Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Ik heb een grote kamer gedeeld in 2 delen. In het ene deel (eetkamer) staat een One SL (1) en een One, in het ander deel (tv kamer) staan een Arc, Sub, One SL (2) en de Sonos One (die ook in de eetkamer staat.Ik zoek nu een oplossing dat als ik tv wil kijken, ik dat in de app kan selecteren en dat dan de Arc, Sub, One en One SL (2) als surround systeem inschakelen.Als ik dan vervolgens muziek wil luisteren in de eetkamer, ik in de app kan selecteren en dat dan de Sub, One en One SL(1) als stereopaar met sub inschakelen. Ik kijk dus of TV of ik luister muziek. Ik doe dat niet op hetzelfde moment. Op dit moment moet ik, als ik van eetkamer naar tv kamer ga, het stereo paar loskoppelen en als surroundspeakers koppelen aan de Arc in de tv kamer. Hetzelfde geldt voor de sub. En als ik dan muziek wil luisteren in de eetkamer, hetzelfde maar dan omgedraaid. Het lijkt mij niet echtmoeilijk om dit in de App in te bouwen, of is er een andere oplossing ?
Hallo,Mijn tv van ruim 10 jaar oud heeft geen HDMI ARC en geen optische uitgang.De Ziggo Mediabox Next heeft wel een optische uitgang. Zou ik deze kunnen gebruiken om een Beam op aan te sluiten?
Hallo, Ik heb een House of Marley Stir it Up platenspeler met ingebouwde voorversterker. Nu heb ik sinds vandaag ook een Sonos Five om platen via Sonos af te spelen. Na aansluiten en de voorversterker op line-out te zetten heb ik echt slecht geluid. Bij sommige platen zo een harde kraak/ruis dat het heel erg door dreunt en niet om aan te horen is en bij andere platen geen ruis maar hele zachte vocalen en juist harde instrumenten, kort om: niet te doen! De platen die ik getest heb klinken via de Bluetooth speaker wel goed en zeker niet beschadigd of met harde ruis. Wat moet ik doen? Is mijn ingebouwde voorversterker niet goed en moet ik een losse kopen? Is House of Marley niet geschikt voor Sonos? Mijn ouders hebben toevallig vandaag een Pro-Ject T1 aangeschaft met Sonos Five en dit werkt echt perfect. Wat is de juiste oplossing ? Groetjes Anouk
Hi,Mijn sonos one is verbonden met de wi-fi, maar nu werken de knoppen op de sonos niet.Zou dit op een of andere manier toch mogelijk zijn? Mvg, Rosita
In de hdmi poort in mijn Beam zit veel ruimte waardoor hij vaak niet goed zit.Door de kabel te fixeren gaat het beter.Maar het lijkt alsof de kabel niet past, te plat is.Heeft Sonos een eigen type hdmi kabel?Ik heb verschillende kabels geprobeerd die ik in huis heb.
Playbase en PlayOne hebben via wifi altijd gewerkt in de Android app. Nu kan de Playbase niet meer gevonden worden. Bedraad lukt wel, maar dan kan PlayOne niet connecten.Software is up to date.
Gisteren een Beam gen 2 aangeschaft, mijn playbar verwijderd.Na installeren Beam gen 2 moest ik een update doen voor de App, mijn surround One's S2 waren ineens verwijderd. Deze weer in de app kunnen krijgen en na veel gekl… weer als groep kunnen zetten met de Beam en de Sub.Vanochtend bleek 1 one niet meer aanwezig te zijn in de app terwijl er wel geluid te horen was, maar geen surround meer.Ik krijg nu de one niet meer in de app, hij wordt niet meer gevonden.Wat te doen?Groet Kees
Mijn verbinding op de Play 5's werd werd 13-10-2021 verbroken met Tunein. Vandaag nog steeds het bericht kan geen verbinding maken met Tunein. Echter mijn Move maakt wel verbinding en speelt gewoon af. Is er iets mis met mijn Play 5's?
Sinds kort hebben we een Sony KE48A9 waarop een Sonos Arc is aangesloten via eArc (HDMI).We willen ook eens tv kijken zonder dat de Arc automatisch start, m.a.w. luisteren via de tv speakers.Ik slaag er echter niet in zonder dat de tv telkens opnieuw overschakelt op de Arc. De tv speakers staan een paar seconden aan en dan wordt weer naar de Arc overgeschakeld. Ook alle instellingen in de Sonos app en tv staan uit om automatisch over te schakelen op het audio systeem bij aansteken van de tv.Heeft iemand hier ervaring mee of eventueel een suggestie ?
Best Leden Ik wil de Sonos Beam Gen 2 aanschaffen kan ik die verbinden met 2 speakers van Sonos Play One oud model zie foto .
Goedemiddag, ik wil de Beam (gen 2) aansluiten op mijn tv maar ik krijg geen verbinding. Ik begrijp dat je een HDMI ACR aansluiting moet hebben maar ik weet niet of dat op de tv (Samsung le32c630k1w) zit, dit ben ik nog aan het uitzoeken.Ik zie ook een optische kabel in de doos, geeft dat hetzelfde resultaat mocht ik die ACR aansluiting niet hebben?
