Beantwoord

Problemen met aansluiten Playbar op Samsung UE40MU6400

  • 18 July 2018
  • 4 reacties
  • 1258 Bekeken

Beste allen,

Afgelopen vrijdag heb ik mijn home cinema set ontvangen (Playbar, Sub en 2 × One). Muziek en radio streamen werkt prima, maar ik krijg geen geluid uit de set via de tv, Samsung UE40MU6400. De Playbar ontvangt geen signaal van de tv via de optische kabel, de kabel zit aan beide kanten goed aangesloten en de kabel heeft een rood signaal. De instellingen van mijn tv staan ook goed, bitstream en dolby digital.

De Playbar heb ik vervolgens aangesloten op een andere tv, Samsung UE40D8000, maar ook hier geen resultaat. Op deze tv was eerst een Bose GSX 321 aangesloten via HDMI en optische kabel en die heeft het altijd prima gedaan. Op advies van Sonos heb ik de Playbar omgeruild voor een nieuwe vanwege een defecte optische aansluiting.

De nieuwe Playbar heb ik weer aangesloten op mijn tv, maar nog steeds geen geluid. Ik heb vandaag even de beschikking over een IDTV-box (aangesloten via HDMI) met optische aansluiting en na het aansluiten van de Playbar op die box krijg ik nu wel geluid. Dus directe aansluiting van de Playbar op de tv werkt niet, maar indirecte aansluiting wel. In de Engelstalige Sonos Community is dit een bekend probleem en werken Sonos en Samsung samen om de directe aansluiting werkend te krijgen via een update van Samsung.

Wie kan mij verder helpen? Mijn geduld begint aardig op te raken en anders ga ik wel op zoek naar een andere set.

Groet,

Manny
icon

Beste antwoord door Ryan A 24 July 2018, 17:20

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Hoi,

Zou er sprake zijn van brakke firmware van Samsung zijn kant? Welke firmware heb je nu op de tv?
De laatste die uit is volgens de samsung site is 1221.0 https://www.samsung.com/nl/support/model/UE40MU6400SXXN/

Hopen dat Sonos ook reageert, want dit is mooi klote.

Lijkt me dus een Samsung firmware probleem, hopen dat er snel nieuwe uitkomt.
Helaas geeft samsung nooit release notes en roadmaps vrij.
Reputatie 3
Badge +2
Sonos is op vakantie denk ik.
Beste Reinier,

Bedankt voor je reactie!

De firmware heb ik geüpdate, maar helaas zonder resultaat. Er zit niets anders meer op dan de set terug te brengen naar de winkel, want het blijft de vraag of en wanneer het überhaupt compatibel is met mijn tv. Overweeg nu om over stappen naar Denon Heos, omdat die wel meerdere audiosporen ondersteunt.

Groet,

Manny
Reputatie 5
Badge +2
Heb je al contact gehad met de support? Het lijkt erop dat het iets met de TV te maken heeft.