Beantwoord

Philips Oled 803 OLED en Sonos 5.1 set (PLAYBAR, 2 PLAY1, SUB) geen 5.1 geluid

  • 29 August 2019
  • 15 reacties
  • 2627 Bekeken

Goedenavond mede Sonos gebruikers,

Ik heb de Philips Oled 803 televisie en de 5.1 set van SONOS (PLAYBAR, 2 PLAY1, SUB) deze 2 zijn aangesloten met elkaar DMV de optische kabel van SONOS zelf.

Als ik Netflix, normale televisie (KPN 4K) of de PS4 gebruik heb ik nooit 5.1 geluid. Alleen als ik muziek luister via de SONOS app via Spotify. Ook staat in mijn info over mijn SONOS altijd STEREO.

Wie kan mij AUB helpen hoe al mijn instellingen moeten staan voor 5.1 geluid voor zowel PS4,Netflix en normale TV?
icon

Beste antwoord door daanvanderhout 1 September 2019, 13:11

Bekijk origineel

15 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Als je muziek afspeelt zal je bij info altijd stereo zien staan, dit is nooit 5.1.

Heb je de audio instellingen van je tv al eens nagekeken? Daar ligt vaak het probleem. Sonos speelt af wat het ontvangt.
Heb zelf geen ervaring met Philips Tv’s. Kijk maar eens of je ergens een keuze hebt voor DD, want soms kan het wel eens op PCM staan en dan krijg je dus enkel stereo voorgeschoteld.
Reputatie 7
Badge +3
Ik zie dat dit een behoorlijk geavanceerde tv is met atmos en dolby plus ondersteuning. Sonos ondersteund beide niet. Je zult inderdaad met de geluidsinstellingen moeten experimenteren om de werkende instelling voor jou te vinden. Info op pagina 55 van de tv handleiding.
Goedemiddag erooij en Difke,

ik kan kiezen uit: meerkanaals, DD Plus, stereo en meerkanaals (bypass) welke moet ik dan hebben? Ik denk zelf meerkanaals op dit moment. Nu heb ik net een Netflix 5.1 gestart maar blijft in informatie over mijn sonos stereo aangeven🥴 wat denken jullie van al die instellingen waaruit ik kan kiezen? Groetjes Daan! En trouwens bedankt al voor de reactie!
Reputatie 5
Badge +3
Bij mij heb ik DD Plus geselecteerd en werkt prima.
Je kan altijd eens proberen hoor, kan geen kwaad. Als het probleem zich nog voordoet kan je altijd nog de instellingen terug wijzigen.
Laat maar weten hoe het verloopt.
Hoi difke,

als ik dd plus aanklik en ik start een nitflix film 5.1 of normale tv heb ik helemaal geen geluid meer. Vind ik ook wel apart. Ik heb Philips even gebeld hoe en wat en die gaan kijken nu. Maar ik denk dat het aan sonos ligt. Vind wel raar dat jij dan wel geluid heb met dd plus en ik niet. Wat denk jij? Ik houd je verder op de hoogte! Bedankt gr Daan
Reputatie 5
Badge +3
Heb je de andere opties ook al eens geprobeerd?
Het moet volgens mij toch ergens een instelling zijn hoor, want je Sonos geeft toch geluid (al is het stereo),
Bij mij staat bij info ook gewoon DD 5.1, maar toch staat de optie ‘DD Plus’ ingeschakeld, ik heb wel een Sony tv, maar daaraan zal het wel niet aan liggen.
Bij Netflix zou je sowieso DD moeten zien staan bij info als alles juist is ingesteld, dus niet bij de info kijken als je muziek speelt.
Okeee! Ik ga morgen er weer meer knoeien! Nu eerst vrijdagavond vieren😊 ik houd je op de hoogte bedankt en fijne avond!
Reputatie 5
Badge +3
Prima 👍

Bedankt, voor jou ook een fijne avond.
Reputatie 7
Sonos kan niets met DD Plus, dus als je TV dat naar de Beam stuurt, kan ik me voorstellen dat je geen geluid hebt (bij DTS werkt het net zo). @difke lijkt geluk te hebben op dit punt....

Mijn verhaal over surround via PS4, TV en Beam vind je hier: https://nl.community.sonos.com/home-theater-229108/surround-vanaf-ps4-via-samsung-ue46d8000-6768197 Misschien heb je er iets aan.
Reputatie 5
Badge +3
In mijn tv instellingen staat DD Plus aangevinkt maar bij Sonos onder info staat gewoon DD 5.1 hoor, zal zeker een downgrade zijn ofzo, weet ook niet juist hoe het komt.
Bij DTS sporen heb ik inderdaad helemaal geen geluid, volledig correct. ( dat spoortje had ik er toch nog gaan bij gezien in de toekomst ) 🙂
Goedemorgen!

het is eindelijk gelukt! Meerkanaals (bypass) dan doet hij het! En ik heb Mn Philips tv een software update gegeven! Gr Daan
Reputatie 5
Badge +3
Leuk te horen dat het gelukt is. Ja, soms is het allemaal wat uitproberen.
Veel plezier met je systeem.

bij mij deed t surround geweldig tot ik een update van mijn Philips deed  Nu doet het wel maar t volume van de play1 isheel zacht

Reputatie 7

Heb je de instellingen van je TV nog eens nagelopen? Wat zegt de Sonos dat hij voor geluid binnenkrijgt?

Jawel daar staat dolby digitale 5.1 

Reageer