Ik heb mijn PS4 via een HDMI-switch naar mijn Samsung UE46D8000. Dan via HDMi/ARC naar de Beam die een Sub en twee Ones als 5.1 aanstuurt. De PS4 is ingesteld op “Bitstream (Dolby)”. Bij de TV kan ik niets instellen aan het geluid via HDMI, enkel “SPDIF-uitvoer”, waar PCM de enige mogelijkheid is (Dolby Digital is greyed out). Ik krijg noch bij spelletjes, noch bij Netflix of Amazon Prime vanaf de PS4 iets anders dan stereo. Kan ik nog iets instellen, of geeft ligt het aan mijn TV.
Het gekke is dat de Telfort-ontvanger, die via een andere HDMI-aansluiting binnenkomt wel gewoon Dolby Digital 5.1 via de TV naar de Beam stuurt.
Antwoord
Surround vanaf PS4 via Samsung UE46D8000
Beste antwoord door Tim S
Omdat de Samsung wel vanaf de Apple TV3 en de settopbox van Telfort DD 5.1 doorgeeft, ga ik ervan uit dat de Samsung dat ook bij de PS4 zou moeten kunnen....
Denk dat je het beste Samsung hiervoor kan bellen, met de vraag of jou model TV wel DD5.1 kan oppakken en doorzetten naar de optische kabel.
Als ze aangeven dat deze dit kan, dan meteen doorvragen hoe de instellingen dan moeten staan, want nu doet hij dit blijkbaar niet.
Reageren op dit topic is niet mogelijk.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.