Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Beste forum leden ik ondervind problemen met het wegvallen van de speaker genaamd hobbyruimte. Bij het oproepen van de support/review pagina zie ik echter een aantal zaken die ik niet kan interpreteren.Mijn systeem bestaat uitPlay bar bedraad sub One nagel salon One Hobbyruimte Five TuinkamerUit de netwerk matrix kan ik niet opmaken hoe de Hobbyruimte communiceert tevens zie ik een aantal undefined devices. Weet iemand hoe ik deze matrix kan lezen en hoe ik er achter kom waarom de Hobbyruimte regelmatig weg valt?
Geachte lezer,Mijn Play 1 (2x) 1e generatie werkt plotseling niet meer. Is niet meer zichtbaar in mijn producten in de sonos app. Stekker er uit en opnieuw er in helpt niet, ook stekker van andere sonos werkt niet. Het lichtsymbool brandt helemaal niet meer. Reset uit de support pagina getracht, Zonder enige reactie. Apparaat lijkt gewoon dood. Enige verklaarbare aanleiding:Vandaag zijn zonnepanelen geplaatst en is de stroom er dus een paar keer af geweest. Er zijn nu twee Sonos Play 1 boxen die niet meer reageren. Al mijn andere producten (meerdere Play 1, Play 3 etc werken helemaal goed). Vanmiddag heb ik contact telefonisch contact gehad met een collega van de support afdeling. Na 42 minuten met de standaard vragen acties (zie boven) en het opsturen van de diagnose werd de verbinding -na een lange stilte waarin de collega op zoek was naar een oplossing - plotseling gewoon verbroken. Vond ik erg vervelend. Het betreft serie nummers1410 B8-E9-37-BD-CA-C0-91411 B8-E9-37-E9-50-AC-
Zelfde probleem bij iedereen,zoals ik lees bij Sonos klanten.bufferzone netwerk onvoldoende.‘Dus soms uitval muziek.Of begint terug op nieuw van begin.1000 klassiekers opnieuw luisteren.Na ongeveer 100 nummer,vandaag ervaring mee.begin terug opnieuw.
Dag allemaal, ik ben een recente Sonos (Ikea) gebruiker met twee Symfonisk speakers in de woonkamer. Prima geluid wat mij betreft. Streaming via Airplay (2) en Spotify via Spotify Connect. Een paar dagen geleden viel een paar keer de verbinding met de router weg en sinds vandaag geen Airplay meer. Al een paar keer opnieuw opgestart en zojuist een factory reset gedaan. Router al een keer opnieuw gestart. Helpt allemaal niet, nog steeds geen Airplay. Oh en ik heb een Iphone 11. Wie weet wellicht een oplossing?Met vriendelijke groetjmvdwal68
Beste,Ik heb 2 keer een play 5 in de woonkamer die gekoppeld zijn. 2 meter links van de linker play 5 zit het WiFi accespoint. Binnen een halve meter naast de linker play 5 staat een metalen lamp. In de keuken staat een play 1. Voorheen had ik in de eetkamer ook nog een play 1 maar die is naar de zolder verhuist. Op de zolder 5 meter van de play 1 zit nog een accespoint. Op de eerste verdieping, nagenoeg recht boven de linker play 5, staat op de computermaker nog een play 1.Sinds we het systeem gekocht hebben ervaren wij problemen met contact maken met het systeem of met het uitvallen van een of meerdere boxen. Die starten (haperen) dan wel of niet ineens weer op. Ook als ik alle apps heb gesloten of de app laat zien dat er nergens meer iets afgespeeld wordt. Op de app verschijnen dan meldingen als: kan geen verbinding maken en onvoldoende geheugen om afspeelbuffer te onderhouden.Ik heb een tijd de box op de computerkamer bekabeld gehad maar dat maakt geen verschil uit. Ook heb ik de b
Besten,Wat zou het voordeel zijn om mijn 2 Sonos Five te combineren met de Sonos Amp?
