Beantwoord

Playbar vervangen

  • 24 December 2023
  • 1 reactie
  • 90 Bekeken

Badge

Vraag ik heb al een paar maanden last van een haperende Playbar in een surround setup met 2 play1’s. 

ik twijfel nog steeds of de Playbar daadwerkelijk stuk is omdat hij soms ook dagen goed gaat, echter begin het zat te worden. Er is redelijk aandacht voor geweest vanuit Sonos support maar nog geen oplossing, ondanks dat dit probleem meer voorkomt gezien discussies in deze community.

 

ik kijk nu naar alternatieven voor de Playbar of reparatie.

Dus de vragen:

  1. Kan een Playbar gerepareerd worden
  2. wat is het alternatief voor de Playbar en kan die gecombineerd worden met de Play1’s om weer een surround system te vormen.
  3. Ik gebruik op dit moment nog een Boost, maar begrijp dat nieuwer Sonos producten dat niet meer ondersteunen.  Ik heb eigenlijk geen zin om het hele systeem af te schrijven, omdat ik er ook nog niet volledig van overtuigd ben dat mijn Playbar echt stuk is, omdat je deze klacht meer in deze community langs ziet komen. 

ben benieuwd naar advies.

icon

Beste antwoord door 106rallye 24 December 2023, 11:43

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7

Het lijkt erop dat het geheugen van de Playbar “volloopt”, mogelijk omdat het aan veroudering onderhevig is. Geen idee of dit nog opgelost wordt. Sonos repareert niet, maar geeft vaak wel korting bij zo’n klacht.

Vervanging door een Arc ligt het meest voor de hand - dat is de rechtstreekse opvolger van de Playbar. Als bonus heb je dan vanaf de Arc ook nog Atmos. Eerst even de Play 1’s in de app uit de Playbar-kamer verwijderen en de naam van de kamer aanpassen. Dan kun je de set up van de Arc doen met de oorspronkelijk naam van de Playbar-kamer en de Play’s weer toevoegen aan die kamer.

De Arc werkt gewoon met de Boost, dus als die je bevalt: gewoon houden.