Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Hallo,Ik wil van de Ikea SYMFONISK tafellamp en boekenplank een stereopaar maken.Ik krijg echter de melding in de Sonos app dat er geen 2 compatibele apparaten zijn gevonden. Werkt dit niet samen ?Gr, Joe
Goedemiddag, ik heb je een arc, sub gen 3 en twee one’s aangeschaft. Nu heb ik zitten twijfelen tussen de one en de five maar voor de one gekozen daar de verkoper aangaf dat de five een overkill voor surround zou zijn.Nu ik de installatie in gebruik heb ben ik er achteraf dat de surround speakers volledig mee kunnen spelen bij het afspelen van muziek. Ik denk erover na de one’s in de overkapping te hangen en alsnog twee fives aan te schaffen. Maakt dit een groot verschil als deze in surround opstelling staan maar met muziek volledig meespelen? Weet iemand tevens of Sonos ook 7.1 gaat ondersteunen in de nabije toekomst?
Ik heb een Sonos soundbar, sub, twee Sonos one’s en twee Play 3’s die ik allemaal op één kamer wil hebben. Ze zitten ook allemaal fysiek in één ruimte. Nu lukt het mij niet om de twee Play 3 speakers in de ruimte samen met de sub, soundbar en de Sonos One’s te krijgen.
Hallo,ik kijk al een aantal maanden nieuwsgierig tussen de refurbished apparaten. Ik zou graag 4 x de Sonos One SL zwart aan willen schaffen, maar het product blijft steeds op ‘niet voorradig’. Kunnen jullie een inschatting geven hoe lang dit nog gaat duren en wanneer deze weer op voorraad zijn?
Een goede avond Wij hebben een playbase en 4 play1nu zijn in eens onze play1 niet meerzicht baar en geven ook geen geuidallee zit op eigen sons netwerkik alles al geprobeerd maar niks helptwie weet de oplossing voor ons mvg
Ik heb een Mesh-Wifisysteem opgezet om alle 6 Sonos-toestellen samen te kunnen aansturen.Binnen de groep woonkamer + keuken valt de (oude) Sonos Play5 elke tien minuten voor enkele seconden uit. Sinds enkele dagen valt de muziek op de kinderkamer via de Sonos Symfonisk ook geregeld uit.Software is S1 wegens oudere Play 5. Ik ga ervan uit dat deze nog ondersteund wordt?Welke instelling kan dit verhelpen?Ik heb een diagnose verstuurd met nr. 781705877Alvast bedankt, Peter
Mijn Sonos system (2x play 3) gaf aan dat deze niet meer geconfigureerd was (via de app).Opnieuw opstarten van de betreffende play 3 leverde niets op. Play 3 knippert paar keer kort met wit licht, maar lampje gaat daarna uit. Play 3 reageert niet op Play/Pauze knop.Ook proberen terug te zetten naar fabrieksinstellingen lukt niet (lampje knippert wit, maar niet geel en groen).Is mijn Play 3 defect? ** EDIT: Serienummer verwijderd. Graag het serienummer alleen telefonisch vermelden bij ons telefonisch support **
Een vraagje: heb een nieuwe sonos five aangeschaft. Nu hoor ik een zachte ruis even voordat de muziek start, en even voordat de sonos five uitschakelt. Is dat een normaal voorkomend iets?
Het is net geen 2 jaar dat ik gebruik maak van playbar , 1 sub en 2 one’s Altijd goed gefunctioneerd. En plots niks meer uit 1 van de one’s ?Geen wit led lichtje meer , dus geen actie. En dus niks meer.. Voor de zekerheid op ander contacten geprobeerd maar nee, geen leven ?Waar kan ik terecht voor herstellingen ? Gekocht via cool bleu.
Hoi,Is het mogelijk om een Ikea speaker te verbinden met zowel S1 als S2 tegelijk?
Hi,Ik heb 3x Sonos One en die geven een snelheid aan van 130Mb/s. Voor muziek streamen meer dan afdoende dus. Ik heb echter ook 2x een Symfonisk van Ikea en die gaan maximaal tot 24Mb/s en die snelheden schommelen heel erg. Het zit met name tussen 1 en 11 Mb/s . Dit heeft tot gevolg dat de boxen soms (lees: vaak) wegvallen totdat de connectie weer hersteld is.Nu zag ik dat de One de PHY Mode heeft van 802.11 a/n en de Symfonisk 802.11b/g Is dit ook aan te passen voor de Symfonisk?Ik heb een Ziggo aansluiting (300/30) met een Connectbox Arris.
