Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Hallo. Wij hebben vandaag een Sonos one gekocht. Verbonden met wifi in woonkamer ging prima, totdat we hem buiten neer wilden zetten en verbinding viel weg (daar is een wifiversterker) en ik dacht dat hij die automatisch zou pakken. Daarna was het gebeurt met de verbinding en nu verbindt ie alleen met kabel en niet meer met wifi. App verwijderd en alles opnieuw geïnstaleerd, helaas zonder resultaat. Gebruik dezelfde wifi als de Sonos staat er. Graag zou ik willen weten wat te doen. Bvd Met vriendelijke groet, Annette Krist
Sinds een upadate heb gedaan naar de Sonos 2 app en de Bridge er tussen uit heb gehaald valt steeds de verbinding lijkt wel even weg. Na een pr seconden gaat deze weer verder. Iemand een idee waar dit aan ligt?
Ik heb op dit moment 2 play 3 speakers. Nu wil ik eigenlijk een sonos 5 kopen vanwege het betere geluid ( wat ik zo lees tenminste ). Is het mogelijk om in één kamer ( 50 m2 ongeveer. In een U vorm. Kamer en keuken met daartussen een iets smaller gedeelte) , deze 3 luidsprekers te koppelen? En heeft dat zin? Dus bijv 2x play 3 meer in de kamer en de play 5 in de keuken?je hoort ze dus alle drie tegelijk. Maar het wordt beter verdeeld over de ruimte. en vraag 2: aan die play 5 kan ik een pickup koppelen? En is dan een Pickup met voorversterker handig en werkt dat?Groet iwanitbadly
Ik ben op dit moment in bezit van een Sonos Play:3 en wil mijn systeem gaan uitbouwen met de Sonos One 2 Gen. In hoeverre zijn de Play:3 te koppelen met de nieuwste generaties Sonos? Is dit aan te raden of juist af te raden? Of totaal niet mogelijk?Graag jullie tips & tricks, dank!
Beste lezers, Ik ben er al een tijd mee bezig maar ik krijg de verbinding niet stabiel.. diagnose nummer 779677248. kan iemand mij aub helpen of tips? Alvast bedankt! Groet Bryan
Beste, Ik heb erg vaak dat mijn speakers de connectie met mijn playbase verliezen. Het is een bekend probleem, zie vorige diagnoses (2020)Diagnosenummer: 131589591 Mijn opstelling:ziggomodem/router in bridgemodeZiggo Next naast playbase (20cm tussen en niet in lijn met router en andere boxen.) - onbedraadPlay 5 bedraad in TP link Archer AX502 Play 1 - onbedraad Verder heb ik geen WiFi problemen met mijn andere apparaten.Ik hoop dat ik met deze informatie geholpen kan worden. vr gr Sander
Ik heb gezocht maar niet gevonden. Kan ook heel goed aan mijn (niet) zoek skills liggen.Ik heb een thuiswerkplek gemaakt (1e verdieping) en heb daar nog een lamp en een speaker nodig...1 en 1 = Symfonisk tafellamp, ook omdat ik in de woonkamer (begane grond) al sonos heb.Ik zie dat ik de symfonisk in de werkkamer kan zetten en via de S2 app kan aanmaken.Maar wat ik nu niet heb gevonden; kan ik deze met de S2 app aansturen om naar de radio te luisteren via Tuneln? Of moet ik meeluisteren met wat er in de woonkamer aan staat?En kan deze gewoon in het sonos-netwerk opgenomen worden?Gr,Peter
Hallo! zou u mij kunnen vertellen wat er aan de hand is met mijn systeem?Diagnose nummer 866303821Het gaat om een play 5 en een connect. De muziek stopt steeds, verbindingen zijn zoek. Vet irritant, vooral omdat het voorheen gewoon prima werkte. Ik heb niets veranders aan mijn netwerk o.i.d. Bij voorbaat dank!
wij hebben meerdere (4) sonos one en een boost in huis, echter 1 van boxen valt steeds uit, de overige blijven wel gewoon muziek (geluid) geven, iemand enig idee wat te doen?
