Beantwoord

oranje/wit lampje beam en automatisch zachter

  • 15 August 2020
  • 3 reacties
  • 479 Bekeken

Dag allen,

 

mijn systeem (beam + 2 play:1) geeft geluid, maar het volume kan ik niet opschakele , gaat automatisch weer zachter. Op de beam blijft het led-lampje afwisselend wit oranje knipperen. Op de beam functioneren de volumeknoppen, maar ook dan schakelt het volume automatisch terug. De pauze/play-knop op de beam functioneert niet. Wat is er aan de hand? We hebben in de straat een blikseminslag gehad, kan het daardoor komen? Wat te doen?

 

diagnose verzonden: 611406047

icon

Beste antwoord door Erooij 15 August 2020, 18:29

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

update: Na reset en herinstalleren bleef het probleem bestaan.

Inmiddels ontdekt dat de HDMI aansluiting met de tv de storing geeft. Deze verwijderd. Systeem werkt nu goed. Nu checken of ik het systeem weer op de tv aangesloten krijg. Wordt vervolgt....

Update: zodra ik de HDMI kabel in de Beam stop is de storing er weer en gaat het systeem weer zacht in volume en branden de wit/oranje lampjes. Kortsluiting in de HDMI poort?

Beam zonder HDMI aansluiting opnieuw opgestart (stroomstekker er uit even wachten en weer inschakelen). Het systeem functioneert weer goed. 
 

Mijn tussenconclusie: de HDMI poort in de beam of de HDMI kabel (met adapter optical digital) geeft het probleem. Andere HDMI kabel geprobeerd, zelfde probleem. Mijn diagnose: HDMI-poort op de beam geeft storing. valt dit onder garantie?

 

Reputatie 7
Badge +3

Maandag bellen met de Sonos helpdesk.