Beste, 1 van de play 5 is uitgevallen, en het product weer toevoegen lukt niet meer:message" incompatibele softwareversie".de versie van de app is niet compatibel met je sonossysteem.( op Samsung android )Graag uw oplossing . DANK U. Geert Vanwolleghem
Hallo, Ik ben nieuw op dit forum en hoop dat iemand mij kan helpen,Het geluid van mijn Sonos/IKEA symfonisk tafellamp valt regelmatig weg voor een aantal seconden en ik heb geen idee hoe dit komt.Mijn configuratie is als volgt. Mijn Ziggo connect box staat in Bridge modus en daarop heb ik een TPlink Deco M9 mesh netwerk geïnstalleerd. De Deco staat in router modus. Op de Tplink zit weer een unmanaged switch aangesloten waarop de Sonos Boost aangesloten zit. De Symfonisk is aangesloten via Sonosnet kanaal 1. Zowel de Boost als Symfonisk staan beide op WM:0 Het geluid slaat over of is gewoon weg voor een aantal seconden. Super irritant. Ik heb de kanalen 1, 6 en 11 allemaal al geprobeerd maar zonder resultaat.Voor de rest ben ik een aardige leek in deze en hoop dan ook dat iemand mij kan helpen om de verbinding stabiel te krijgen.
Ik heb de project t1 phono sb speciaal gekocht i.c.m. de sonos five. Alles werkt, maar het geluid blijft heel erg zacht. Lijkt wel of de voorversterker niet werkt of niet aanstaat. Wie kan mij helpen, heb inmiddels al van alles geprobeerd
Afgelopen maandagnacht is de stop uit meterkast gesprongen. Maandagochtend gemerkt dat de SONOS Play 5 (Gen 1) niets meer doet. Hij lijkt wel dood. Andere stopcontacten gesprobeerd (waar wel stroom op staat), kabel verwisseld, maar hij reageert niet meer. Het gaat om serie nummer B8E9372BDEA8C Hoe kan dit?
Beste, Ik heb zojuist een Upgrade gedaan op mijn play1 speakers. Kan ik deze nog gebruiken? Het is niet de bedoeling dat ik ze weg doe. Moesten ze toch na een tijd ni meer werken kan ik de upgrade nog deactiveren?
Ik overweeg twee Sonos One’s met spraakbesturing te kopen maar wil zeker weten of ik deze in een groep met “oude” Sonos apparaten kan opnemen.Hoor graag en alvast bedankt voor de genomen moeite. Groet,Herald
Hallo, Al enkele jaren hebben wij 2 Sonos play 3 speakers en daar zijn we heel tevreden over. Enige tijd terug hebben we een sonos one toegevoegd en deze deed al snel erg raar: volume dat plots heel hoog ging, vreemde “ping-pong geluiden” etc. Ik heb al geprobeerd de speaker terug naar fabrieksinstellingen te zetten maar zonder resultaat. iemand een idee? Gropet, Bas
Ik heb sinds kort twee nieuwe Sonos SL speakers voor in mijn woonkamer. Ik had al een Play 1set in de keuken. Nu lukt het niet om dezelfde muziek gelijktijdig te beluisteren op de twee sets. Afzonderlijk kan ik op 1 set muziek luisteren. Ik heb de twee sets bij elkaar gezet in dezelfde ruimte en toen werkte het ook. Wanneer ik set 1 in de keuken zet en set 2 in de woonkamer valt 1 vd 2 sets echter uit.Zou het komen doordat de woonkamer wifi via de router krijgt en de keuken via een wif versterker?Als dit zo is … zou een Sonos Boost dit oplossen? Ik hoor graag!groetJoep
Sinds een paar dagen gaat het volume van onze Sonos play 1 af en toe vanzelf harder. Ik speel spotify af via Sonos en de telefoon ligt gewoon op tafel zonder dat iemand er aan zit. Het gaat ook in 1 keer naar keihard, niet geleidelijk. In de groep zitten meerdere Sonos play 1 en die spelen voor die tijd op verschillende geluidsnivo's af en na het harder gaan allemaal op hetzelfde nivo. Diagnose is gestuurd, nummer 1425062037
Goedemiddag, Een kleine 2 jaar geleden hebben wij een Sonos play 5 gen.2 aangeschaft.Onlangs is de sonos er mee gestopt.De LED verlichting is niet meer aan te krijgen.De stroombron is in tact en toch gaat de Sonos niet meer aan. In de bijlage een video hiervan en een foto van het serienummer. Inmiddels zijn wij wel verhuist. Ik hoop spoedig van u te horen Met vriendelijke groetMarc Roet Bovenstaande mail ik ik verstuurd naar support. Maar kreeg een melding dat deze niet meer actief is.Onderstaand de foto, de video kan ik niet uploaden
Goedemiddag, mijn Sonos play 1 kan opeens geen verbinding meer maken met mijn WiFi. Voorheen deed de box het wel gewoon nog maar nu opeens niet meer. Als ik het installatie proces verloop kan ik mijn box niet via de “normale” installatie koppelen want hij kan via het Sonos netwerk de box niet vinden. Vervolgens geprobeerd met een ethernet kabel en dan geeft de app aan wel verbinding gemaakt te hebben. Als ik dan vervolgens de app open om muziek af te spelen, kan de app de play 1 niet vinden. Iemand tips om dit op te lossen?
