Beantwoord

Sonos Beam arc tv en receiver optisch tv

  • 29 July 2018
  • 3 reacties
  • 607 Bekeken

Vandaag komt de Beam binnen. Ik zag gisteren tot mijn schrik dat er geen koptelefoon aangesloten kan worden. Dus nu twijfel ik of ik de Beam wel zal houden. Ik vraag me af of ik mijn huidige Onkyo receiver dan optisch kan aansluiten op de Samsung tv zodat ik de uitgang van de Onkyo voorde koptelefoon kan gebruiken? Dan gaan de mediaplayer, bluerayspeler en de Entone van Caiway In de HDMI van de tv. De Beam in de HDMI arc in de tv.
De Onkyo dus optisch in de tv maar zonder aangesloten speakers. Enkel om de koptelefoon op aan te sluiten indien nodig..Ik wil al het geluid over de Beam houden. Zou dat werken? De tv hangt strak tegen de muur dus kan daar niet steeds de koptelefoon in en uit pluggen.
Misschien een domme vraag maar ik ben een beetje technische vrouw die nu hulp van de experts nodig heeft ?
icon

Beste antwoord door Frank N 31 July 2018, 17:32

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 6
Badge +3
Hi, dit zou inderdaad moeten werken zo. Het is wel een beetje overkill om de Onkyo enkel aan te houden voor het gebruik van de koptelefoon maar de enige andere optie is inderdaad om de koptelefoon rechtstreeks aan te sluiten op de TV.
Dank je voor je reactie. Ja idd overkill maar hij staat toch al in de kast. Toch een voordelige oplossing om de koptelefoon af en toe te gebruiken. Ik ga het dan toch maar zo eens proberen als de Beam volledig is geïnstalleerd.
Reputatie 5
Badge +3
Hi Stella, je hebt een interessant probleem. De TV zal ingesteld staan om het geluid over de HDMI ARC naar de Beam te sturen en niet via optisch naar je Onkyo. Hierom zul je de instellingen van je TV moeten aanpassen (wanneer je je koptelefoon wilt gebruiken) dat je TV het wel over optisch naar je Onkyo kan sturen.