Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Beste,Ruim 1 maand in het bezit van een Sonos Gen 3. Deze maakt een zacht krakend geluid wanneer de tv/film/muziek op pauze word gezet. Zodra ik de tv uitzet hoor je niks meer. Gelukkig hoor ik het niet tijdens de muziek door het geluid heen. Ik zag in een andere topic, dat er nog een gebruiker of wellicht meer last van hier hebben. Voor zoveel geld mag dat uiteraard niet.Wat is er aan de hand en hoe op te lossen?Bvd.
Sonos 5 gen 2 connect niet meer. Fabrieksreset gedaan. Groene lampje knippert maar play 5 wordt niet gevonden.op router aangesloten met kabel. Wordt herkend en installeert (na update) doch play 5 is niet zichtbaar in dashboard.aanwijzingen gevolgd doch nog steeds geen Connect
ik heb sinds tijdje een krakend geluid in mijn 2 play 5 gen1 speakers. 1 Play5 kraakt/ruist harder dan de andere. de 3 Play1 speakers hebben er geen last van. met name bij rustige muziek is het bij 1 Play5 erg hinderlijk. reset van Play5 speakers helpt niet. De 2 Play5 speakers van plaats geruild dan blijft ergste kraak in de zelfde speaker zitten. Met de muziek op pauze zit het zelfde kraakje er nog heel zachtjes in maar hoort het enkel met oor bij speaker.Ook door van een draadloos naar een bekabeld systeem switchen helpt niet.
De Sonos Five heb ik op de koptelefooningang van mijn versterker Pioneer HM76D aangesloten (volgens advies van verkoper)>Bij draaien CD komt er geen geluid.I?emand ervaring mee
Hi, Acc. to my account at the Sonos sharepoint I have only one speaker, but want to add more. Can you advise how to do this?
Hai! Als ik een speaker vraag om te stoppen met afspelen, krijg ik regelmatig de melding: “er is een onbekende melding opgetreden voor de woonkamer”.Ik kan niet echt ontdekken waar het fout gaat, maar wellicht weten jullie meer! Alvast bedankt!
Ik heb een tijd terug dit topic geopend. Ik heb echter nooit meer een reactie gehad of er nu een update voor de Sonos Play:5 Gen1 is dit die 10sec time out zou verhelpen:Is deze update er inmiddels of is het over en sluiten voor de Gen1 Play:5? Hoewel prachtig geluid is het hikken echt enorm hinderlijk. Alvast dank voor jullie reactie.
Hallo, Ik heb onlangs allemaal nieuwe producten gekocht. 6 x One, 1 x Move en 2 x Five. Omdat we een grote woonkamer hebben met een grote keuken er aan, wilde ik de 2 nieuwe Five’s koppelen aan de oude Play5 (al wel werkend op de nieuwe app, dus niet op de oude app).Sinds vandaag is de witte Play5 niet meer zichtbaar, reageert niet. Ik heb de fabrieksinstellingen al terug gezet, stroom er af, opnieuw geïnstalleerd, etc. Maar het werkt niet.Zeer irritant… Help!
Een heel opvallend, hardnekkig en specifiek probleem. In mijn surround set met 1x beam (gen 2) en 2x one valt dagelijks de linkerspeaker weg uit de app en verschijnt dit beeld: Woonkamer+?+RS. Als ik de linker speaker voor 5 sec stroomloos maak en vervolgens de stekker er weer in doe, is het probleem weer opgelost. Totdat ik een dag later weer mijn Sonos systeem aanzet, dan weer hetzelfde probleem. Er is al een boost in het netwerk aanwezig, interferentie lijkt onwaarschijnlijk. Wie kan helpen?
Hallo, even een vraagje en misschien is het al eerder behandeld maar kan het niet zo gauw vinden heir.Ik heb een boost, connect gen2, 2 x play3 en 2 x play1 gen1.Alles werkt met de S2 app, stel ik koop een play5 gen1 deze werkt niet met de S2 maar als ik deze bedraad ertussen ga hangen kan ik deze dan gebruiken vanuit de S2 app ?