Na veranderen wifi code ziet het sosnos systeem alleen de ene sonos one en de andere sonos one box niet
Hallo,Ik wil 2 sonos fives in een stereopstelling gaan gebruiken op mijn bureau. Ik vroeg me af of hiervoor desktop stands iets toevoegen/wat jullie ervaringen mee zijn. Ik zag ee nniet al te dure:https://www.flexson.nl/product/sonos-play5-verstelbare-tafelstandaard/Werken deze ook bij de five?Alvast bedankt voor de info,Groeten, Anouk,
Hallo, ik ben echt ten einde raad, heb alles al geprobeerd maar krijg mijn gehele sonos systeem met geen mogelijkheid op ons nieuwe Wifi kanaal. Het sonos systeem bestaat uit een playbar, sub, five, 2x play 3, move, 2 ones en 5 play ones.Echt alles op elk forum al geprobeerd:Bekabeld aan de router gelegd - fail Sonos apparaten zeggen eigen wifi aan te maken waar je mee moet connecten, wordt niet aangemaakt - fail Alles in 1x overzetten met behulp van de move - fail Een voor een connecten met de nieuwe wifi - failIemand nog ideeën?Ik ben echt altijd voorstander en ambassadeur van Sonos geweest, maar dit is echt niet te doen. Ik heb een technisch bedrijf en snap hoe dit in elkaar steekt maar het werkt gewoon niet als je van Wifi verandert blijkbaar.
Play3: kan ik geen surroundspeakers meer installerenIk heb de ARC, Play3, Sub gereset en opnieuw gekoppeltAlles kan probleemloos geïnstalleerd worden , maar geen surroundklik op onderstaande afbeelding voor het koppelen , maar geen afbeelding te zienOok alleen de Play3 geïnstalleerd precies het zelde als ik stereo paar wil doenTel opnieuw opgestart Sonos S2 geüpdatetKan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe ?Roedy
Onlangs viel mij op dat 1 van mijn 2 play:1’s het niet meer deed in surround. De andere play:1 was nog wel gekoppeld met de playbar. Wat ik heb geprobeerd:de play:1 gereset en opniew proberen te koppelen aan het systeem Alle apparaten gereset, en het systeem opnieuw op proberen te zetten de router gereset Het systeem met de s1 app installeren, maar de s1 app zegt dat de apparaten niet compitabel zijn.bij alle pogingen ging het mis zodra ik de play:1’s als surround speakers toe wilde voegen, deze stap mislukte en “gooide” altijd dezelfde play:1 uit het systeem, en uit de app.Ik kon de play:1 eerst wel nog apart koppelen, en bijvoorbeeld spotify afspelen. Maar nu lukt ook dat niet meer. Iedere keer als ik de play:1 wil koppelen komt de app met de melding dat ik de stekker eruit moet halen, en er weer in moet doen om het proces te voltooien. Maar oo dit werkt niet.Ik zou niet meer weten wat ik nog kan proberen, iemand een idee?
Wij hebben bij ons thuis pas 2 sonos boxen geïnstalleerd, maar nu als ik op de box van mijn dochter wil luisteren werkt die niet zo lang de box van mijn zoon niet insteekt, hoe kan ik ervoor zorgen dat de box van mijn dochter ook werkt als ik die van mijn zoon niet insteek?
M’n Sonossysteem heeft ernstig kuren. Uit het niets. Geluid wordt steeds onderbroken. Zowel bij Spotify als TuneIn. Vervolgens begint zomaar een nieuw nummer.. Zeer irritant… Wat te doen?
Hi, sinds enige tijd maak ik gebruik van een nieuwe platenspeler (Pro-Ject Essential III Phono) met ingebouwde voorversterker. Deze platenspeler heb ik rechtstreeks aangesloten op de line-in van de Sonos Five. In de app heb ik autoplay ingeschakeld, zodat wanneer ik een plaat afspeel de Five automatisch begint met afspelen. Bij mijn vorige platenspeler (TEAC) heeft dit nooit voor problemen geleid, echter zorgt dit bij de nieuwe platenspeler wel voor een vervelend probleem. Het probleem is dat de Sonos Five constant de line-in als bron selecteert. Wanneer ik bijvoorbeeld Spotify afspeel en de muziek pauzeer, wordt daarna direct de line-in als bron geselecteerd. Dit probleem doet zich ook voor wanneer de platenspeler volledig is uitgeschakeld en niet op de netstroom is aangesloten. Voor de zekerheid heb ik een diagnose aangemaakt onder het nummer: 330114426. Heeft er wellicht iemand een idee wat er hier aan de hand is en hoe dit is op te lossen? Alvast bedankt!
