Beantwoord

Phillips HDMI HMB2260 (KPN) aansluiting

  • 23 October 2018
  • 6 reacties
  • 558 Bekeken

aansluiten op de sonos playbar
icon

Beste antwoord door Tim S 25 October 2018, 10:25

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

ik heb mijn HDMI via een audio switch aangesloten op de playbar. Prima beeld maar met regelmaat valt het geluid geheel of gedeeltelijk weg weg. Is er een ander optie om deze aansluiting te verbeteren ?
Reputatie 4
Badge +3
Audio switches worden niet ondersteund omdat wij nooit kunnen garanderen dat de audio goed aankomt op de Playbar. Als je TV geen optische aansluiting heeft, dan heb je dus eigenlijk een product gekocht wat hier niet compatibel mee is. Wat je wel kan doen is, als je een digitale TV ontvanger hebt, je Playbar hier op aansluiten. Dan heb je alleen TV audio maar heb je het in ieder geval rechtstreeks uit een ondersteunde aansluiting.
Dank voor de reactie.

Blijft voor mij het een en ander nog even wat onduidelijk:
Als leek begrijp ik niet wat het betekend als ik alleen TV audio zou hebben ?

Vervolg op de reactie:

Op mijn Phillips TV heb ik een aansluiting digitaal audio (coaxplug) out en een aansluiting audio in DVI/VGA
Daarnaast heb ik de mogelijkheid voor een aansluiting met een wifi media connect (wiffi usb). ( TV upgrade naar draadloos)

Mijn ontvanger HDMI HMB 2260 (via KPN ) heeft een luidspreker uitgang.

Geen van de aansluitingen komt overeen met de aansluiting van de kabel van de sonos.
Daarvoor heb/had ik gebruik gemaakt van een digitale converter Toslink to coaxiaal; Connect Tc 22.
Dit laatste was en is de aansluiting die niet naar behoren lijkt te werken.
Uit de voorgaande reactie begrijp ik dat dat mogelijk ook niet kan?

Mijn vraag is dan:
is er op basis van wat ik hiervoor aangeef een andere mogelijkheid om mijn tv te koppelen aan het soos systeem (Playbar)

blij met iedere sugestie!
Reputatie 7
Badge +2
Met TV audio wijst Emily naar de NL1 en andere TV-zenders wat van je TV decoder afkomstig is.
Dus geen DVD geluid wat mogelijk van een DVD-speler op je TV word aangeboden.
Dit is mede de reden dat we het liefst de Sonos op de TV aangesloten zien, want dan krijg je het algehele TV-geluid te horen, wat deze van zijn verschillende HDMI poorten aangeboden krijgt.

Zoals ik lees, is de Playbar ook niet aan te sluiten op de KPN decoder. de KPN decoder zou een optische uitgang moeten hebben om de verbinding dan tot stand te brengen.
Is eigenlijk de eerste keer dat ik lees dat een TV-decoder geen optische uitgang heeft, klinkt als een oud kastje, misschien kan je KPN contacteren om een nieuwere TV-decoder in huis te krijgen.
Helaas heb ik geen andere suggesties omtrent het aansluiten van de Playbar, excuses.
Dank voor de reacties.
uit mijn onkunde blijkt dat ik, na goed kijken ,wel een optische uitgang aan mijn ontvanger heb en heb ik deze gisteren aangesloten op de playbar. helaas ook nu nog geen geluid. bij het uithalen van het kabeltje uit de playbar brand het rode lampje in de kabel, doe ik dat bij de ontvanger, terwijl de kabel is aangesloten op de planbar, dan zie ik dat daar niet ?)
Doe ik nog iets fout c.q. moet ik mogelijk nog ergens een instelling aanpassen.

Als ik de geluidsboxen van de tv uitzet dan werkt dat in ieder geval (nog) niet.
Reputatie 7
Badge +2
Je hebt wel de stappen doorlopen van de Sonos applicatie op je telefoon of tablet?
Als iemand de Playbar uit de doos neemt en plaatst zal deze niet meteen geluid geven, hij zal via de Sonos app qua installatie stappen doorlopen moeten worden.
Als dat gedaan is dan zou de Playbar netjes geluid moeten geven.
Denk dat als je hier problemen bij blijft houden, dat je ons het beste even kan bellen.
NL: 0800 555 1234
BE: 0800 644 44
Beide gratis nummers, te benaderen van Maandag t/m Vrijdag van 10:00 tot 18:00.