Ik heb in huis een beam gecombineerd met 2 One Speakers voor Surround geluid . Dit heeft goed gewerkt , alleen de laatste tijd vallen de One speakers bijna dagelijks weg ,het blauwe lichtje op de speaker knippert dan. Als ik de steker eruit haalt en later weer in doet , dan werkt het weer , maar dat is niet de bedoeling vind ik.wat kan hier aan de hand zijn
Kan ik een Beam achter een TV plaatsen? Hij is daarna aan de voorkant nog gedeeltelijk te zien.
Beste,Mijn Sonos Five functioneert na 7maanden van de een op de andere dag plots niet meer.Hij lijkt helemaal niet aan te staan. Geen melding of lampje wanneer deze op het lichtnet aangesloten wordt/is en hij is ook niet in de app te vinden.Iemand enig Idee waar dit door kan komen en hoe het op te lossen is?
Ik heb meerdere kamers met stereo play 1, wanneer ik bijv. Muziek afspeel in de eetkamer, en ik wil de keuken daarbij groeperen dan komt er geen geluid uit de keuken. In de app worden deze 2 kamers wel weergegeven als gegroepeerd maar er komt alleen geluid uit de eetkamer. Kan iemand mij hierbij helpen?Groet
Ik kocht vandaag na lang beraad de Sonos Five. Helaas heb ik connectie problemen. Wanneer ik vlak bij de speaker ben is er geen probleem. Ga ik naar een andere kamer valt de muziek uit wanneer ik via AirPlay stream. Luister ik naar de radio blijft de muziek wel spelen, maar wil ik dan vanuit andere ruimte de app bedien dan krijg ik de melding “kan geen verbinding maken met Sonos”… Dezelfde melding komt ook in de app wanneer ik via AirPlay stream en de muziek wegvalt. Het is hier niet groot en alles is op 1 verdieping. Ik heb reeds de Five van de stroom gehaald, router uit, gewacht en weer alles gestart maar het probleem blijft. Niet echt hoopgevend bij een nieuwe dure speaker. Kan er iemand helpen?
Heeft iemand een idee wat de voorraad status van de Five is, of kom je daar pas achter als je besteld heb ?Wil 2x five speakers bestellen, maar geen zin om maanden te wachten.
Mag je de Sonos one achter een inbetween gordijn ophangen of wordt dan de geluidsweergave verstoord?
We hebben een Sonos playbar, 2 ONE SL en 1 sub als systeem staan in de woonkamer. Sinds kort merkte ik dat de one sl's het niet meer deden.Vandaag heb ik alles gereset om weer vers te installeren maar de playbar wilt nu geen connectie meer maken. Ik heb het meerdere keren gereset maar helaas geen resultaat.alles is geconnect met wifi en niet bekabeld (niet mogelijk). Ik heb een Asus zenwifi AX installatie staan die 2.4 en 5ghz uitstuurt op dezelfde wifinaam. Wat kan ik doen om dit werkend te krijgen?
Hi,Altijd een goed functionerende Sonos gehad. Inmiddels alles geprobeerd van Resetten tot opnieuw een account aanmaken. Helaas krijg ik hem niet meer aangesloten op Wifi. Wat kan/moet ik doen? Ik heb een diagnose verstuurd nr 899709786
Ben in het bezit van 2x One’s (en dat werkt prima) en gisteren een Beam aangeschaft voor onder mijn Sony 50X94J TV,nu wil de One’s combineren met de Beam, maar dat lukt me voor geen meter, wat doe ik verkeerd ?
Sinds enkele dagen continue wegvallende verbinding. Melding op app dat wifi instabiel is, via controller laptop krijg ik apparaat niet bereikbaar. Wifi doet het verder op andere apparaten prima. Diagnose: 2080429973
Dit onderwerp is ouder en bevat mogelijk niet de meest actuele informatie. Klik hier om een lijst met andere onderwerpen over hetzelfde thema te zien. Ik kon geen verbinding meer maken met mijn Symfonisk dus had hem gereset, maar nu wordt het lampje niet meer groen. Blijft continu oranje-wit knipperen. Kan ik hier nog iets aan doen? Ik had hem gereset door gewoon stekker uit te halen en de pause/play button ingedrukt te houden. Hoor graag!Tess
Hallo, ik ben net verhuisd en mijn 5 Play 1 krijg ik eenvoudigweg niet meer geconcentreerd. Ik draai steeds in rondjes, router uit, aan, Play 1 zoeken wel gevonden, kan geen verbinding maken. Dan met ethernet kabel, goed voor 1 box, als je de kabel er dan uittrekt, weer geen connectie. Systeem heeft steeds goed gewerkt in mijn vorig huis, nu niets meer, nochtans zelfde internetprovider….wie o wie heeft de magische oplossing? Bedankt op voorhand!
Hallo,Mijn Symfonisk heeft geen verbinding meer met onze telefoons. Een samsung s9 en een pocophone. Wel speelt hij muziek van radio 10 af wat wij altijd hebben opstaan. Heb al geprobeerd alles te resetten maar krijg geen verbinding dus kan geen andere zender selecteren. Als ik er een netwerkkabel insteek verbind hij wel met de telefoon. Heeft iemand hier een idee? Alvast bedankt.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.