Sinds wij een sonos arc hebben valt bij ons steeds de auround weg. Dan weer links dan weer rechts. Als dat gebeurt komt er geen geluid van de arc nauwelijks. Reset dan alles is even beter dan maar daarna gebeurd het weer. Wi-Fi is prima staat dicht bij
Goedenavond Ik heb een vraag over mijn installatie Ik heb een playbar, sub en apm met 2 inbouwspeakers, allemaal met elkaar verbonden werkt perfect Maar ik heb nu aan een tijdje ook een one nog apart staan in de keuken maar ik krijg die niet verbonden met de rest, ik heb geprobeert opnieuw te doen helemaal terug naar fabrieksinstelling play en WiFi tegelijk indrukken en dat lukte maar toen ik hem dan bij de rest wou voegen kwam er geen foutmelding of iets dergelijks maar hij maakte zelf een nieuwe groep aan en staat ie weer apart Is het wel mogelijk om ze allemaal samen te krijgen ? Met vriendelijke groeten Giorgio cuccu
Bij aanzetten tv (sharp) start de Samsung decoder van ziggo op met instellingen menu. Hoe kan ik dit aanpassen?
Hoi Community, Een gezond 2021. Aan mijn Sony TV heb ik via een optische kabel een Sonos Playbar hangen.Regelmatig groepeer ik mijn Sonos Play 3 in de keuken met die TV Playbar.Sinds een paar dagen hapert de verbinding, cq. valt het geluid in de keuken Play 3 weg.Aan bekabeling, instellingen e.d. heb ik niets gewijzigd.Wat kan de oorzaak zijn?Hoe zou ik het kunnen oplossen? Bedankt voor jullie reactie, Bert.
Ik heb sinds vanochtend een nieuw wifi modem van Ziggo. De soundbar en Sonos One zie ik niet meer terug in de Sonos app. Ik heb de Sonos app opnieuw geïnstalleerd.Bij installatie klik ik op Selecteer je product en dan wordt er gezocht naar producten in de buurt. Ze staan beide aan maar de app vindt de apparatuur niet.Ik heb van alles geprobeerd wat ik weet maar kom er niet uit.Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb een nieuwe Samsung tv.Aan de tv zit een zogenoemde connectbox. Hier kun je al je randapparatuur op aansluiten.De connectbox heeft oa HDMI ingangen en een optische aansluiting om een audio apparaat op aan te sluiten. De Sonos play 5 heeft echter geen optische aansluiting maar een analoge 3.5 mm lijningang.Ik heb een kabel gekocht welke van optisch naar 3.5 toslink gaat. Verbinding gemaakt tussen connetbox en de Play 5 maar er komt geen geluid uit de play 5. Uitgaande geluidsbron op de tv staat keurig ingesteld op de optische uitgang. Weet iemand waarom dit niet gaat ? Of kan dit gewoon niet werken van optisch naar analoog ?
i have an samsung s10 and i want to play the audio to my speaker so i can watch movies with it etc but i cant find a way how to do this
Dag,Het laatste jaar geeft de app geregeld de melding dat hij geen verbinding kan maken met Sonos (3). Het lijkt wel of de 3 het WiFi netwerk steeds vaker vergeet De enige manier om hem weer aan te slingeren is om de sonos via een ethernetkabel opnieuw te installeren. Dan werkt hij weer enige tijd (dagen/weken). En dan begint het van voren af aan. De wizard in de app om het verbindingsprobleem op te lossen geeft als eerste alternatief om een tijdelijk netwerk (SONOS) aan te maken. Dat is overigens nog nooit gelukt, vandaar de omslachtige variant via de ethernetkabel.Modem/router gereset. Stekker zit in het stopcontact. 100/100 Mbit Wifi. Dus ook geen slecht signaal. Wordt er langzamerhand tureluurs van. Graag een definitieve oplossing. Alle apps draaien op IOS. En ja, de privacy instellingen staan goed.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.