Beantwoord

Sonos Beam in groep, TV mute alleen Beam maar niet de groep volledig


Badge +1
Recent ook de eigenaar van een Sonos Beam. Ik heb deze niet in een homecinema configuratie geplaatst, maar als los device aangesloten op mijn TV. Ik heb vervolgens de Beam in de groep van mijn woonkamer speakers geplaatst, zodat ik overal het TV geluid ontvang.

Nu zet ik het geluid geheel zacht (of op mute), dan is de Beam ook helemaal stil, maar de rest van de speakers in de groep geven nog steed heel zacht het geluid van de TV weer. Hoe kan ik -als ik het geluid van de TV uit zet, ook het geluid van de speakers in de groep uit krijgen?
icon

Beste antwoord door Tim S 31 July 2018, 16:34

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi Mark, om dat te doen zul je in de app op de op het volume-icoontje (links van de volumebalk) moeten drukken. Hiermee kun je de hele groep op mute zetten.

De afstandsbediening zal inderdaad alleen de Beam harder of zachter zetten. Dit is overigens altijd het geval zo wanneer we speakers groeperen.
Badge +1
.... Dit is overigens altijd het geval zo wanneer we speakers groeperen.

Ik heb er eens op gelet en het is inderdaad zo dat alleen de Beam harder of zachter gezet kan worden met de afstandsbediening. Is dat niet raar in dit geval? Nu moet je dus en met je app en met de afstandsbediening aan de gang. Ik zal dit ook aangeven bij de Beta’s Wellicht komt hier een keer een oplossing (als ik niet de enige ben die dit vreemd vindt tenminste :D).
Reputatie 7
Badge +2
Surround speakers en Sub zouden mee moeten doen met de Beam, maar gegroepeerde kamers reageren inderdaad niet op de afstand's bediening.
Weet dat het groeperen van kamers alleen voor muziek afspelen is, wat in de Sonos app te vinden is, niet voor het afspelen van TV geluid.
Gegroepeerde kamers die TV geluid laten horen zullen problemen kunnen geven, bijvoorbeeld stotterend geluid of een echo ervaring.
Badge +1
Dat echo effect snap ik, vandaar dat ik de beam net wat harder zet dan de rest van de speakers. Zo is ook duidelijk dat het geluid van voren komt. Ik kan het alleen niet begrijpen dat niet de gehele groep in volume bedient wordt. Nu zit ik de hele tijd met de app te “klooien”. En dan ook niet eens de Sonos app, omdat het gied regelen van het volume daar verre van prettig werkt, maar de SonoPhone app, waarbij ik keurig zie welke geluidssterkte welke speaker/speakerpaar produceert.

Het liefst zie ik virtuele kamer configuraties in Sonos, waarbij ik mijn Beam in een homeCinema configuratie kan zetten (en eventueel de andere speakers kan bijschakelen) of, wanneer ik alleen muziek wil luisteren, de Beam los van de rest kan aansturen. Uiteraard per virtuele kamer dan ook gebruik gemaakt van de optimale instellingen middels TruePay.

Ik heb nu 7 Sonos One in mijn woonkamer staan en die vormen nu geen samenhangend geheel. Ik kan TruePlay alleen gebruiker per speakerpaar/losse speaker, maar niet voor de gehele (virtuele) kamer.
Reputatie 7
Badge +2
Zoals verwoord, de andere kamers zijn niet voor TV geluid, en dit is mogelijk ook de reden dat Sonos zorgt dat de bediening alleen op de Beam werkt, en niet op de gegroepeerde kamers.
U gebruikt een opstelling die door Sonos niet ondersteunt word.
Badge +1
Nee, nu nog niet. Ik zie TV als een input bron net zoals TuneIn, Spotify, lokale muziek. Wie weet ziet Sonos dat ooit ook zo. Want waarom kan je geen concert of weet ik wat van TV over all je speakers beluisteren. Het kan nu al, dus maak het dan ook zo dat je het geluid goed kan bedienen.
Reputatie 7
Badge +2
Ik begrijp dat 't lijkt alsof het ondersteunt is omdat de mogelijkheid tot groeperen er is, maar toch raden we het niet aan.
Dit heeft verder te maken met het feit dat een surround opstelling, voor TV geluid op 5ghz gaat communiceren met Sub en Surround speakers ipv 2.4ghz.
Groeperen van kamers gebeurt op 2.4ghz wifi.

