Beantwoord

veel minder surround na updates

  • 27 September 2019
  • 9 reacties
  • 335 Bekeken

Badge
Hey

De laatste tijd zijn er veel updates geweest bij sonos en ik heb nu door mijn 2 play 1 bijna geen surround geluid meer. (En ja staat op surround) Vroeger stonden deze afgesteld op 0,3 - 0,6 en op +5 nu heb ik deze moeten instellen op + 3 meter en op +15???? En heb nog bijna geen surround geluid meer door de 2 play1. Is dit normaal? Heeft nog iemand dit probleem? En wat Kan ik er eventueel aan doen want de surround staat momenteel dus op alles op maximaal en weinig surround wat in het begin zeker het geval niet was. Alvast bedankt voor de reacties en kan iemand dit melden aan sonos aub. Bedankt
icon

Beste antwoord door Sjoop1985 1 October 2019, 00:13

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ik heb deze ervaring zeker niet en ja ik heb alle updates geïnstalleerd.
Heb je niet de mogelijkheid om Trueplay in te stellen?
Ervaar je dit bij tv-uitzendingen of ook bij bijvoorbeeld netflix o.i.d.? In Nederland ligt het vaak ook aan de zender, de ene geeft een rijkere surround ervaring dan de ander. In dit forum ook vaak gelezen dat in België vaak alleen in stereo wordt uitgezonden.
Badge
Nee in het algemeen...... bij gewone tv programma's dacht ik en vond ik dit normaal.... dus vandaag op alle platformen met vooral films waarbij toch heel wat surround komt bij kijken uitgetest (netflix .... iptv ... enzovoort) maar zeer weinig geluid meer qua surround uit de play1. Jammer want vond dit steeds zeer goed !

En alles staat dus op maximaal. Bij muziek streamen heb ik het probleem niet. Dan knalt alles wel lekker maar bij tv niet. Geen surround meer 🤔🤔😥😥
Reputatie 7
Muziek is geen surround, maar geeft op de achterspeakers vol stereo. Dat is dus veel luider dan de normale surroundgeluiden. Als je dit volume verwacht voor surround, dan kan het niet anders dan tegenvallen.

Ik vraag me af want je bedoelt met “En ja staat op surround”. Staat er bij Instellingen - Over mijn systeem inderdaad “Dolby Digital 5.1 als je het probleem constateert?
Reputatie 5
Badge +3
dus vandaag op alle platformen met vooral films waarbij toch heel wat surround komt bij kijken uitgetest (netflix .... iptv ...)

Netflix zend 5.1Plus uit, dit ondersteund Sonos niet.
Sonos maakt er iets wat "lijkt" op surround van.
Reputatie 7
Dat lijkt van je TV af te hangen. Ik kijk nu Netflix via de app op mijn Samsung. Mijn Beam zegt dat hij Dolby Digital 5.1 binnenkrijgt....
Reputatie 5
Badge +3
Je hebt gelijk ligt ook aan de tv.
Als je een Beam hebt aangesloten met ARC dan downgrade Sonos DD+ naar DD 5.1
Soort van virtuele DD5.1
Reputatie 5
Badge +3
Als DTS ook zou gedowngrade worden naar DD5.1 zou fijn zijn. Nu is het beeld perfect maar geklooi met audiosporen, vroeger was het omgekeerd.🙂
Reputatie 7
@Langbeest Doet de Sonos dat of de TV?
Reputatie 5
Badge +3
De TV. Sonos heeft de hardware er niet voor in huis. Sonos vraagt via HDMI om DD. Conform de standaard hoort een DD+ capable TV er dan DD van te maken. Is de TV niet DD+ capable, krijg je sowieso stereo.

Als DTS ook zou gedowngrade worden naar DD5.1 zou fijn zijn. Nu is het beeld perfect maar geklooi met audiosporen, vroeger was het omgekeerd.🙂

Zoals hierboven al genoemd, Sonos kan geen conversie doen, daar is geen hard/software voor beschikbaar. Er is enkel de mogelijkheid tot afspelen van óf stereo óf DD 5.1. Voor alle andere smaken moet je een TV of ander apparaat hebben die (realtime) kan converteren.