Dit kan ook aan je TV liggen. Heeft die een update gehad?
Wat heb je zelf al gedaan voor een oplossing?
Dit kan ook aan je TV liggen. Heeft die een update gehad?
Wat heb je zelf al gedaan voor een oplossing?
TV krijgt geen updates meer. Ik heb via Google gezocht naar een identiek probleem, maar kon dit niet vinden. Ik vond wel een advies om het systeem niet direct te resetten, maar ik weet eigenlijk niet wat ik dan wel moet doen.
Geluidsinstelling TV nagekeken?
Andere kabel geprobeerd?
Tv en Arc al eens helemaal van de stroom gehaald om vervolgens na één minuutje weer op te starten?
Andere HDMI-poort geprobeerd?
Resetten van Sonos is eenvoudig, maar wordt inderdaad afgeraden om zomaar te doen. Je verliest instellingen. Overigens betreft dit een communicatieprobleem tussen de tv en de Arc, welke m.i. niet opgelost zal worden door een reset van de Sonos.
Je zou ook Sonos eens kunnen bellen om te proberen via een diagnose van je systeem erachter te komen wat er gebeurt bij het opstarten van de tv.
Overigens betekent het groene ledlampje dat de volume op mute staat. Dit kan inderdaad verholpen worden door of de muteknop van de afstandsbediening in te drukken of door volume aan te passen. Iets lijkt dus een mutesignaal te veroorzaken bij in- of uitschakelen tv.
Geluidsinstelling TV nagekeken?
Andere kabel geprobeerd?
Tv en Arc al eens helemaal van de stroom gehaald om vervolgens na één minuutje weer op te starten?
Andere HDMI-poort geprobeerd?
Resetten van Sonos is eenvoudig, maar wordt inderdaad afgeraden om zomaar te doen. Je verliest instellingen. Overigens betreft dit een communicatieprobleem tussen de tv en de Arc, welke m.i. niet opgelost zal worden door een reset van de Sonos.
Je zou ook Sonos eens kunnen bellen om te proberen via een diagnose van je systeem erachter te komen wat er gebeurt bij het opstarten van de tv.
Overigens betekent het groene ledlampje dat de volume op mute staat. Dit kan inderdaad verholpen worden door of de muteknop van de afstandsbediening in te drukken of door volume aan te passen. Iets lijkt dus een mutesignaal te veroorzaken bij in- of uitschakelen tv.
Bedankt voor de tips. Stroom eraf en andere poort heeft niet geholpen. Ik zal Sonos gaan bellen. Het groene mute-lampje gaat pas na bijna 30 seconden branden. Als ik daarna het volume verhoog heb ik pas geluid. Overigens gaat soms ook het witte lampje direct branden, maar ik kan geen patroon ontdekken.
Hé @Michel de Knoop , doet het probleem zich nog steeds voor, of heeft Sonos support het probleem kunnen verhelpen?
Ik ben zelf namelijk nieuwsgierig om te weten wat de oplossing was voor jouw probleem. 
Hé @Michel de Knoop , doet het probleem zich nog steeds voor, of heeft Sonos support het probleem kunnen verhelpen?
Ik ben zelf namelijk nieuwsgierig om te weten wat de oplossing was voor jouw probleem. 
Ik heb vanavond contact gehad met Sonos. Oorzaak is nog niet gevonden. We gaan volgende week verder zoeken.
Ik heb vanavond contact gehad met Sonos. Oorzaak is nog niet gevonden. We gaan volgende week verder zoeken.
Ah, jammer dat het probleem nog niet opgelost is geraakt, maar ik duim alvast wel voor een oplossing deze week, dan! 
Sonos heeft het probleem vandaag samen met mij verder onderzocht, maar het is helaas nog niet (volledig) opgelost.
De vertraging van 28 seconden is wel teruggebracht naar 20 seconden door de JVC bluray speler te ontkoppelen van de televisie. Alle andere acties hadden geen effect. We hebben netwerk toegang via draad én via wifi uitgeprobeerd. Wifi-repeater uitgeschakeld. Alle Sonos-apparaten opnieuw aan het netwerk gekoppeld. Sonos denkt dat de vertraging ontstaat vanuit de televisie en dat was in deze post ook al door 106rallye en Erooij gesuggereerd. We hebben samen de TV instellingen nagelopen en wat instellingen uitgeprobeerd, maar ook dit had helaas geen effect. Sonos adviseert me om contact op te nemen met de leverancier van de TV (= Philips).
Ik heb vervolgens zelf de fabrieksinstellingen van de TV teruggezet (geen effect) en daarna de TV opnieuw geïnstalleerd. Dit had ook geen effect. Televisie is uit 2016 en ik denk dat deze té oud is geworden. Laatste software is ook uit 2020.
Situatie is nu dat er na 8 seconden beeld is en na 20 seconden geluid. Ik kijk het even aan.