Beantwoord

Wat kopen na SONOS Beam Gen 2?

  • 13 March 2022
  • 3 reacties
  • 491 Bekeken

Badge

Hi iedereen :blush: ,

 

Ik heb al een hele week mijn SONOS Beam Gen2 aangekocht en in gebruik voor mijn bureau/mancave. Het stereo pcm geluid is geweldig over de HDMI (ARC), maar ook 5.1 Dolby Digital voor het streamen en met Airplay voor Apple Music. Atmos is helaas niet mogelijk met mijn Sony 49XE90 TV (model 2017) en de TV neemt geen LPCM en Dolby Digital Plus aan in combinatie met Apple TV 4K. Alhoewel de TV wel een keuze heeft tussen Dolby Digital en Plus in de instellingen. Dat terzijde vind ik het een geweldige ervaring!

 

Voor mijn main setup in de zithoek (ruimte 16-18m2) ben ik ook aan een SONOS soundbar aan het denken. Ik kom nu van 3 jaar oude Sony HT-Z9F 3.1 die wel alle nieuwste audio formaten aan kan, maar niet consistent genoeg werkt met mijn Sony 55XG95 TV en Apple TV  naar mijn mening. Enkel met mijn Sony UBP-X800M2 4K UHD Blu-ray-speler vind ik hem goed presteren, omdat de speler versterkt is veel van het hardere werk opknapt. Ter info, voor deze Sony soundbar had ik een Bose Cinema 2.1 setup, die eigenlijk wel beter werkte maar enkel via de optische kabel.

 

Nu de vraag, zou ik ook best kiezen voor een SONOS Beam Gen 2 met later de SONOS Sub Gen3 of meteen voor een SONOS Arc gaan? Na het opzoeken van heel wat info online en reviews en vergelijkingen raak ik er nog altijd niet uit. Terzijde is er geen ruimte voor aparte surround speakers omdat het niet compatible is met mijn leefruimte en nog minder met mijn huisdieren om eerlijk te zijn.

 

Alvast bedankt voor alle voorstellen en meningen!

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Erooij 13 March 2022, 22:49

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dit is typisch een keuze die alleen jij kunt nemen. Niemand kan je hierin adviseren. Vwb de mogelijkheden zijn beide speakers gelijk dus gaat het in feite alleen om het verschil in klank. Ik zou de in bezit zijnde Beam in je woonkamer aansluiten en kijken hoe dat klinkt. Ben je net zo enthousiast als over het geluid in je andere ruimte blijf dan lekker bij de Beam. Het hoeft echt niet altijd het duurste te zijn. 
Een sub naast de Beam is zeker ook voor muziek luisteren een aanrader. Niet alleen voor het laag, maar het totale geluidsbeeld wordt mooier.

Badge

Dit is typisch een keuze die alleen jij kunt nemen. Niemand kan je hierin adviseren. Vwb de mogelijkheden zijn beide speakers gelijk dus gaat het in feite alleen om het verschil in klank. Ik zou de in bezit zijnde Beam in je woonkamer aansluiten en kijken hoe dat klinkt. Ben je net zo enthousiast als over het geluid in je andere ruimte blijf dan lekker bij de Beam. Het hoeft echt niet altijd het duurste te zijn. 
Een sub naast de Beam is zeker ook voor muziek luisteren een aanrader. Niet alleen voor het laag, maar het totale geluidsbeeld wordt mooier.

 

Bedankt, ik heb naar je advies geluisterd en ben zeer tevreden met het resultaat, echt top! 👌

Nu heb ik twee Sonos Beams Gen 2’s. De Sonos sub komt later wel. 😉

Reputatie 7
Badge +3

Ik voel mij vereerd. Komt niet heel veel voor dat mensen naar mijn adviezen luisteren. Meestal vindt men mij maar een zeur. 😉