Vraag

Verbinding verbroken met Beam en Sub

  • 15 January 2020
  • 10 reacties
  • 326 Bekeken

Mijn Sonos configuratie bestaat uit: 

  • Beam staat in woonkamer en is via HDMI / ARC kabel verbonden met TV
  • Sub staat in woonkamer
  • One staat in keuken
  • Symfonisk staat in studeerkamer
  • Symfonisk staat in slaapkamer

 

Overdag stream ik probleemloos muziek naar alle producten die hierboven staan. 

In de avond kijk ik TV waarbij geluid wordt afgespeeld via Beam en Sub. 

Wanneer ik de volgende dag weer muziek wilt streamen naar alle producten dan zijn de Beam en Sub niet meer terug te vinden in de configuratie. 

Herstarten van router is dan de oplossing. 

Wat is de oorzaak dat dagelijks de verbinding weg is met Beam en Sub en wat kan ik doen om niet elke dag de router te herstarten? 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hey Jan,

Zou je een keer een diagnose willen versturen wanneer je geen verbinding heb met de Beam en Sub?

Als je hier dan het bevestigingsnummer onder plaatst dan kijk ik er graag even naar voor je.

Diagnose gestuurd,. Het bevestigingsnummer is: 643718943

 

Reputatie 4
Badge +3

Hey Jan,

Bedankt voor het versturen van de diagnose.

Had de hoop dat ik het hier al uit kon halen, zou je er nog 1 willen versturen nadat je de router herstart heb?

Dan kunnen we exact zien waarom de Beam geen verbinding kon maken.

Diagnose na herstart router gestuurd. Het bevestigingsnummer is: 728363141

Reputatie 4
Badge +3

Bedankt voor de diagnose.

Ik zie dat je Beam verbinding probeerde te maken met een TP-Link access point, en dat deze daarop geweigerd wordt.

Heb je de TP-link al een keer een herstart gegeven?

Na dagelijkse herstart van TP-Link access point is de gehele configuratie weer goed. 

Maar wat is de oorzaak dat verbinding telkens wordt geweigerd en dat ik elke dag de TP-Link access point moet herstarten? 

Heeft Sonos of iemand anders een oplossing voor het probleem? 

 

Reputatie 5
Badge +3

Mijn excuses voor de late reactie, uit je diagnose maak ik op dat de Beam een zwak signaal krijgt van de TP-Link. Hierdoor komen ook de zogenoemde 600 beacons per minuut niet stabiel aan (soms niet meer dan 200 per minuut) en dat zorgt ervoor dat de communicatie uiteindelijk weg kan vallen. Het probleem lijkt hier de afstand te zijn naar de Beam toe, qua WiFi is het niet zo druk qua storing dat dat een probleem lijkt. 

Bedankt Frank voor de reactie. De afstand tussen Beam en TP-Link is slechts enkele meters. Het is opvallend dat na een dagelijkse restart van de TP-link de verbinding er wel weer is……..

Als het een probleem is in de afstand, dan zal ook na een restart van de TP-link de verbinding niet tot stand mogen komen. Toch? 

Het blijft bijzonder en ook wel lastig. 

Reputatie 7
Badge +2

Afstand is niet altijd hetgene wat bepalend is voor hoe goed een wifi verbinding is, ook materiaal in de omgeving en dergelijke kan storen, soms werkt een router gewoon minder goed dan hoe deze eigenlijk zou moeten functioneren.

Zie graag onze community post welke dieper ingaat op wifi-storing.