Beantwoord

sonos Ray koppelen aan Amp

  • 4 March 2024
  • 1 reactie
  • 25 Bekeken

Ik wil graag mijn Sonos Ray toevoegen aan mijn huidige opstelling. Het hart in het systeem is een Amp met 2 passieve Klipsch speakers en een actieve Jamo subwoofer. Dit vanwege mijn platenspeler. Als surround fungeren 2 Sonos Ones die ook meespelen met de platenspeler. 
Nu wil ik een Ray toevoegen voor de spraak op mijn Samsung TV. De TV zit met eArc HDMI verbonden aan de Amp. Hoe kan ik de Ray koppelen als slave aan de Amp? Is dit mogelijk via TCP/IP en hoe?

icon

Beste antwoord door 106rallye 5 March 2024, 10:41

Bekijk origineel

1 Reactie

Reputatie 7

Dit is niet mogelijk. Niet alleen heb je het maximale aantal speakers in je surround “kamer” bereikt waardoor de Ray niet daaraan toe te voegen is, maar je wilt de Ray ook nog eens gebruiken als center speaker, terwijl het een soundbar is (FL-center-FR). Via TCP/IP (??) werkt dat niet. Je zou dan de Ray via een optische kabel op de TV moeten aansluiten, naast de Amp die al op de HDMI-ARC zit. Maar de meeste TV’s sluiten de optische aansluiting af als de HDMI wordt gebruikt.

Je zou de Ray als aparte “kamer” in de Sonos app kunnen configureren en dan “groeperen” met de Amp, maar dan loopt de Ray 70ms achter en is het geluid dus niet gelijk met het beeld.

Reageer