Beantwoord

platenspeler en CD speler en tv op beam? hoe doe ik dat

  • 6 April 2021
  • 5 reacties
  • 431 Bekeken

Hallo, voor jullie vast eenvoudig, maar ik wil zeker zijn voor ik een volgend stukje aankoop.

TV is in onze muziekruimte verbonden met BEAM via HDMI. VInd ik prima geluid.

De Beam gebruiken we ook als radio (via google assistant of de app.

Maar nu hadden we graag onze vinyl platen en CD’s terug kunnen afspelen , als het kan ook op de beam. Heb ik dan voldoende voorlopig met een “nieuwe” AMP?

  • analoge ingang 3.5 van platenspeler naar AMP
  • HDMI naar AMP (kan dit?)
  • AMP verbinden met de Beam en klaar?

Ik heb nog klassieke versterker, klassieke klankboxen, aansluitingen in de ruimte om de boxen te connecteren, maar dan moet ik weer een boel speakerdraad leggen naar een centraal punt die dan naar de boxen vertrekken. en dat wil ik liever niet meer. 

Please Help!!

 

icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 6 April 2021, 16:10

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Het werkt wat je wiltmaar ga je die AMP dan alleen daar voor gebruiken ? Die AMP is eigenlijk om er passieve speakers aan te hangen.

Dag eddy the Eagle,

Bedankt voor je snelle respons!

Euh, ik begrijp uit je antwoord...doe daar eens wat meer mee met die AMP?

  • ja ik wil graag (wat later) de nieuwe five erbij in set van 2, dat is geen probleem waarschijnlijk?
  • 1 box zou ook in de keuken moeten komen, en eentje in bureau (ook geen probleem denk ik?)
  • Maar kan ik er op vandaag ook mijn klassieke houten klankboxen op gebruiken? Nog nooit willen wegdoen omwille van hun geluidskwaliteit, maar kan het?
  • En als ik dan toch verder mag configureren : we hebben net tegen het huis een overdekte pergola, wat zou je hiervoor voorstellen?
  • en een laatste, verwijzend naar mijn alias: iemand ervaring met het aansluiten van een jukebox op Sonos. Naast de glitter bestaat die eigenlijk uit een platenspeler en 2 heel grote klankkasten. Zijn er leden die hiermee al experimenteerden? 

Alvast dank ( en ik hoop at ik met mijn vragen ook voor andere leden wat van nut ben?

Reputatie 6
Badge +3

Die AMP is juist bedoeld om daar je klassieke houten klankboxen op aan te sluiten :joy:

Je kunt daar dus ook (spat) watervrije passieve speakers op aansluiten en die buiten hangen.

Als je Jukebox maar een analoge audio uitgang heeft, kun je die aan een Sonos koppelen die een audio ingang heeft.

Er zijn nog 2 types Sonos met een audio ingang, de Port en de Five.

 

 

Dank je wel Eddy the Eagle, dit geeft me richting wat ik moet terughangen en terugplaatsen van het materiaal (net herschilderd) thx!!!

Reputatie 6
Badge +3

Je kunt dus ook je oude versterker terugplaatsen en daar een Port voor zetten, dan heb je Sonos beleving (met Platenspeler ingang) op je huidige systeem. Port is goedkoper dan Amp.