Ik word er gek van. Elke dag als ik muziek wil starten via de goudkleurige app op mijn IPhone op Sonos 5 en 1 krijg ik de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.en elke dag loop ik weer het riedeltje door of mijn router werkt, Sonos draadloos is, ik de stekkers erin en eruit moet doen. Jarenlang geen enkel probleem en nu elke dag dit. Ik word er … gestoord van om elke dag een half uur te klooien om een stukje muziek te spelen. Dit is geen doen zo. Ik sta op het punt om dat hele Sonos systeem het raam uit te gooien. Herkenbaar probleem? Heb jij een oplossing gevonden voordat je uit het raam gooide? Ik hoor het graag.
Hallo allemaal,ik ben van plan om 2 Sonos Five’s aan te schaffen via de Sonos upgrade.Maar nu het volgende ik heb 2 play1’s in stereo deze wil ik scheiden en 1 in de keuken plaatsen en 1 in de slaapkamer en daarna de 2 Sonos Five in de woonkamer installeren, hoe kan ik dit het beste uitvoeren?Alvast bedankt voor het meedenken.
Hallo,Reeds lang gebruiker van Sonos doch de ochtendradio wekker lijkt heden problemen te geven. Bij elke morgen gaat de alarm nu aan, maar met de 'Sonos chime' tune. Sommige toestellen spelen echter wel de radio af en dit wisselt elkaar afVanuit de app heb ik nu ook daarstraks 'diagnostics' submitted, de confirmation number is 1296526766.Alvast bedankt!
Is er een mogelijkheid om een bericht om te roepen via een groep of groepen?
Ik zou graag mijn speakers uit muur of plafond laten komen.Is het genoeg om een UTP + losse draad te voorzien? De sonos kabel dan knippen en verbinden met een wago of suikertje? Bedankt!
Sinds een paar dagen een sub en twee maal play one aangeschaft bij de playbarals ik de sub alleen er bij gebruik gaat het prima echter als ik de twee play one als luidsprekers toevoeg valt het geluid van de sub steeds weg. Nu dus de play one’s als luidspreker paar gezet. als ik ze dan aan de groep tv toevoeg gaat ook de sub storen. dus als ik ze tegelijk gebruik gaat het niet goed met de sub ondanks de plaats waar hij staat diversen plaatsen geprobeerd. zou het opgelost zijn als ik de sub bekabel?
2 weken geleden begonnen de problemen, de App vind slechts 1 stuk Play:1 of soms geende 3 stuks zijn aangesloten via de wifi, ze krijgen via DHCP een fix IP adres via hun MAC adres.de controllers, GSM’s en Ipad’s zitten in het zelfde VLANIn de router zijn ze alle 3 zichtbaar.ik kan ze via wifi niet pingen, als ik ze met de LAN verbind wel.Als ik ze alle 3 met een kabel eerst op de router aansluit kan ik ze wel toevoegen, maar met WIFI gaat het mis
Beste lezer,Ik heb een Sonos One en Play 5 in een groep in de huiskamer via Bridge. Deze hebben lang prima gewerkt en nu, sinds een week waarin volgens mij niets is veranderd, valt het systeem vaak uit. Er wordt iedere keer aangegeven dat ik een update moet installeren, maar de laatste keer dat ik dt deed werkte de Play 5 (eerste gen) niet. Nu kan ik niets aanpassen in de instellingen zonder update. Vind ik heel erg vervelend.Het lijkt erop dat ik verplicht word om een dure, nieuwe speaker te kopen. Dat verbaast me. Ik lees overigens veel vergelijkbare problemen, maar kan de oplossing nog niet vinden. Kan iemand helpen om te onderzoeken wat er hier mis kan zijn? Ik ben niet zo technisch.Dank en groet, Tjapko
Telkens na een aantal dagen verliest mijn Sonos One de WiFi verbinding. Dit merk ik doordat mijn ochtend alarm niet meer de gekozen Sonos Radio is, maar (gelukkig) het default alarm.Ter info, wanneer ik het default alarm op de Speaker dan stop en terug op play druk (op de speaker), speelt wel opnieuw de radio...De naam van mijn Sonos is dan ook terug gereset naar hoe hij eerst benoemd was.Ik heb hem een tijdje geleden van kamer veranderd en de naam aangepast. Maar dus telkens noemt die terug zoals eerst was.Een ‘hard reset’ van de speaker al uitgevoerd, de iOS app volledig reset. Het helpt niet.Ik heb een WiFi repeater staan, maar geen enkel ander toestel ondervind precies dit probleem.Wat kan ik nog proberen?
