Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Mijn playbar is er gister mee opgehouden. Er komt geen stroom meer. Andere stekker of stopcontact werkt ook niet.het indicatie lampje blijft uit.Wat kan ik doen?
Hallo,Ik heb een goed werkend netwerk voor woonkamer (Beam, sub mini en 2x play1), keuken play 1 en overkapping play 1.Ik heb een andere play 1 die ik voor de badkamer wil gebruiken. Deze heb ik gereset (ledje knippert groen) Ik kan de speaker in mijn netwerk krijgen als deze is aangesloten aan een netwerk kabel. En dan speelt hij prachtig.Via WiFi lukt het mij echter niet. Meerdere resets geprobeerd. Router reset. Telefoon aan/uit. Geprobeerd met de oude app. Echt al lang aan het proberen maar het lukt mij niet niet. Doel is wel via WiFi want ik heb geen netwerkkabel in de badkamer.Ik vermoed dat de play 1 helaas defect is. Heeft er iemand een tip of herkent iemand dit als een defect van de speaker?Groet Geert
Ik kan geen Era 100 toevoegen in mijn Sonos s2 app .(iPhone 14 pro Max)ik heb de laatste nieuwe versies van Sonos als mijn iOS Als ik bij instellingen de era wil toevoegen krijg ik de melding : je app heeft een update nodig , daarna word ik doorgelinkt naar een TestFlight site voor Bèta . Dan kom ik niet verder. Als ik kijk in de app of mijn s2 app up to date is . Krijg ik de melding : er zijn geen updates …. Iemand een idee hoe ik de era 100 in mijn systeem krijg ? in mij huidige systeem zitten 12 Sonos boxen groetjes ivo
Hallo ,Kan ik met twee hoortoestellen geluid streamen via Sonos soundbar op mijn tv
Van één van de Sonos One gaat het volume geheel spontaan en uit zichzelf naar maximum. Ik hoor dan het geluid alsof iemand heel snel het volume omhoog tikt. Handmatig het volume lager doen werkt niet, daar reageert de One niet op. De enige oplossing is de stekker uit het stopcontact halen. Het gebeurde deze ochtend al twee keer. De One is systeem-technisch up to date.Heeft iemand deze ervaring ook? Wat kan ik doen om dit verschijnsel te voorkomen?Met groet,Herman
Sinds enige tijd kraken mijn beide sonos one sl speakers.Daarvoor nooit last gehad en plotseling tegelijk begonnen ze te kraken.Alles geprobeerd maar helaas geen resultaat.Zijn beide 4 jaar oud.Geen garantie meer.Maar ik hoor dat er meerder klachten hierover zijn.Is soundrepair de enige die ze repareert?
Nu 4 zwarte Sonos five.had eerst 2 witte five maar verkocht.maar deze blijven in mijn s2 app staat hoe kan ik deze verwijderen.mvg Edwin
Hallo, we have 2 Play 5 in the living. They both worked but now we cannot connect one of them? He has power. Who can help.?
Hi,alle Sonos speakers in huis maken verbinding met 5ghz, behalve de Beam gaat naar 2.4ghz. Waarschijnlijk vanwege afstand naar access point. Als ik meerdere speakers in een groep heb zitten en speel muziek af komt het a regelmatig voor dat de beam een paar seconden stil valt en even later weer met de groep mee verder gaat. Kan dit aan het verschil van 2.4 en vijf zitten? Of iets anders?
Hoe schakel ik de ERA 300 uit om over te gaan naar bleutooth
Ik heb een Bluetooth cd speler waarbij ik cd’s luister met gebruik van een losse Bose box. Nu overweeg ik om mijn in een surround opstelling gebruikte 2 Play:1’s te vervangen voor 2x Era 100 die ik ook weer in een surround opstelling wil gebruiken, samen met een Arc en een Sub. Alleen, nu lees ik dat in een dergelijke opstelling BT uitgeschakeld wordt. Is mijn conclusie juist, dat ik de cd’s dan feitelijk slechts via 1 Era 100 zou kunnen beluisteren en niet over álle apparaten?
Goedemorgen ik heb een vraagje. Momenteel heb ik twee sonos one sl en de sonos s2 app. Denk dat mijn ones dus ook alleen op s2 draaien. Nu wil ik mijn cd's draaien en dus een cd speler op mijn ones sl. Ik lees veel over een connect zodat dat zou lukken. Maar mijn ones draaien inmiddels op de s2 app en daar kan de connect niet mee. De port of de amp vindt ik een te dure oplossing. Hoe nu aan te sluiten?
heb 1 play 3 speaker kan ik deze bekabeld aansluiten op mijn router of heb ik ten alle tijden een Bridge nodig ?
