dan heeft ie er zelf toch weer een aparte groep van gemaakt.

 

In mij app kan ik niet op het tabel groepen klikken om samen te voegen of te scheiden omdat er staat dat er meer dan 3 groepen nodig zijn om dat te kunnen openen 

Reputatie 7

Even de termen van Sonos doorlopen: een Sonos speaker of een vastgestelde (stereo- of surround)set speakers zet je in een “Kamer”. Deze kamers kun je “Groeperen”. In de S2-ap heb je twee manieren om te groeperen: de normale manier, via het vierkantje in het scherm van één van je kamers en (als je meer dan twee kamers hebt) door het aanmaken van vaste grepen die je een naam kunt geven.

Bij de set up van Sonos moet je echter eerst wel de speakers in een Sonos-kamer hebben gezet, voordat je ze kunt groeperen: je kunt een enkele One niet in dezelfde kamer zetten als de Playbar en de Sub omdat ze samen vastgestelde (stereo-of surround)set kunnen vormen. De One moet dus een aparte kamer worden.

Jij hebt daarna twee kamers: één met de Playbar en de Sub en één met de One. Omdat je toch maar één groep kunt maken (en er dus geen reden is om benoemde groepen aan te maken) kun jij enkel via het vierkantje groeperen. Zie onderstaand plaatje:

Ik hoop dat het je met deze uitleg lukt!

Aha geweldig het is gelukt ik deed alleen me muziek aan en uit via Spotify niet via de app, via je foto perfect gevonden dankjewel