Beantwoord

Playbar and Play:1 - small delay

  • 8 September 2017
  • 9 reacties
  • 806 Bekeken

Hi,

When I'm grouping my playbar and my play:1 speaker, I'm always experiencing a small delay:
- listing to Radio/Music, a very small delay
- listing to TV, it has a kind of metallic sound due to the delay (so I'm thinking the delay is bigger when listening to the TV)

Is there any way to resolve this delay?
My Playbar is hooked up via ethernet to network and via optical to (Samsung) TV
My play:1 speaker I preferrable keep using via WIFI (i.e. non-wired) as they are a bit farther away from the TV and pulling a network cable would make it messy. And after all, bought them to be wireless... :)
Even for music I thought the playbar created the network to which the Play1 would join?

So I was thinking to buy a second play:1 speaker to create a 2.1 system with my Playbar, however, with the delay it's really not possible to combine the 2 speakers with each other unfortunately.

Conclusion:
- can the delay be fixed for music (playbar - play1 combi), if so, how?
- can the delay uberhaupt be fixed for TV (fiber goes directly to playbar) to create play1/playbar - 2.1 setup

Thanks!!
icon

Beste antwoord door Tim S 23 May 2018, 09:50

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
The Play:1 and Playbar should be in sync when playing music.
But the TV sound is only meant for the Playbar, not to be grouped with other speakers. ( unless the extra speakers are setup as surround speakers / Sub )
I would like to receive a diagnostic of the system to review the issue with the music not being in sync when you group them up.
Diagnostic can be sent from Settings -> Advanced Settings, or through a computer from the Help button on top.
Sent - reference = 7816126
Reputatie 5
Badge +2
Om dit op te lossen kun je het beste ons bellen. Ons nummer en openingstijden vind je op www.sonos.com/contact. Als je een ticketnummer wilt alvast van ons, dan ontvang ik graag per PM je email adres, dan maak ik alvast een referentienummer voor je aan.
Beste,

ik heb de indruk dat de kleine vertraging verdwenen is (ik heb de play1 en de playbar dichter bij elkaar gezet). Mogelijks was dit het gevolg van echo(?).
Ik heb inmiddels ook begrepen uit uw post dat de play 1 én de playbar niet samen TV zouden moeten/mogen spelen. Ik heb echter een bijkomende play 1 gekocht en heb een bijkomende vraag. Ik maak hier echter een afzonderlijke thread aan.

mvg,
Olivier
Reputatie 5
Badge +3
mmmmmmm even verder breien.
Als ik de setup (Playbar,sub,2 x play1 dus een 5.1) grouped met de play 1 in de keuken, dan is er wel degelijk een hele kleine vertraging wat erg vervelend is.
Met audio muziek.....tv is een ander verhaal.
Het is een open keuken dus je hoort de vertraging in de keuken en/of in de woonkamer.
Het is een zeer kleine vertraging maar om dit provisorisch tegen te gaan,moet ik het geluid in de keuken iets hoger zetten dan de woonkamer.
beide play1's en playbar in de woonkamer spelen perfect synchroon.

Nummer: 7827089
Reputatie 7
Badge +2
Hey Langbeest,

Wifi ziet er prima uit, toch zie ik netwerk problemen naar voren komen, wat hoogstwaarschijnlijk door het netwerk zelf gegenereerd word.
Ik zie een Cisco router, heb je nog meer netwerk apparaten in huis? Wifi versterkers? Mogelijke switches?
Hoelang staat het netwerk al op het stroom? heb je toevallig nog problemen als je alles even uit en aan zou zetten? ( alles = netwerk apparatuur en Sonos )
Reputatie 5
Badge +3
Tim,

Hartelijk dank voor je antwoord.
Ik zelf zie of merk geen problemen in mijn netwerk.
Ja ik heb een switch op zolder staan zelfde merk zelfde SSID naam, zelfde instellingen.
Alles spanningsloos maken kan ik eens proberen....
Hi!

Ik heb nagenoeg hetzelfde probleem als de auteur van deze post maar dan in combinatie met een playbase en een play 1. Met TV kijken een vertraging die zorgt voor een echo maar met muziek streamen geen probleem. Het geluid van mijn TV gaat direct naar de playbase via de optische aansluiting. Alles van het stroom ontkoppelen heeft niet geholpen.

Ik heb een diagnose gemaakt onder nr.: 2066999337

Groet,
Frank
Reputatie 7
Badge +2
Hi!

Ik heb nagenoeg hetzelfde probleem als de auteur van deze post maar dan in combinatie met een playbase en een play 1. Met TV kijken een vertraging die zorgt voor een echo maar met muziek streamen geen probleem. Het geluid van mijn TV gaat direct naar de playbase via de optische aansluiting. Alles van het stroom ontkoppelen heeft niet geholpen.

Ik heb een diagnose gemaakt onder nr.: 2066999337

Groet,
Frank

TV geluid is niet bedoelt om te groeperen met andere kamers.
TV geluid is alleen voor de Playbar of Playbase welke surround speakers en/of een Sub aangesloten hebben staan.
Groeperen van kamers is alleen voor muziek wat in de Sonos App te vinden is. (Spotify, Radio en andere bronnen)
De Playbar praat via 5ghz met zijn Sub en Surrounds aangezien de 5ghz wifi sneller is, korter reikt, wat geen probleem mag zijn omdat de Sub en Surrounds in de zelfde kamer staan als de Playbar/Playbase.
Groeperen van andere kamers gebeurt op 2.4ghz wifi, reikt namelijk verder waarin we kunnen garanderen dat bepaalde speakers verschijnen op een bepaalde afstand.
Als TV geluid gegroepeerd word naar andere kamers, moet de Playbar/Playbase het geluid van 5ghz vertalen naar 2.4ghz wifi, wat er voor zorgt dat er een vertraging/echo kan worden vernomen, tevens kunnen gegroepeerde kamers stotteren op het geluid.
Enige manier om dit probleem te omzeilen, is alles van Sonos te bekabelen met ethernet wat redelijk de draadloze gedachte van Sonos teniet doet.