Ik gebruik al 10 jaar Sonos en heb het ook anderen aangeraden.Eerst via het native protocol Sonosnet, later vanwege dropouts, vanaf Sonos versie 5.2 kon dat, overgeschakeld naar WM:1 dus Sonos over Wifi. Overal wifi-dekking maar helaas, nog steeds dropouts.Met iedere Sonos-update lijkt de kwaliteit steeds verder af te nemen.En andere gebruikers hebben hetzelfde probleem, zelfs met de nieuwste generatie speakers: de muziek stopt steedsAntwoorden als, het ligt aan uw wifi zijn echt zo flauwekul.Twee vaakst voorkomende problemen:(1)Spotify vanuit de Sonos-app, slaat op drukke tijden vaak over. De stream via Sonos servers trekt t niet vermoed ik want push ik dezelfde muziek vanuit de Spotify app (via kies afspelen naar apparaat en dan een Sonos speaker(groep) dan zijn er plotseloos GEEN problemen.(2)Wanneer we internetradio luisteren (via Sonos Radio of de oudere service) en twee ruimtes groeperen dan valt de een of de andere box om de haverklap uit. Terwijl de boxen elkaar kunnen “zien".V
Ik wil eigenlijk een sonos one bedraad aansluiten op mijn computer. Gaat dit makkelijk? Dit zou veel beter moeten klinken dan die simpele speakertjes die er allemaal te koop zijn.Groeten,Louis
Hallo, Ik heb onlangs braaf de overstap gemaakt naar de nieuwe Sonos app (overigens was het herverbinden met mn Sonos systeem een nachtmerrie). Nu kan ik echter met geen mogelijkheid meer mijn twee apparaten (beide Sonos One) groeperen, ik kan alleen nog een stereopair maken. Maar de apparaten staan in een grote kamer en niet in hetzelfde vlak, dus zelfs met Truetone zorgt dit voor erg scheef geluid. Ik wil weer individueel de volumes aanpassen maar als ik wil groeperen staat er dat ik per se 3 kamers moet hebben? Als dit echt niet meer via Sonos kan, is er dan een workaround mogelijk via bijv Alexa? Ik hoop echt van wel want het mooie geluid van Sonos is bij deze compleet teniet gedaan.
Geen geen muziek meer afspelen. -router gereset spotify er afgehaald, komt niet meer teruggezet worden stroom van alles Sonos gehaald kan wel via optische kabel geluid harder en zachter zetten van tvwat kan ik nog doen??
Goedemorgen,Ik ben in bezit van 2x play 5 gen1.ik wil gaan aanschaffen een beam.De beam is voor onder de tv. Nu luisteren en genieten wij ook van muziek zonder de tv.1: Vraag kan ik de play 5 gen 1 koppelen/groeperen met de beam ,via s1.2: Is het mogelijk om de muziek film van de tv te luisteren met de beam en de 2 play:5 gen 1 tegelijkertijd 3: Is het mogelijk om muziek via bijv Spotify te luisteren met de beam en de 2 play:5 gen 1 tegelijkertijd mvg Robert
Wie kan mij helpen, ik ben namelijk totaal niet technisch. Ik heb een Sonos Beam gekocht en 2 Sonos One Speakers. Maar ik heb geen idee waar ik beide speakers het beste kan plaatsen en wil graag het maximale eruit halen. De beam staat bij de TV. Als ik de speakers aan beide zijden van de TV plaats dan is het geluid bij de eettafel minder qua kwaliteit en in keuken nog minder vanwege het hoekgedeelte bij TV. Ik wil de speakers niet ophangen of op hoge standaarden plaatsen maar enigszins uit het zicht op de grond. Zie rode kruisjes: 1 links van de TV en de ander naast een hoge kast zodat ook in de open keuken de speaker te horen is. Plaatsen naast bank betekent “opgesloten” in een hoekje. Plafond is 2.50 hoog. Woonkamer is bijna 12 meter lang. Hoop dat detekening duidelijk is.zijn ze juist geplaatst? Of hebben jullie een beter advies? Heb ik wellicht evt. een extra speaker nodig? (Liever niet) Zo ja, waar kan ik ze dan het beste plaatsenDank voor jullie reacties!Jos
Hallo, misschien kunnen jullie mij helpen. Ik wil in mijn veranda 2 Sonos one speakers ophangen. Ik ben op zoek naar de juiste montagehoogte. Ooghoogte wordt aangegeven, maar ik wil het graag in de hele tuin kunnen horen, mag het dan ook hoger? Hoor graag wat het beste is. Groet, P
Goedemorgen, We hebben een set sonos one sl waar we veel plezier van hebben. nu is een van de twee welke altijd op de grond staat opeens enorm te kraken. wat we ook proberen (ook resetten niets lijkt te helpen. we hebben de set in november 2019 gekocht. is hier nog iets aan te doen? Met vriendelijke groet, Jurgen van Raamsdonk
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.