Beantwoord

surround probleem geluid play 1

  • 7 July 2020
  • 5 reacties
  • 244 Bekeken

Ik heb een playbar en twee Play 1’s ingesteld als surround maar de Play 1’s geven geen geluid. Als ik ze loskoppel en afzonderlijk kies spelen ze wel geluid. Ik zie ze in de app als een kamer maar ze spelen dus niet. Als ik trueplay kies dan zegt ie dat een speaker geen geluid geeft. Zo raar want los doet ie het dus wel. Kunnen jullie helpen?

icon

Beste antwoord door Erooij 7 July 2020, 22:10

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wat bedoel je met “ik zie ze in de app als een kamer”? Wanneer de speakers als surround aan je playbar gekoppeld zijn dan zou je in de app alleen de playbar moeten zien. Sonos ziet een surround opstelling als 1 speaker. 
 

De kamer is hier Sonos en mijn hoofdspeaker is Playbase. 
Spelen ze ook geen geluid wanneer je muziek streamt?

Ja,Sonos ziet ze inderdaad als een speaker (dat bedoelde ik met 1 kamer 😊). Ze spelen helemaal geen geluid idd, bij muziek niet en bij film afspelen

Reputatie 7
Badge +3

Je ziet dus ook de LS en RS staan? 
zie je ze ook staan bij “informatie over Sonos-systeem”? 
Wat ook nog kan zijn is dat de WiFi niet aan hebt staan bij de Beam. Ook al is deze bedraad, dan moet je toch WiFi aan hebben omdat deze anders de andere speakers niet kan bereiken. 
 

 

Je bent geweldig! Dat is het! Ik had idd WiFi uitgeschakeld voor de Play 1’s omdat ze de oudere variant zijn en via de kabel gaan maar idd dan kunnen ze dus niet met de playbar (via wifi) communiceren. Ze doen het weer, dank je wel!

Reputatie 7
Badge +3

Top. De netwerkkabels kunnen dan in feite uit de play 1’s.