Skip to main content

Hallo Allemaal, 

Nu heb ik mijn thuiskantoor voorzien van 3 era 100's, en het stereopaar via Bluetooth verbonden met mijn laptop. Dit werkt niet optimaal icm met videocalls, omdat dan maar 2 speakers werken. 

Dit is allemaal logisch gezien de 3 speakers in 2 groepen staan dus dit werkt allemaal naar behoren, maar soms vind ik het niet handig.

Om het gebruikersgemak te optimaliseren zat ik te denken om een arc toe te voegen, zodat ik de 3e speaker weg kan halen en gewoon met 1 groep kan werken.

Met deze lange inleiding kom ik tot de volgende vraag?

Weet iemand toevallig of ik de Sonos Arc toe zou kunnen voegen aan mijn huidige stereopaar era 100's en deze setup via de Bluetooth van de era's kan blijven gebruiken op mijn laptop? 

Of wordt de Arc automatisch het hoofdverbingspunt van de setup en is dit alleen mogelijk met een arc ultra?

Ik ben iets te snel geweest met vragen, want ik heb het antwoord zelf al gevonden.

Helaas kan dat dus niet.

Best answer by GuitarSuperstar

Unfortunately when the Era 300s are used as surrounds in a Sonos home theater setup, the Bluetooth and line-in features are both disabled. If you want to connect a CD player or turntable via line-in, you need to get another Sonos device with line-in like an Era 100, Port, or Five. If you want to send Bluetooth audio to the Arc and Sub, you need to get another Bluetooth-enabled Sonos device that can share Bluetooth audio which are the Era 300, Era 100, Roam, or Roam SL.

Ten overvloede: je terminologie past niet in de Sonos-termen. Wat jij een groep noemt, noemt Sonos “kamers “. En die kamers kun je dus groeperen.

Met een SONOS amp ben je maximaal flexibel. 

Zonder vertraging in het geluid ten opzichte van beeld bellen/MS Teams?

Ik had een usb-c naar jack kabel tussen een era100 en de laptop, maar daar zat een vervelende vertraging in dus dan ben ik beter af met Bluetooth.

Zonder vertraging in het geluid ten opzichte van beeld bellen/MS Teams?

Ik had een usb-c naar jack kabel tussen een era100 en de laptop, maar daar zat een vervelende vertraging in dus dan ben ik beter af met Bluetooth.

Alle analoge ingangen van een Sonos-systeem geven 75Ms vertraging…….

Reageer