Beantwoord

tv geluid sonos 1

  • 30 November 2023
  • 1 reactie
  • 62 Bekeken

Goedenavond

 

Heb sinds enige tijd sonos beam aan mijn (Samsung) televisie aangesloten via HDMI dit werkt perfect! 

 

Onlangs 2 stuks sonos one SL aangeschaft maar krijg het geluid van de televisie niet over de Sonos SL boxen. Wanneer ik muziek luister via Sonos app werkt dit wel..... 

 

Kan iemand mij vertellen wat ik niet goed gedaan heb en wat ik wel moet doen....? Heb alle 3 de boxen gegroepeerd in woonkamer en geactiveerd als dolby surround geluid.…

 

Wie o wie kan me helpen

 

Fijne avond

icon

Beste antwoord door 106rallye 1 December 2023, 09:50

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7

Je zegt “Heb alle 3 de boxen gegroepeerd in woonkamer en geactiveerd als dolby surround geluid". In Sonos-termen is dit zeer verwarrend. Om met “gegroepeerd” te beginnen: kamers "groeperen” doe je als volgt: Kamers groeperen en groepen opheffen | Sonos. Als je dat hebt gedaan heb je geen surround, maar twee "kamers” in de Sonos app die gegroepeerd zijn en dus hetzelfde weergeven. Voor surround is het nodig om surroundspeakers toe te voegen aan de "kamer” van je soundbar, zie Surroundspeaker toevoegen aan een Sonos home cinema | Sonos

Vervolgens heb je de boxen “geactiveerd als dolby surround geluid”. Ook dit is niet helemaal duidelijk. Wat heb je precies gedaan?

Als je alles goed hebt gedaan kan het ook een instelling op je TV of de box van je TV-provider zijn die op surround moet worden gezet.