Beantwoord

Wanneer ik tv aanzet soms geen geluid Ziggo (box opnieuw aan)

  • 24 January 2023
  • 2 reacties
  • 686 Bekeken

Hoi, 

Ben hier voor het eerst.
Ik loop tegen het volgende probleem aan.
Als ik mijn tv en Ziggo box aanzet heb ik soms geen geluid. Ik moet dan de Ziggo box uit zetten en weer aan doen dan doet ie het.
Soms als er wel volume op is geeft ie ook te zacht geluid ten opzichte van de stand. Ik zet hem dan terug naar volume nul en zet de Ziggo box weer opnieuw aan en plus daarna de volume bij.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

icon

Beste antwoord door Dari W 26 January 2023, 13:41

Bekijk origineel

2 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hey @RobertdeBeer ,

Welkom op de Sonos Community!

Betreft je probleem is het op dit moment lastig te zeggen wat het probleem exact is. Bij een home theater setup heeft Sonos een vrij passieve houding en speelt het af wat het binnenkrijgt. Als er dus geen geluid uit de soundbar komt, ontvangen wij geen signaal. Het klinkt op dit moment als een HDMI en/ of HDMI CEC, mijn advies zou dus zijn om allereerst de volgende dingen te testen:

  • Plaats een andere HDMI kabel tussen mediabox en TV, eventueel ook tussen TV en Sonos.
  • Kijk of HDMI CEC aanstaat op zowel de TV als op de mediabox, simpel gezegd HDMI CEC is een instelling/ protocol die ervoor zorgt dat de verschillende HDMI devices met elkaar kunnen communiceren.

 

Mocht dit overal aanstaan en een andere HDMI kabel ook geen oplossing bieden dan zou ik adviseren om een diagnose in te sturen direct nadat het probleem zich voort doet en vervolgens eventjes contact op te nemen met onze technische support zodat wij kunnen kijken wat er op dat moment exact gebeurd.

Een diagnose kan je in de sonos app maken door te navigeren naar instellingen > ondersteuning > diagnose verzenden > verzenden.

 

Ok, dankjewel. Ik ga het testen.

Reageer