De Sonos Beam, Playbar of Playbase moet een vertaalslag doen waarin het geluid van 5ghz naar 2.4ghz moet worden omgezet om het geluid naar de gegroepeerde speakers toe te streamen, waarin er een vertraging/echo ervaren kan worden.
Tevens heeft de audio van de TV geen buffer, omdat je uiteraard je video lipsync wilt kijken met het geluid wat je hoort, dit unbuffered audio kan moeite hebben met over 2.4ghz wifi verzonden te worden vanwege hoe groot deze data is (stotteringen).
hier in ga je exact de zelfde problemen ervaren als dat je bijvoorbeeld de analoge ingang van een Play:5, Connect of Connect:Amp gaat gebruiken, waarin ongecomprimeerd de audio naar andere speakers word gestreamt die draadloos staan.
Badge +1
Blijkbaar ondersteunt de Beam als de Surround speakers dus 5 GHz. Tijd dus dat Sonos alles via 5 GHz laat communiceren zodat alles wel goed werkt. (Al ondervindt ik totaal geen problemen in het geluid nu met de “vertaalslag”. Kan alleen het geluid niet bedienen voor de hele groep.

Probeer eens in oplossingen te denken i.p.v. in problemen. Ik merk hier op het forum vaak dat de Sonos medewerkers hier erg rechtlijnig zijn.
Reputatie 7
Badge +2
Sonos zal op 2.4ghz wifi blijven werken, dit omdat 2.4ghz wifi verder reikt dan 5ghz.
5ghz mag geen probleem zijn in een homecinema setup, omdat de Sub en Surround speakers in de zelfde kamer staan als de Playbar/Playbase/Beam.
Wij willen wel nog kunnen garanderen dat de speakers op een bepaalde afstand kunnen verschijnen, 2.4ghz wifi reikt ongeveer 8 a 14 meter.
Als wij Sonos geheel op 5ghz laten werken, zullen heel veel mensen ons bellen dat hun speakers op de 1e etage bijvoorbeeld niet meer verschijnen.
Badge +1
Hebben we daar de Boost of Bridge niet voor? Of er kan een RoomBoost uitkomen die 5 GHz ondersteund speciaal voor woonkamers 😉 we betalen toch al aardig wat geld voor Sonos, dus zoiets kan er dan ook nog wel bij voor 100/150 euro. Als ik dan mijn woonkamer groep kan bedienen met de afstandsbediening via de Beam, dan ben ik de eeste klant. Dus.... denken in oplossingen en niet in problemen.

Ik denk dat jullie een tijdje geleden ook zeiden dat AirPlay niet kon of nooit ondersteund kon worden, en dat kan nu ook, zelfs via oudere speakers zoals de Sonos Play1, mits deze in een groep zit met een nieuwe speaker zoals de Sonos One. Werkt hier ook goed.

Sonos heeft dezelfde houding als Apple (die schijnen ook het beste te weten wat de eindgebruiker wil), maar als genoeg eindgebruikers hun wensen/eisen maar doorgeven, dan komt de aanpassing er uiteindelijk toch wel. Zie ook wat er gebeurde met de overgang van de Sonos app van 7.4 naar 8. Sonos deed later ook aanpassingen omdat de gebruikers zaken niet handig vonden. (8 en 9 zijn nog steeds niet zo intuïtief in gebruikt als 7.4, maar gaat al beter).
Reputatie 7
Badge +2
Ik spreek niet tegen dat Sonos zal luisteren naar de klant, maar verder bieden we geen garanties en ook geen uitspraken over toekomstige functies en producten.
Verder kunnen inderdaad veel van onze producten de 5ghz wifi aan, maar dat wil niet zeggen dat Sonos daarom het gehele systeem op 5ghz gaat laten functioneren.
Zoals gemeld in het vorige bericht, als wij Sonos alleen op 5ghz laten werken, moet iedereen extra Sonos gaan aanschaffen om de ketting nog te kunnen realiseren.
We gaan niet de Sonos huishoudens van het gros van onze klanten om zeep helpen omdat mensen snellere 5ghz wifi willen die helaas minder ver reikt.
Sonos blijft op 2.4ghz wifi werken.