Beantwoord

WiFi netwerk wijzigen

  • 11 December 2022
  • 4 reacties
  • 221 Bekeken

Ik heb een Ray soundbar gekocht en wil die aansluiten en uiteindelijk koppelen aan de tv. Bij de installatie van de Ray heb ik per ongeluk gekozen voor mijn 5GHz netwerk. Het afspelen van muziek lukt met deze instelling prima.

Maar de koppeling met de tv lukt niet.

Ik weet niet zeker of mijn tv ook is gekoppeld aan het 5GHz netwerk, maar dat kan ook het 2,4GHz netwerk zijn. Nu wil ik de Ray overzetten naar dit 2,4GHz netwerk, zodat ik zeker weet dat hier het probleem niet zit. Hoe wijzig in het WiFi netwerk?

icon

Beste antwoord door Ferry C 13 December 2022, 10:11

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Ik begrijp je vraag niet. Je koppelt de Ray met een optische kabel aan je TV, niet via wifi. Wat wil je precies bereiken?

Het is mij na meerdere pogingen niet gelukt de koppeling aan de tv met de optische kabel werkend te krijgen. Ik dacht daarom dat het nodig kan zijn om de tv en de Ray op hetzelfde netwerk te hebben. Uit je reactie begrijp ik dat het gebruikte WiFi netwerk niet relevant is. Ik ga dus opnieuw aan de slag met de koppeling mett de optische kabel.

Reputatie 7

OK. Waar gaat het mis met de optische kabel?

Het werkt!

Ik ben nog wat aan het testen geweest en heb de Ray uiteindelijk toch aan de praat gekregen als soundbar op de tv. De optische kabel was het probleem. De aansluiting bij één van de adapters heeft een kabelbreuk. Ik ga een nieuwe kabel kopen en dan zou het allemaal 100% moeten functioneren.

Bedankt voor het meedenken.