Beantwoord

Sonos ARC optical naar TV HDMI eARC

  • 28 July 2020
  • 3 reacties
  • 1617 Bekeken

Ik wil mijn Sonos playbar vervangen door de ARC maar omdat de kabels in de muur zitten moet ik de bestaande optische kabel behouden en wil via een Optical-HDMI switch de kabel opmijn TV HDMI eARC aansluiten. Krijg ik hiermee wel Atmos?

icon

Beste antwoord door Ded3 28 July 2020, 19:49

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Sorry neen, geen Atmos wegens te weinig ‘bandbreedte’. Wel Dolby 5.1.’compressed’. Atmos surft via DD+ (Dolby Digital+) en heeft HDMI ARC (compressed) of eARC (uncompressed) nodig. Is in eerste instantie  afhankelijk van de bron maar ook van nog andere factoren. Indien alle andere parameters/factoren kloppen zal de ‘Optical’ de begrenzer zijn.

Badge

Het aansluiten kan zowiezo wand bij de arc zit een verloopkabeltje bij om em ook optisch aan te sluiten.  Of je daarmee atmos krijgt geen idee. Weet alleen dat optisch alleen geluid aan kan sturen en geen beeldsignaal. Ik meende ergens te lezen dat hdmi wel meerdere opties had kwa beeld en geluid 👍

Helder Ded3. Ondanks dat de bron (lg c9) een HDMI eARC aansluiting heeft en ik deze ook gebruik, kan de optical kabel geen Atmos doorgeven aan de ARC. Helaas! Bedankt