Beantwoord

Slecht geluid

  • 28 April 2020
  • 12 reacties
  • 2570 Bekeken

Goedemiddag, Ik heb een vraag omtrent het geluid van mijn sonos set.

 

Sinds dat ik mijn set uitgebreid heb met 2x one SL als achter speakers ben ik erachter gekomen dat mn geluid niet zuiver is.

Als ik mijn tv aan heb op een muziek zender of gewoon een film, dan merk ik dat het geluid schel is of vervormd. Ook bij het kijken naar netflix of iets kijken op youtube is het geluid erg slecht.

Zodra ik via mijn telefoon spotify stream of via mijn laptop youtube stream is het geluid beter zoals het hoort.

Ik heb de volgende set : Sonos playbar en 2x ONE SL

Als volgt aangesloten: Sonos playbar met optical kabel via splitter direct aan mijn Ziggo box en aan mijn Playstation 4 ( deze word gebruikt voor netflix en youtute etc.)

Vanaf de playstation  en ziggo box uiteraard naar de tv een HDMI kabel voor het beeld.

 

Set word vaak op updates gecontroleerd.

 

Mijn idee is dat het dus bij de tv niet goed gaat ergens want streamen blijft wel goed, hebben jullie ideeen of suggesties? Het is helaas niet mooi om aan te horen.

 

Mvg sander

 

icon

Beste antwoord door Eric1989 29 April 2020, 21:40

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Badge

Ik vermoed dat het fout gaat bij de splitter in je opstelling. Sluit de kabel eens rechtstreeks aan om te proberen of het dan wel goed klinkt. Zo niet dan zou ik even een diagnose naar sonos sturen.

Ik vermoed dat het fout gaat bij de splitter in je opstelling. Sluit de kabel eens rechtstreeks aan om te proberen of het dan wel goed klinkt. Zo niet dan zou ik even een diagnose naar sonos sturen.

Hi eric bedankt voor je reactie maar de Splitter zit er net een paar dagen tussen. 

Toen ik erachter kwam met uitbreiden zat de optische kabel in de tv, toen naar de ziggo kast gelegd en het geluid was beter. Maar het was nog niet zoals het hoort naar mijn gevoel helaas.

Badge

Dan zal het daar waarschijnlijk niet aan liggen... dan zou ik alle kabels eens goed nalopen of ze er goed in zitten. En lost dat niks op diagnose naar sonos sturen en diagnose nummer hier vermelden dan gaat een medewerker van sonos daar mee aan de slag.

Bedankt Eric, ik heb zojuist een zelfdiagnose gestuurd naar sonos. 

Even afwachten wat hier uit komt verder. 

(Bevestigingsnummer 1384333479)

 

mvg

Badge

Ontvangt je Playbar wel een Dolby 5.1 signaal van je tv?

Tijdens het afspelen van Dolby 5.1-content op je tv kun je dat in de Sonos app controleren bij Instellingen → Systeem → Over mijn systeem.

Het gaat om wat bij de Playbar staat achter ‘Audio-ingang’. Als er geen DD5.1 staat moet je waarschijnlijk op je tv iets anders instellen. Bijvoorbeeld de optical output op ‘bitstream’ zetten.

Badge

Ontvangt je Playbar wel een Dolby 5.1 signaal van je tv?

Tijdens het afspelen van Dolby 5.1-content op je tv kun je dat in de Sonos app controleren bij Instellingen → Systeem → Over mijn systeem.

Het gaat om wat bij de Playbar staat achter ‘Audio-ingang’. Als er geen DD5.1 staat moet je waarschijnlijk op je tv iets anders instellen. Bijvoorbeeld de optical output op ‘bitstream’ zetten.

Dat heeft niks met het wel of niet zuiver klinken van de set up te maken. Zowel met stereo als met 5.1 moet het geluid zuiver klinken. 

Dit zou toch ook niets uitmaken als de optical in de ziggo kast zit? Geluid komt dan rechtstreeks vanaf de ziggo kast en beeld vanuit hdmi.

Dan zal het daar waarschijnlijk niet aan liggen... dan zou ik alle kabels eens goed nalopen of ze er goed in zitten. En lost dat niks op diagnose naar sonos sturen en diagnose nummer hier vermelden dan gaat een medewerker van sonos daar mee aan de slag.

Goedemorgen eric, stomme vraag maar hoe snel zullen ze de diagnose oppakken? wat is jou ervaring haha.

Niet dat het topic stil valt.

 

mvg!

Reputatie 7
Badge +3

Dit is een gebruikers forum, waarbij Sonos meeleest. Er is geen pijl te trekken op hoe snel dit wordt opgepikt. Het verstandigst is om de Sonos helpdesk te bellen binnen kantooruren en te verwijzen naar je diagnose. 
https://support.sonos.com/s/?language=nl_NL

Dit is een gebruikers forum, waarbij Sonos meeleest. Er is geen pijl te trekken op hoe snel dit wordt opgepikt. Het verstandigst is om de Sonos helpdesk te bellen binnen kantooruren en te verwijzen naar je diagnose. 
https://support.sonos.com/s/?language=nl_NL

Bedankt voor je reactie erooij, nu in een chat(Y)

 

mvg

Net eens netflix bekeken en in de instellingen van playstation4 gezeten, audio uitvoer stond op stereo en zodra ik dit veranderde was het geluid stukken beter. Dit gedaan na contact met sonos erg goed geholpen. Hopen dat het goed blijft

Reputatie 7
Badge +3

Top, goed te lezen.