Praat hier over Sonos-integraties met smarthome-functies. Bespreek hier hoe je aan de slag kunt met Smart Home-integraties.
Meest recente
Hallo, Kan je een Eufy deurbel ook aan de Sonos beam koppelen. ik wil mn dat er een geluid wordt afgespeeld wanneer er iemand op de deurbel drukt. Alvast bedankt voor de eventuele reacties
Ik heb een aantal Sonos apparaten en probeer ze nu te koppelen aan Homekit.De Sonos One kan ik koppelen, maar krijg melding “Regelaars niet beschikbaar voor dit apparaat”en bij de Sonos Play:5 krijg ik de foutmelding “AirPlay Geen verbinding mogelijk met ...”Hoe kan ik dit oplossen? Diagnose verzonden met bevestigingsnummer 1712173403
Als ik via mijn nest hub mijn muziek wil laten afspelen op mijn sonos play 5 lukt het niet ik zie ze niet in de lijst van beschikbaare speakers. Heeft iemand een oplossing?
Hoi iedereen, wij zijn volop bezig met de nieuwe versie van Niko home control te installeren, zo werkt Niko nu ook samen met Sonos. iemand ervaring hiermee of dit goed en snel gekoppeld kan worden in het systeem? we zien in het programma van Niko waar we het nieuw programma in aan het opmaken zijn de Sonos staan, deze moeten we toevoegen als nieuwe speler in de kamer waar de Sonos staat, nu vraag ik me af gaat Niko gewoon contact maken met de Sonos speakers? Ik ben gewoon maar al eens op voorhand aan het uitzoeken moesten er problemen optreden tijdens de installatie van de Niko home control versie twee.Dus als er iemand ervaring mee heeft laat het gerust even weten. Alvast bedankt hiervoor.
Goedemiddag,Ik zit met een kleine uitdaging waar ik niet uit kom, heb hier wat op het forum zitten speuren maar volgens mij heb ik hetzelfde probleem niet gevonden (of het werd niet ervaren als een probleem).Ik koppel mijn Sonos beam aan mijn Google Home/Assistent. Bij het koppelen krijgt Google van Sonos echter twee producten door namelijk:Sonos Beam & Sonos TV control.het probleem zit hem er in dat ik (via een ander domotica platform - homey) ook een andere tv in Google heb staan. Als ik nu het commando ‘oke google, zet tv aan’ krijg ik de reactie: ‘er is een onbekende fout opgetreden voor Sonos TV control’.ik heb de volgende acties uitgevoerd om de ‘Sonos tv control’ kwijt te raken:loskoppelen Sonos van Google IR remote uitschakelen in Sonos op beam gereset waardoor hij niet meer gekoppeld is aan een tv (zit ook geen kabel in) opnieuw toevoegen aan google / apparaten synchroniseren.is er een manier dat ik dit ‘sonos tv control’ uit kan zetten? Dat het niet meer in Google Home k
Goedendag, Mijn setup is: 1 groep keuken: 2x Play One 1 groep speelhoek: 1x Play One 1 groep zithoek: 1x Beam + 2x Play One Surround. Mijn probleem is: Wanneer ik in HomeKit de groep keuken en/of speelhoek benader geen probleem. De groep zithoek kan ik niet besturen, ‘regelaar is niet beschikbaar’ krijg ik te zien en kan er geen muziek naar sturen. Ik kan deze groep wel selecteren als een AirPlay speaker in mijn iPhone/iPad/AppleTV/MacBook, dus de AirPlay functionaliteit is wel beschikbaar. Heb gezocht op het forum, maar kan er weinig over vinden. Hoop dat iemand me op het juiste spoor kan brengen hier! mvg, Michel.
Zijn er al plannen om Sonos te connecteren aan apple HomeKit? Of gaan we moeten switchen naar de nieuwe homepod van Apple?
Zoals gevraagd door Tim S, een tijdje geleden heb ik me een tijdje bezig gehouden met de integratie van enkele van mijn Sonos speakers met Domotocz & Hue sensors. Omdat de SD kaartjes van de Raspberry af en toe wel eens kunnen in de soep draaien maakte ik volgende handleiding voor mezelf. Al deze dingen zijn wel ergens op het web te vinden, ik heb ze alleen samengevoegd tot een voor mij werkend geheel, Suggesties zijn welkom ! Target : 1) Project Alarm Start an alarm on a pre-defined time with a pre-defined group & sound level 2) Project WC Switch on player “WC” when movement is detected on a Hue sensor. If no music was playing in the room “Kitchen” then a sonos playlist will be selected, if music is playing in kitchen, player will be grouped with kitchen After some time, player “WC” will stop. Equipment 1) Sonos speakers 2) Hue hub + sensor 3) Raspberry PI (I am using the 4) with Domotics What to do : 1) Install Noobs & Domotics on the Raspberry https://www.raspberrypi
Binnenkort ga ik samenwonen. Ik heb een mooie B & O installatie met een Sonos Connect. Mijn partner heeft een mooie installatie met een Sonos Amp. Kan dit ingesteld worden als 1 systeem?
