Hallo,
wat is eigenlijk het verschil tussen Multichannel en Multichannel ‘bypass’.Beide opties werken voor mij en merk geen verschil.Volgens de beschrijving erbij moet het op Multichannel ‘bypass’ als het geluidssysteem aangesloten is via hdmi. Ik heb wel af en toe geen geluid als ik HBO of een andere streamingdienst op pauze zet of er ff uit ga en dat heb ik nog niet gehad met ‘multichannel’
Ik heb geen E-arc aansluitingen op mijn phillips tv.Ik heb hdmi arc 2.0B en is aangesloten met een 2.1 hdmi kabel.
Er zit zowiezo een bug in de Phillips software want ik moet als ik een streamingdienst ga kijken met dolby atmos eerst naar de instellingen gaan van de audio van de tv en op luidspreker zetten en dan weer overschakelen naar hdmi-geluiidssysteem.Veel mensen weten dat niet maar dat is de enige oplossing om de audio lipsync goed te krijgen.
Bij Apple tv 4k bij video en audio opties kiezen ‘Maak materiaal passend’
Maak dynamisch bereik passen ‘UIT ‘zetten.
Dat is heel belangrijk anders loopt het beeld ook sneller dan het geluid.
Het komt er eigenlijk op neer dat je een tv moet hebben met e-arc 2.1 aansluitingen op je tv.
Heel veel mensen hebben problemen met hun Sonos geluidssysteem in combinatie met een Phillips ambilight tv
Bovenste stuk geldt voor Dolby Atmos geluid voor films en series.
Waarom moet ik bij 5.1 audio eerst weer naar audio opties gaan van mijn Phillips tv en vervolgens naar ‘vertraging digitale audio’ en dan ‘UIT’ zetten en dan op ‘Omzeilen’ zetten.Je hoort dan het geluid meteen een stuk harder en de audio dialoog met spraak is ook meteen heel duidelijk en alles loopt mooi synchroon.Doe je deze optie niet dan heb je zachter geluid en lipsync problemen.Dit moet je steeds herhalen ook als je naar de volgende aflevering gaat etc.
Mocht er iemand nog tips hebben dan hoor ik het graag maar ben al blij dat ik het nu allemaal weet en dat ik andere mensen ermee kan helpen want ik kan mij hier erg aan storen))
Let op dit hele stuk geldt alleen incombinatie met Apple tv4k.
Als je via een native tv app kijkt heb ik geen Audio problemen en is het geluid ook een stuk harder en minder dof geluid.Mijn sonos volume staat op de helft als ik via de Apple tv 4k kijk.Ik gebruik geen tv app omdat sommige apps geen vloeiend beeld geven (Hbo max)
Is de Apple tv 4k de boosdoener??
set up:
phillips 58pus8545/12
Apple tv 4k 2024
Sonos beam gen2 met Sonos Era 300 plus Mini sub