Dag!Ik heb in huis 4 Sonos-boxjes. Op het wifi-netwerk beneden zitten twee One SL-boxjes, en op het wifi-netwerk (van de wifiversterker) boven twee Play:1-boxjes. Sinds gisteren is een van de Play:1-boxjes opeens verdwenen uit mijn Systeem in mijn app. Als ik dit product weer wil toevoegen, blijft de app zoeken naar producten in de buurt, maar vindt het deze Play:1-box niet. Ook niet als ik mijn app ernaast houd.Als ik in de Quick Help kijk staan er allerlei suggesties om te proberen het product toch te detecteren. Deze heb ik allemaal uitgevoerd, tot en met de laatste aan toe (verbinden met ethernetkabel voor een software update → deze update heb ik uitgevoerd). Toch lukt het Sonos daarna nog steeds niet om met dit Play:1-boxje verbinding te krijgen en toe te voegen aan mijn systeem.Heeft iemand nog een laatste tip voor mij?Groet, Peter.
Dag mede Sonos luisteraars,Ik heb de geweldige Sonos One SL aangeschaft en heb het op mijn bureau geplaatst. Nu is het zo dat ik enkel links ergens een plekje heb en het (luistert) vreemd dus wil het in het midden-achter zetten (onder mijn scherm). Echter is het zo dat het enkel (plat op z'n zij) kan gelegd worden (verticaal - staand) past het niet niet.Is het schadelijk voor het apparaat dat ie op z'n kant ligt?Alvast bedankt!
Hallo ,Ik zit even met de volgende situatie, beneden heb ik een ziggo modem en boven verdieping een ziggo booster. Deze hebben beide een ander ip adres. Binnenkort krijg ik beneden mijn eerste sonos produkten namelijk 2 sonos ones en een sonos five. Vraag 1 wat is het advies kwa bekabeling ? Is dit nodig of gaat WiFi ook goed ? Het is geen hele grote kamer en er hangen alleen een telefoon en een ipad aan. De modem staat ook relatief dichtbij (max 3 a 4 meter afstand)Tweede vraag is hoe om te gaan met de 2 netwerken, ik zit eraan te denken op de slaapkamer ook een sonos one te plaatsen. Het lijkt me dat er problemen gaan ontstaan omdat boven een ander netwerk is. Ik wil deze dan ook gescheiden houden van de speakers beneden. Daarnaast wil ik ook starten met spotify (of een andere muziek streamings dienst). Ik heb daar nog niet veel ervaring mee maar ook hier voorzie ik problemen. Is het dan nodig dat ik iedere keer dat ik boven een speaker gebruik ik specifiek moet verbinden met het net
Hi, Earlier this month, I have installed a TP-Link Mesh Network with 3 Deco M9’s. This is my main wifi I am using right now, but the SONOS-system is still attached to my old wifi router. I tried to reset all my SONOS-speakers (play 3 and 5) and connect them wirelessly but that didn’t work. So I have tried the method with a Ethernet cable. That didn’t work either, the app said: “There has occurred an error”. Now I am curious if it is even possible to connect SONOS S1-speakers to a mesh network. Does anyone know anything about this? Don’t hesitate to answer! PS: I have an SONOS bridge which I don’t use anymore, could it be in handy? Sem
Hoi, ik wil graag 3x de sonos one bestellen via sonos.com, maar die staat op ‘niet voorradig’. Wanneer zijn ze weer beschikbaar?
