Beantwoord

Sonos Beam + Twee Play 1 Echo?

  • 28 May 2019
  • 7 reacties
  • 664 Bekeken

Hi allen!

Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een Sonos Beam. De Beam ligt voor de TV, en naast de TV heb ik aan weerszijden een Sonos Play 1 staan.
De Play 1 staan in een groep, en de Beam staat in een aparte groep.

Wanneer ik het geluid van de TV over de Beam en beide Play 1 wil afspelen, voeg ik de groep van de play 1 toe aan de groep van de TV.
Alleen ontstaat er hier een (lichte) echo in het geluid, wat het allemaal erg blikkerig maakt.

Is er iets dat ik fout doe? Ik heb de speakers ingesteld als een stereopaar.
Of moeten de speakers als surround worden ingesteld? Dit zou jammer zijn, gezien ik het liefst de speakers gewoon wil laten staan waar ze staan!

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Difke 28 May 2019, 20:25

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
De Play 1’s achter je zetten en instellen als surround, dan is de echo weg. Geluid is dan prima voor Tv als voor muziek,
Alles in 1 kamer, bv ‘woonkamer’
De Play 1’s achter je zetten en instellen als surround, dan is de echo weg. Geluid is dan prima voor Tv als voor muziek,
Alles in 1 kamer, bv ‘woonkamer’

Dankjewel, ik ga dit zo eens proberen!
Reputatie 5
Badge +3
Deze opstelling heb ik ook. Bij film kijken heb je mooi surround geluid en als je muziek wil luisteren zal dit ook mooi klinken, geen geklooi met groepen en kamers 🙂, tenzij je ook nog een Play1 in de keuken ofzo wil, dan moet je wel een nieuwe ruimte aanmaken.
Laat maar weten of het je bevalt.
Alvast veel luistergenot.
Deze opstelling heb ik ook. Bij film kijken heb je mooi surround geluid en als je muziek wil luisteren zal dit ook mooi klinken, geen geklooi met groepen en kamers 🙂, tenzij je ook nog een Play1 in de keuken ofzo wil, dan moet je wel een nieuwe ruimte aanmaken.
Laat maar weten of het je bevalt.
Alvast veel luistergenot.

Yes, het is nu helemaal gelukt! Ook als ik ze achter de TV weg haal is het geluid nu gewoon goed!
De Play 1 staan wel merkbaar zachter dan de Beam heb ik het idee, maar verder klaag ik echt niet!
Dankjewel voor je snelle antwoord!
Reputatie 5
Badge +3
heel graag gedaan, geniet er maar van 👍
De Play’s gaan iets stiller bij spraak, dat werk is voor de Beam, bij volle actie zullen ze veel luider spelen. Dat is dus het surround effect.
Reputatie 5
Badge +3
Als je muziek speelt zou ik bij surround instellingen ‘volume van muziek’ op volledig zetten i.p.v. sfeervol.
Reputatie 5
Badge +2
Goed om te zien dat de oplossing is gevonden. Wij hebben hier nog een Community Hulp Topic waar je nog meer tips & tricks kan terug vinden voor de Home Cinema setup.