Goedenmorgen, Ik heb de naam van ons wifi netwerk veranderd het wachtwoord is nog hetzelfde. Had er eigenlijk niet bij stil gestaan dat dit ook van invloed was op de sonos. Sonos arc ultra bekabeld aangeslotenSub gen 2 bekabeld aangesloten2x era 300 als stereo paar1x era 300 in de keuken. Als ik de sonos app open dan geeft hij aan dat ik het netwerk moet updaten. Echter als ik dat ga doen doen geeft hij alle producten weer en vervolgens geeft hij aan dat hij de producten niet kan vinden.Mijn gsm zit al de nieuwe wifi netwerk naam en me Bluetooth staat aan.Iemand tips?
Ik krijg alleen goede verbinding als ik muziek afspeel via de Sonos app. De afgelopen jaren kon ik ook muziek rechtstreeks streamen van YouTube en Spotify, maar tegenwoordig blijft het dan haperen en storen. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Dit is echt te gek voor woorden. We hebben een aantal warme dagen achter de rug en er val 1 regen bui. Daarna gaf mij sonos systeem het gewoon op.Ik mag geen lelijke woorden gebruiken maar war een k*t systeem is dit geworden.Ik heb er een godsvermogen aan uitgegeven en een JBL speker doet het nog beter.
Hoi allemaal, Ik heb een Sonos Arc verbonden met de TV en het geluid hierop werkt prima, maar ik hoor geen geluid uit mijn Sonos One SL speakers (2 stuks) die ik in de hoeken van de kamer gezet heb als surroundspeaker. Ze zijn thans wel verbonden met elkaar, en als ik gewoon muziek of de radio opzet via de sonos app of spotify, hoor ik wel uit alle 3 geluid. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen?
Omdat de speakers 20 cm vanaf het plafond hangen wil ik de Era 100 ondersteboven ophangen. Kan dat? Ze hangen dan aan de bodemplaat van de Sonos muurbeugel met een klein schroefje die bij de beugel wordt meegeleverd. Ondersteboven ophangen heeft als voordeel dat ik bij de bediening van de Era 100 kan komen.
Ik heb verschillende sonos producten waaronder een sonos playbar. Ivm een verhuizing en bijbehorende verbouwing heeft mijn sonos playbar een tijd in een opslag gestaan en is deze een periode niet gebruikt. Nu probeer ik hem weer opnieuw te verbinden met mijn systeem maar hoor ik continu een hoge pieptoon. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd waaronder harde reset en dergelijke, maar de pieptoon blijft. Zijn er meer mensen die last hebben van dit probleem en hoe hebben jullie dit opgelost? Ik hoor graag.
I have 3 AMPS and 1 of them refuses to change and ‘keep’ volume limit to the desired setting. If i go to the settings of the Speakers ( amp) to change te volume limit; it automatically jumps to 100. When i go out and re-enter the setting it always goes back to 48% ( set one time previously). i don’t have this problem with the other 2 ( built-in) sets of speakers and their AMP. they’re all on the same wi-fi. reinstalling doesn’t work ( Electricity and APP)
Kan het netwerk niet vinden bij de installatie van era100
Het statuslampje op mijn era 100 knippert afwisselend wit, gaat over naar blijvend rood, knippert opnieuw groen op terug over te gaan naar knipperend wit.…Wat betekent dit en hoe los ik dit op?
Hallo,mijn play 5 werkt niet meer. model S100 1611 5C-AA-FD-07-03-16-Dhoor graag hoe deze weer kan koppelen. mijn play1 en werken normaal.
Goedenavond, In de afgelopen week heb Ike een Sonos Play 1 gekocht. Echter na installatie zie ik deze niet terug in mijn airplay lijst van mijn iPhone.Ik heb al verschillen de zaken geprobeerd, echter niets heeft nog geholpen. Mogelijk kan iemand op dit forum mij helpen.Wat ik gedaan heb is het volgende:Ik heb de Sonos play1 verbonden met 220v daarna heb ik hem opgezocht in de Sonos app en een update uitgevoerd. Daarna heb ik hen geïnstalleerd en in het netwerk gehangen.Dit alles overigens zonder problemen. Nu is het dat ik de play1 wel zie in mijn Spotify maar niet in de Airplay lijst. Ondertussen heb ik:1. Een reset uitgevoerd van mijn Ziggo router/modem2. TP link versterkers ge-update en herstart. Ik sta nu met mijn handen aan de ellebogen omdat ik niet meer zie waar het mis gaat. PS: de installatie van de Sonos play1 heb ik meerdere keren geprobeerd. Wie kan mij hierbij helpen? Airplay lijst via mijn MacBookAirPlay lijst via Spotify
Goedenavond, als ik met mijn iPad air (2025) Netflix of de Ziggo go app bv een serie aan het kijken ben wil ik graag het geluid via de sonos l laten gaan. Dit lukt ook wel, maar vervolgens heb ik geen beeld meer. kan iemand mij hierbij helpen?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.