Skip to main content
Beantwoord

Phillips tv audio instellen

Forum|alt.badge.img

Hallo,

wat is eigenlijk het verschil tussen Multichannel en Multichannel ‘bypass’.Beide opties werken voor mij en merk geen verschil.Volgens de beschrijving erbij moet het op Multichannel ‘bypass’ als het geluidssysteem aangesloten is via hdmi. Ik heb wel af en toe geen geluid als ik HBO of een andere streamingdienst op pauze zet of er ff uit ga en dat heb ik nog niet gehad met ‘multichannel’

Ik heb geen E-arc aansluitingen op mijn phillips tv.Ik heb hdmi arc 2.0B en is aangesloten met een 2.1 hdmi kabel.

Er zit zowiezo een bug in de Phillips software want ik moet als ik een streamingdienst ga kijken met dolby atmos eerst naar de instellingen gaan van de audio van de tv en op luidspreker zetten en dan weer overschakelen naar hdmi-geluiidssysteem.Veel mensen weten dat niet maar dat is de enige oplossing om de audio lipsync goed te krijgen.

Bij Apple tv 4k bij video en audio opties kiezen ‘Maak materiaal passend’

Maak dynamisch bereik passen ‘UIT ‘zetten.

Dat is heel belangrijk anders loopt het beeld ook sneller dan het geluid.

Het komt er eigenlijk op neer dat je een tv moet hebben met e-arc 2.1 aansluitingen op je tv.

Heel veel mensen hebben problemen met hun Sonos geluidssysteem in combinatie met een Phillips ambilight tv

Bovenste stuk geldt voor Dolby Atmos geluid voor films en series.

Waarom moet ik bij 5.1 audio eerst weer naar audio opties gaan van mijn Phillips tv en vervolgens naar ‘vertraging digitale audio’ en dan ‘UIT’ zetten en dan op ‘Omzeilen’ zetten.Je hoort dan het geluid meteen een stuk harder en de audio dialoog met spraak is ook meteen heel duidelijk en alles loopt mooi synchroon.Doe je deze optie niet dan heb je zachter geluid en lipsync problemen.Dit moet je steeds herhalen ook als je naar de volgende aflevering gaat etc.

Mocht er iemand nog tips hebben dan hoor ik het graag maar ben al blij dat ik het nu allemaal weet en dat ik andere mensen ermee kan helpen want ik kan mij hier erg aan storen))

Let op dit hele stuk geldt alleen incombinatie met Apple tv4k.

Als je via een native tv app kijkt heb ik geen Audio problemen en is het geluid ook een stuk harder en minder dof geluid.Mijn sonos volume staat op de helft als ik via de Apple tv 4k kijk.Ik gebruik geen tv app omdat sommige apps geen vloeiend beeld geven (Hbo max)

Is de Apple tv 4k de boosdoener??

set up:

phillips 58pus8545/12

Apple tv 4k 2024

Sonos beam gen2 met Sonos Era 300 plus Mini sub

Beste antwoord door Strandbarman

Probleem is inmiddels opgelost.Ik heb mijn Apple tv 4k verkocht en de Google 4k streamer aangeschaft.Wat een verademing.Alles werkt perfect en Dolby Atmos werkt perfect.Geen lipsync problemen meer.Geluid is ook perfect .De google streamer 4k werkt perfect op een hdmi Arc aansluiting.Apple tv 4k werkt alleen goed als je een E-arc hdmi aansluiting heb op jou tv.Apple tv 4k heeft geen audio passthrough.

Ik ben zeer tevreden over de Google streamer 4k👍😊

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

14 Reacties

106rallye
  • 8424 reacties
  • 16 februari 2025

Je zegt “Het komt er eigenlijk op neer dat je een tv moet hebben met e-arc 2.1 aansluitingen op je tv.”  Deze blijft een beetje in de lucht hangen. Waarom zeg je dat? Voor Atmos is dat meestal niet nodig omdat de meeste streaming services Atmos versturen in een gecomprimeerde stream (Dolby Digital). Alleen de Apple TV gebruikt een ongecomprimeerde (PCM) stream voor Atmos.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • 22 reacties
  • 16 februari 2025

Ik denk als je een nieuwe phillips tv heb met e-arc 2.1 poorten je geen last heb van audio lipsync problemen.

Mijn tv heeft Dolby Vision en Dolby atmos  en ik krijg ook beide signalen door via Apple tv 4k en via de native tv apps. Als ik via Apple tv 4k kijk moet ik steeds naar mijn audio settings van de tv gaan anders loopt de audio niet synchroon,er zit dus een vertraging op of mijn tv kan het signaal niet helemaal herkennen.

Via de native tv apps heb je een directe verbinding zonder kabels dus waarom heb ik daar geen audio problemen?