Hallo allemaal,Sinds ik een tijd de Sonos Arc in bezit heb (vanaf het moment dat hij werd gereleast). Zit ik met een probleem. Ik denk ook wel dat dit probleem bekend is bij sommige en hoop daardoor op een oplossing. Om te beginnen bij de Ziggo Next box. Het wilt al vanaf dag 1 wel is voorkomen dat tijdens het tv kijken het geluid weg valt, het geluid gaat dan pas weer aan als ik de tv uit/aan zet of de Arc zelf. Qua aansluitingen heb ik gewoon alle kabels gebruikt die bij beide producten hoort. De Arc is ook aangesloten op de HDMI Arc. Dan het probleem met de Playstation 5. Als ik de PS5 opstart dan wilt het vaak voorkomen dat ik ook dan geen geluid heb, ook dit komt pas weer na het opnieuw opstarten van de PS5 of Arc.Ik hoop dat sommige dit probleem kennen en mij ermee kunnen helpen! Ik hoor het graag. Cheers,Paul
Kan iemand mij helpen met het koppelen van de boost?ik heb het volgende gedaan. eerst altijd op mijn gewonen WiFi netwerk tot dat er veel haperingen kwamen dus de boost gekocht.boost aangesloten op de router via een switch en aangezet. Witte lampje knippert een paar keer. Dan in de sonos app naar netwerk instellingen en daar netwerk update aangeklikt. Er staat dan verbinden met “sonos” daar klik ik dan op maar uiteindelijk moet ik dan het wachtwoord van mijn normale netwerk invullen en zie ik uiteindelijk dat alle boxen op WM:1 of 2 staan. als ik nu de knop aan de zijkant van de boost in druk knippert het lampje alleen oranje…moet ik de playbar bijvoorbeeld met een kabel aan de boost koppelen of wat doe ik fout?
Ik heb een playbar en een play 1 beide s2. Daarnaast wil ik een play 5 op s1 in de eetkamer. Het liefst alle synchroon.Nu heb ik de playbar en de play 1 gereset om ze te downgraden naar s1. Echter krijg ik de melding dat deze alleen compatibel is met s2.Als ik het goed begrijp dan moet de mogelijkheid er wel zijn om deze te downgraden naar s1. Waar gaat het fout?
Vanochtend heb ik een update op mijn play:5 gen 1 Sonos uitgevoerd, deze werkte voorheen prima. Sinds de UPDATE is de play:5 compleet “dood". Sonos Support gecontact, case nr 03562233. Meneer: jammer maar helaas, niks aan te doen. Het apparaat is uit 2014, alsof die het stenen tijdperk is.Voor 405 euro kunt u een play gen 2 krijgen via ons replacement programma. Ergo: Na een update is het apparaat ineens dood (inwerkelijkheid gewoon onklaar gemaakt, google eerdere media berichten en klachtensites, en u weet hoe laat het is) in de hoop dat ik een nieuwe Sonos koop voor 405 euro Damen en heren van Sonos, Dit rijkt naar fraude & laster. Ik bied u na 2 helpdesk gesprekken nog eenmaal de kans om dit op te lossen, anders volgt een aangifte en zal ik dit bericht op diverse klachtensites poneren. helpdesk medewerker To.. , je hebt me netjes te woord gestaan, impliciet ben je het roerend met me eens merkte ik tussen de regels door , en je kunt het niet helpen dit beleid te “ moeten" uitv
Hallo,Mijn play 5 gen 1 wil wel verbinden als deze bedraad is maar niet wanneer deze op de wifi is. Ik heb de play 5 al een paar keer gereset en het al een paar keer opnieuw geprobeerd maar zonder succes. Op hetzelfde wifi netwerk wil mij sonos app wel telkens met een andere sonos box verbinden maar deze is niet van mij, met mijn play 5 kan de app niet verbinden. Hoe kan ik dit probleem oplossen?
Ik heb een nieuwe Beam 2 gekocht en die op de plaats van de Pay 5 geïnstalleerd. Nu is de play 5 niet meer beraad en wil ik deze op een andere plaats weer installeren. Dit wil niet lukken en ik heb alles geprobeerd:Play 5 naar fabrieks instellingen terug gezet.Met een lange kabel op de router aangesloten. Dit werkt wel maar kabel eruit, muziek uit.Router gereset Diagnose verzonden (# 1578860101)Zonder een oplossing ga ik de Beam retourneren want dan kan de play 5 weer bekabeld worden.Maar mooier is een goede oplossing.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.