Dag, sinds kort heb ik een nieuwe Macbook Pro Max M4, omdat ik voor videobewerking een snellere computer nodig heb. Nu heb ik interesse in een soundbar en er is momenteel een actieprijs op de Sonos Beam (gen 2). Nu, deze soundbar, net zoals de andere, heeft een HDMI-ingang. Mijn Macbook heeft een HDMI-uitgang, maar dat is zeer wellicht voor sturing van bv een beamer of smart TV (dus ook beeld). Voor mij, zeker wanneer ik aan beeldbewerking doe, is het superbelangrijk dat er GEEN ENKELE vertraging zit op het geluid. Ik heb vb ook een Sonos port, waar ik mijn platenspeler en een Minidisk op heb spelen, maar daar zit een vertraging op in het afspelen. Daar is dat geen probleem, maar hier dus wel. De vraag is dus: gaat dit zonder vertraging werken als ik de HDMI-uitgang van mijn laptop koppel aan die van de Sonos Beam (gen 2) of is er een andere manier om de Macbook Pro te koppelen. Er is immers ook een analoge minijack aansluiting, maar de soundbars van Sonos hebben die niet, voor zover ik weet (wel bv de Sonos play 5, maar dat is een ander verhaal). Tot slot las ik ook al iets over “Apple airplay 2”, wat mogelijk ook zou kunnen werken. Als dat zonder vertraging werkt, prima. Dank voor jullie hulp.
Beantwoord
Sonos beam gen2 koppelen aan macbook pro
Beste antwoord door 106rallye
De Sonos Beam heeft HDMI-ARC nodig. Dan is er geen vertraging. Er zijn echter weinig computers met HDMI-ARC, waarschijnlijk ook je Mac niet. Alle andere oplossingen zijn risicovol qua vertraging.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.