Ik hoef nooit iets te veranderen in de audio settings alleen ik vind de apps te sloom draaien vooral hbo max hapert heel erg.

Ik luister altijd Dolby Atmos anders kan ik het ook wel op 5.1 zetten op mijn Apple tv 4k maar ik wil genieten van Dolby Atmos.

Alleen de Apple TV gebruikt een ongecomprimeerde (PCM) stream voor Atmos zeg jij en dat klopt.Ik denk dat daar het probleem zit.Ik las dat het een ‘Mat’ formaat is en misschien kan mijn tv dat niet goed vastleggen?

•  

106rallye
  • 8424 reacties
  • 16 februari 2025

Zou kunnen inderdaad. Nu je het zegt, Dolby MAT in plaats van PCM zoals ik zei. Het kan zijn dat je TV dat wil omzetten naar DD+ met Atmos. Dan kun je uit sync gaan. Kun je eens proberen om je Apple TV naar DD+ te zetten (eventuele zonder Atmos) om te kijken of je dan nog synchronisatieproblemen hebt?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • 22 reacties
  • 16 februari 2025

ik kan alleen bij Apple tv 4k  op ‘wijzig structuur kiezen en dan op 5.1 zetten.Dolby Atmos wordt dan uitgeschakeld.

Als ik dat doe loopt het wel synchroon maar een zachter geluid.Ik ga dan naar audio instellingen van de tv en dan ‘vertraging digitale uitvoer’ dan zet ik hem op ‘UIT’ en daarna meteen op ‘omzeilen’.De audio is dan ineens veel harder en de spraak ook veel duidelijker dat je het echt direct ziet net zoals bij stereo geluid.Deze handelingen moet ik altijd doen ook als ik een film of serie kijk met als bron 5.1 geluid.

Er staat bij Apple tv bij audio structuur een tekst bij als Dolby Atmos geselecteerd is:

Audio wordt gedecodeerd en in een ongecomprimeerde LPCM-structuur met meerdere kanalen naar je apparatuur verstuurd.Wijzig structuren alleen als je afspeelproblemen ondervindt.Ga voor meer informatie naar:

support.apple.com/appletv/audio

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • 22 reacties
  • 16 februari 2025

Ik heb zojuist even prime video getest en een dolby atmos film afgespeeld…zelfde probleem en zelfs nog erger.Totaal niet synchroon en zachter geluid.Naar tv instellingen toe en vertraging digitale uitvoer op uit gezet en daarna op omzeilen.Nu komt het geluid weer duidelijk en harder terug alleen met lipsync vertraging.

Audio uitvoer was Dolby Atmos

106rallye
  • 8424 reacties
  • 16 februari 2025

Op de Apple TV?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • 22 reacties
  • 16 februari 2025

Sorry vergeten erbij te zetten.Ik heb het op de Playstation 5 getest.

106rallye
  • 8424 reacties
  • 17 februari 2025

Wat zijn de geluidsinstellingen van de PS5 dan? Want ook daar zijn keuzes mogelijk.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • 22 reacties
  • 17 februari 2025

Dat staat allemaal goed ingesteld op Dolby Atmos en dat krijg ik ook alleen weer een vertraging erop.Ik ben er al uit en ik zet mijn speaker wel op uit en weer  op hdmi geluidssysteem.Het probleem zit in de Phillips tv software.

Hier kan je veel lezen erover:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2268104

106rallye
  • 8424 reacties
  • 17 februari 2025

De PS5 kun je in mijn herinnering alleen instellen op Dolby Digital en DTS, toch? Is er ook een instelling “Dolby Atmos”?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • 22 reacties
  • 17 februari 2025

Ja je kan het geluid nu ook op dolby atmos zetten.De ps5 heeft geen Dolby Vision.Ik gebruik mijn ps5 alleen om te gamen met een headset

106rallye
  • 8424 reacties
  • 17 februari 2025

Klopt. Atmos kan ook.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • 22 reacties
  • Antwoord
  • 29 maart 2025

Probleem is inmiddels opgelost.Ik heb mijn Apple tv 4k verkocht en de Google 4k streamer aangeschaft.Wat een verademing.Alles werkt perfect en Dolby Atmos werkt perfect.Geen lipsync problemen meer.Geluid is ook perfect .De google streamer 4k werkt perfect op een hdmi Arc aansluiting.Apple tv 4k werkt alleen goed als je een E-arc hdmi aansluiting heb op jou tv.Apple tv 4k heeft geen audio passthrough.

Ik ben zeer tevreden over de Google streamer 4k👍😊

Astrid L
Forum|alt.badge.img+2
  • Sonos Staff
  • 63 reacties
  • 31 maart 2025

Blij te horen dat het opgelost is geraakt, ​@Strandbarman .

En dankjewel om dat ook even te delen in het draadje hier! Wie weet komt het nog van pas voor een andere lezer. 😄

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen