Beantwoord

Sonos geluid in combinatie met Chromecast

  • 23 February 2024
  • 5 reacties
  • 72 Bekeken

Ik heb een Xarius decoder die zijn signalen stuurt naar een Philips TV en daarna het geluid via een Arc aansluiting doorstuurt naar de Sonos Beam met twee gekoppelde speakers. Het geluid kan ik dan regelen met de afstandsbediening van de decoder. Tot dusver geen enkel probleem.

Echter….met dit slechte weer van afgelopen maanden valt de decoder en de schotel telkens uit en gebruik ik Chromecast.  Probleem is dan dat ik het geluid niet meer kan regelen via de afstandsbediening van mijn decoder maar alleen via de App van Sonos.  Als ik overschakel naar Chromecast buldert het de hele kamer door en moet ik met de app van Sonos het niveau van de verschillende speakers handmatig wel 75% naar beneden draaien.

Weet iemand een manier om het geluid van Chromecast zodanig om te leiden dat ik het geluid met de afstandsbediening van mijn decoder kan bedienen

icon

Beste antwoord door Wim de Bakker 24 March 2024, 19:08

Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 7

Er lijkt een conflict tussen de Chromecast en de Beam. Wat gebeurt er als je een andere ingang voor de Chromecast kiest? Je zou anders een CEC-killer tussen Chromecast en TV  kunnen zetten.

Ik heb een wat oudere TV en geen HDMI ingangen meer beschikbaar. Ik gebruik al een spitter om zowel Chromecast als een DVD speler op deze HDMI te laten werken. Het begrip CEC-killer ken ik niet maar ik ga op zoek naar deze suggestie

Reputatie 7

Dan komt de vraag op of het probleem zich ook voordoet zonder splitter…..

Ik heb een CEC splitter gekocht en die op de HDMI uitgang gezet en direct daaraan de Chromecast gekoppeld. Wat de reden is geweest zal ik nooit weten maar daarop waren de instellingen van mijn decoder niet meer dezelfde..

Ik ben daarna een week bezig geweest om zowel een nieuwe LNB te monteren, het signaal aan te passen en de decoder opnieuw aan te passen. De LNB en het signaal waren denk ik niet nodig maar de decoder was in ieder geval ontregeld. Daarbij liet de leverancier (Astrasat) het volledig afweten en daar ga ik nooit zaken meer mee doen.

Ik weet nu hoe de decoder moet instellen, maar ik wacht eerst tot de zaak even is bezonken want ik ben er even klaar mee……..

Wat kan een lastig probleem toch simpel op te lossen zijn.

Probleem was dat als ik Chrome Cast gebruikte het volume niet te regelen was dan alleen met de Sonos app op je telefoon of tablet.

Nu blijkt iets anders;

.In de app van de NPO kan je programma's direct via je GSM of tablet via Chrome Cast op je TV afspelen. In app HOME (behorend bij  Chrome Cast) kan je veel zaken regelen onder andere het volume dat naar je TV of (in dit geval) naar mijn SONOS gaat . In geval het geluid te hard of te zacht is regel je dat via de geluidsschakelaars op je GSM of Tablet

Probleem opgelost. Topic kan gesloten worden en degene die meegedacht heeft. Bedankt!!!

Reageer