Ik heb verschillende Sonos One en Play:1 systemen en ook twee echo dots. Nu zou ik een multi-room group willen maken waarin alle devices zitten en dan alles simultaneously afspelen. Voor zover ik kan zien kan ik echter alleen een groep maken voor alle Sonos devices en een group voor alle Echo Dots. Maar als ik die beide laat afspelen (Tune in) dan zijn ze niet synchroon en Spotify kan ik niet eens gelijk afspelen omdat ik maar een account heb. Weten jullie of en wanneer er ondersteuning gaat komen om dit mogelijk te maken? Ik begreep dat hier vorig jaar al naar gekeken werd dit mogelijk te maken?
Ik probeer de google assistant van mijn sonos one te koppelen aan mijn IKEA trådfri verlichting. Aangezien niet alles wordt ondersteund zoals voice match had ik t idee dat deze koppeling misschien ook niet door sonos ondersteund wordt. Ik heb geprobeerd alles opnieuw te resetten maar dit heeft geen nut. Enig idee hoe me dit wel lukt?
Is er een mogelijkheid om het sonos alarmsignaal af te spelen via een “instructie”? Achtergrond: ik wil na een melding op een bewegingsensor in huis op mijn sonos een alarmsignaal laten horen. Via IFTTT (makers platform) kan ik een multi-instructie applet maken waarbij eerst het volume hoger wordt gezet en vervolgens een stream (of via een andere applet een liedje) afgespeeld kan worden. Ik zou ipv een mp3 of wav stream van ergens op het internet (die er meer voldoende te vinden zijn) het sonos alarm willen gebruiken. Maar daarvoor moet ik weten hoe dit aan te roepen.
De IFTTT functie is al een tijdje (in het Engels) beschikbaar in samenwerking met het Sonos systeem. Toch wilden we hier graag een stukje over schrijven op ons Nederlandse forum. Tegenwoordig kan het Sonos systeem namelijk gekoppeld worden aan dit IFTTT systeem. IFTTT heeft integratie met honderden verschillende Smart Home producten, websites en content providers. Je kunt favoriete muziek en geluiden op Sonos activeren door miljoenen verschillende IFTTT commando's. Nu kan je jouw favoriete radio station starten op jouw Sonos installatie wanneer het Smart deurslot geopend wordt. Laat jouw speciale Pizza-lied spelen wanneer je de bestelling van jouw pizza bij Domino's hebt geplaatst (je hebt toch ook wel een speciaal Pizza-lied, toch? "Effe wachte... Pizza!"). Heb je een feestje? Zet jouw verlichting en muziek zoals je wenst met Sonos in combinatie met Philips Hue. Commando's die beschikbaar zijn voor Sonos apparatuur zijn bijvoorbeeld: muziek afspelen, Pauze/hervatten/volgend
Sonos is altijd toegewijd geweest om veel aanbod te bieden omtrent hoe en waar je in huis naar wilt luisteren. Wij geloven dat we samen met onze partners nieuwe ervaringen kunnen bieden aan luisteraars. Dit met uiteindelijk de volledige vrijheid in het gebruik van: muziek services, audioboeken, televisie en video materiaal, podcasts, spraak besturing en domotica systemen. We maken het nog makkelijker om jouw Sonos systeem te verbinden met jouw favoriete apparaten en diensten, op veel nieuwe en verrassende manieren. Via ons "Works with Sonos" programma, in combinatie met IFTTT, tot ons nieuwe open API. Het is nog nooit zo makkelijk geweest om in samenwerking met Sonos een nieuwe geluidservaring te creëren voor in huis. We hebben dit gedeelte van de Community beschikbaar gemaakt om jouw ervaring te kunnen delen omtrent Smart Home Diensten, apparaten, en zelfontwikkelde apps. Voel je vrij om een topic te starten over deze onderwerpen om te discussiëren en anderen van informatie
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.