Hi, Ik heb een stereopaar (Sonos One S2) hangen in de keuken (met kamernaam Keuken) en nu heb ik een 3de One aan de keuken toegevoegd, Echter maakt de app er nu voor de derde One de naam Keuken 2 aan.Ik wil graag dat ze alledrie dezelfde naam hebben. Kamernaam van de 3de One veranderen naar Keuken helpt niet, want dan krijg ik 2 kamers met Keuken.Is dit op te lossen? (alles eraf en opnieuw instellen voor 1 kamer lijkt me erg omslachtig)
Sinds een paar maanden is mijn Sonos systeem ontregeld. Meestal na een week zegt de app dat een bepaalde groep niet meer geconfigureerd is. Één Play:3 speaker werkt dan niet meer, en een losse play 1 box. Als ik de Sonos boxen opnieuw probeer te verbinden zegt de app dat deze actie succesvol is. De box staat dan vervolgens alleen niet in de app, ook niet wanneer ik hem opnieuw opstart. Het status lichtje knippert oranje wanneer ik op de play knop druk. Op het forum zag ik dat het kan helpen om de router en alle boxen tegelijkertijd opnieuw op te starten, dit heeft helaas ook niet geholpen. Het gaat om een Play 3 stereo paar, een losse playbar en nog 2 losse play 1 boxen. Weet iemand wat hier het probleem is, en vooral de oplossing?
Hallo,(diagnose 359087179)sinds ca 1 maand heb ik regelmatig last dat mijn sonos One's spontaan stoppen met afspelen waar ze mee bezig zijn.Zover heb ik geen patroon kunnen ontdekken vanuit Spotify of een van de Radio's (sonos Radio / TuneIN)Meestal speel ik een van de ‘mijn radiostations’ vanuit TuneIN. Daarbij valt me op dat soms met start afspelen van een TuneIN keuze eerst een foutmelding komt dat hij een of andere internet service niet kan bereiken ( heb m niet genoteerd) Bij een tweede poging werkt het meestal dan wel. Vreemde is dat dit sinds kort gebeurd maar verder ben ik een tevreden gebruiker voor zeker 3 jaar(5 One's + Beam + Sub)
Ik heb 3 sonos play 1 speakers. Een krijgt geen stroom meer en het ledlampje brandt ook niet meer.Wat kan de oorzaak zijn? Hoe op te lossen?
Hi!Sinds gister laat één van onze Sonos One speakers een krakend geluid horen. We hebben het volume niet per se hard gehad dus de speaker is niet opgeblazen. Hoe kunnen we dit het beste verhelpen?We hebben de speakers afgelopen zomer aangeschaft dus ze zijn nog relatief nieuw. Groeten,Sylvana
Goedenavond allen,Ik ben nieuw op dit forum en heb het een en ander reeds gelezen maar ik zit met een probleem. Hopelijk is er hier iemand die mij kan helpen. Tot vorige week waren mijn 2 play5 speakers (gen2) één stereopaar. Ivm de aanschaf van een draaitafel heb ik 2e hands een connect gen1 gekocht. Toen moest ik dus de S1 app op mijn iPhone installeren om die te laten werken en heb ik mijn play5 speakers naar de S1 controller overgezet. (groep met de connect gemaakt) Nu heb ik de play5 speakers weer aangemeld bij de S2 app en dat ging goed. Maar het probleem is nu dat ik het niet meer voor elkaar krijg om er een stereopaar van te maken. Aanmelden 1 voor 1 in de S2 app gaat prima. (kwam erachter dat ze in 2 verschillende kamers moesten. woonkamer en woonkamer2) Vervolgens vraagt het systeem of ik ze als stereopaar wil koppelen, en dan moet ik op de pause/play knop tikken van de speaker die het geluid laat horen. En dan gebeurt er dus niks. Krijg de melding dat het niet lukt. Nogmaal
Mijn boxen vielen ineens uit tijdens het afspelen zojuist en ook switchen van Spotify naar een radiostation etc lukt niet. Ik kan geen enkele muziek luisteren. De app reageert nergens op. Is er een storing op dit moment? Sonos bellen heeft geen zin want na 18:00 dicht. Help!
Helaas al een paar weken flink last van uitvallende of geheel niet werkende boxen. 1 sonos is aangesloten op het netwerk en de rest draadloos. Ze doen het alle vier heel erg slecht. daarnaast Tmobile glasvezel
Mijn Play 5 heeft al enige tijd last van sissend geluid bij afspelen muziek. Ook bij het opstarten van het apparaat.Totale reset gedaan en opnieuw in het netwerk gekoppeld. Helaas geen verbeterd resultaat.Wat kan ik hier nog aan doen?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.