Beantwoord

Als ik mijn Sonos Connect Amp aanzet, gaat mijn WiFi sterkte met 50-70% naar beneden!

  • 11 December 2023
  • 1 reactie
  • 24 Bekeken

Ik heb:

  • mijn Sonos Connect bekabeld (UTP) verbonden met mijn Ziggo Connect modem; 
  • mijn Sonos Connect bekabeld (audio) verbonden met een Dynaudio actieve luidspreker switch (die via Bluetooth connect met mijn speakers);
  • mijn Ziggo Connect Box bekabeld (UTP) verbonden met een TP Link Mesh systeem;
  • mijn Ziggo Connect Box in de bridge stand gezet, zodat alleen de TP Link Mesh op een centrale plaats een signaal uitzendt;
  • een Internet abonnement met 500Mbps downstream en 50Mbps upstream.

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan:

  • als ik mijn Ziggo modem zonder de Sonos Connect Box en de Dynaudio aangesloten aciveer, is het Wifi signaal midden in de kamer rond de 400 Mbps; MAAR
  • als ik mijn Sonos aanzet (die bouwt een eigen netwerk op begreep ik altijd), dan zakt mijn WiFi signaal terug van 400 naar 100-150 (een verlies van 75%).

Ik heb dus nu mijn Sonos in de woonkamer maar even gedeactiveerd, maar wil eigenlijk met zowel een goed Wifi signaal werken, als met Sonos.

 

De Sonos en Dynaudio switch staan in de hoek van de woonkamer, het modem daar een meter vandaan (in bridge modus) en de TP-Link met 7 meter kabel daar weer ver vandaan in het midden van de woonkamer.

Iemand een idee?

icon

Beste antwoord door 106rallye 11 December 2023, 17:15

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7

Als je de wifi op de Sonos niet gebruikt kun je de wifi ook uitzetten.

https://support.sonos.com/nl-nl/article/disable-or-enable-wi-fi-on-your-sonos-products