Beantwoord

Playbase werkt niet met optische kabel

  • 13 March 2024
  • 3 reacties
  • 43 Bekeken

Badge

Heb in de woonkamer een bekabelde playbase en als ik tv wil kijken is het russisch roulette of de playbase het geluid van de tv doorgeeft. De optische kabel is verbonden tussen de tv en de playbase.

De playbase is aangesloten met een cat 6 kabel. vanuit het glasvezelmodem gaat er een kabel naar een poe switch, vervolgens gaat deze naar een unmanaged switch onder de tv en van daaruit naar de playbase.

 

Als ik geluk heb is er geluid vanuit de playbase, soms moet ik 10 minuten wachten en soms moet ik de optische kabel loshalen en terugstoppen.

 

Wat me ook irriteerdt is dat als ik de playbase wil koppelen aan de rest van het systeem dat dit in misschien 1 van de 20 gevallen werkt. De opstelling bestaat dan uit 1x een bekabelde boost 5x een sonos play 1, 1x een roam en 1x een move onbekabeld en 1x een play 3 bekabeld.

 

Mijn huis bestaat uit 4 verdiepingen in de hal komt het kabelmodem binnen op de woondverdieping is een bekabeld access point. Op de 1e en 2e verdieping staan routers ingesteld als acces point.

 

Wat zijn de mogelijkheden om storingsvrij muziek te kunnen luisteren? Na de update van afgelopen nacht valt de ontvangst meerdere keren per dag weg waarbij het soms vanzelf goedkomt en nog vaker er weer vanuit de controller een commando gegeven moet worden.

 

wie heeft de oplossing?

icon

Beste antwoord door 106rallye 14 March 2024, 22:40

Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 7

Krijgt de Playbase ook zijn voeding via de POE-switch? Wat gebeurt er als je de voeding gewoon uit het stopcontact haalt?

Met „koppelen“ bedoel je „groeperen“ zo neem ik aan? Bij gebruik van een Boost is het meestal niet nodig om nog een device bedraad aan te sluiten. Je zou eens kunnen proberen alle devices via Sonosnet te laten lopen (dus even de kabel eruit). De Move kan dat echter niet, die gaat over de wifi. Kijk eens wat er dan gebeurt - gaat het hele systeem op Sonosnet, of sommige toch via wifi?

Die routers die je gebruik als Access Point, staan dus niet als router ingesteld? Zijn ze bedraad aangesloten op de router? Eigen netwerknamen of samen?

Badge

De playbase krijgt zijn voeding uit het stopcontact. 

 

met "koppelen" bedoel ik inderdaad "groeperen". Wat betreft de Boost heeft 2e lijns support uit Amerika me juist aangeraden om deze wel te bekabelen en play 3 op de 2e verdieping ook omdat deze niet via wifi wilde koppelen op deze verdieping.

De routers die als access point zijn ingesteld zijn bekabeld aangesloten en hebben uit beheeroverweging eigen netwerknamen.

Momenteel ook bij tunein elke 10 minuten een restart

Reputatie 7

De Boost moet bekabeld. De rest zou ik zonder willen proberen, maar dat heb je dus al gedaan. Als de routers echt als ap staan, zou ik het zo ook niet weten. Sonos maar weer eens bellen?

Reageer