Skip to main content
Vraag

Sonos Arc

• May 10, 2026
  • 10 reacties
  • 108 Bekeken

Wij hebben een nieuwe tv ontvanger gekregen van KPN en na installatie daarvan is het niet meer mogelijk om het geluid via de Sonos Arc te laten lopen.

Wanneer ik de Sonos wil koppele krijg ik de melding dat de HDMI kabel niet gevonden is.

Ik heb reeds een andere kabel geprobeerd en ook een zachte reset van de Sonos en ook de tv gereset naar fabrieksinstellingen maar niets helpt.

wie weet raad, misschien een harde reset van de Sonos?

10 Reacties

• Junior
  • May 10, 2026

Ik vermoed dat je de doorvoer van je geluid in je tv/kpnbox instelling moet aanpassen. 

• Auteur
  • Novice
  • May 10, 2026

Ik heb de Philips tv op easy link  gezet, en ook de tv ontvanger zo aangepast die wordt aangeraden door KPN.

106rallye
  • May 10, 2026

Hoe “koppel” je de Arc dan?

Je zou de ARC aan de HDMI-ARC aansluiting van de TV. Inderdaad HDMI-CEC (Easy link) aan. De TV zou dan de Arc moeten vinden.. Dan de KPN ontvanger op één van de andere HDMI-aansluitingen van de TV. Heb je dat zo?

• Junior
  • May 10, 2026

Ja en dan in de tv instellingen kijken of de instellingen goed staan, maar ook in de kpnbox

106rallye
  • May 11, 2026

@DannyM83 Heb je tips welke instellingen je dan goed moet zetten? Wat is “goed”?

• Auteur
  • Novice
  • May 11, 2026

Ik heb de tv ontvanger aangesloten met een HDMI kabel op de tv op HDMI 1

De Sonos Arc met een high2.1 ultra op HDMI Arc 2 .

Met de oude tv ontvanger was het prima in orde maar met de nieuwe krijg ik de Sonos niet meer aan de praat, 
zoals aangegeven krijg de melding, HDMI Kabel niet gevonden.

106rallye
  • May 11, 2026

En wat gebeurt er als je de KPN ontvanger op een andere HDMI-aansluiting zet? Krijg je de foutmelding ook als je de KPN ontvanger niet aansluit? En als je het eens met de originele Sonos-kabel probeert?

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • May 11, 2026

Ik denk ook dat je het moet zoeken in de instellingen in het nieuwe kpn kastje, Of geef het tv kastje van kpn eens een fabrieksinstelling reset. 

106rallye
  • May 12, 2026

Zeker waard om te checken, maar de melding “HDMI Kabel niet gevonden” duidt daar voor mij niet op.

Ik weet dat er in het verleden problemen waren met de passing van sommige HDMI-kabels op Sonos devices. Vandaar mijn opmerking het eens met de originele Sonos-kabel te proberen. Die is goed genoeg (je transporteert geluid, geen beeld) en past zeker. 

• Auteur
  • Novice
  • May 12, 2026

Het probleem is opgelost. Ik wil iedereen bedanken die oplossingen hebben aangedragen.

Het probleem was in eerste instantie de instellingen van de nieuwe tv ontvanger daarnaast was de HDMI kabel defect en ook een HDMI kabel die ik kreeg van een vriend was ook defect.

Na een nieuwe kabel gekocht te hebben werkte Sonos Arc weer prima.

Nogmaals bedankt voor alle reacties.