Sonos heeft het probleem vandaag samen met mij verder onderzocht, maar het is helaas nog niet (volledig) opgelost.
De vertraging van 28 seconden is wel teruggebracht naar 20 seconden door de JVC bluray speler te ontkoppelen van de televisie. Alle andere acties hadden geen effect. We hebben netwerk toegang via draad én via wifi uitgeprobeerd. Wifi-repeater uitgeschakeld. Alle Sonos-apparaten opnieuw aan het netwerk gekoppeld. Sonos denkt dat de vertraging ontstaat vanuit de televisie en dat was in deze post ook al door 106rallye en Erooij gesuggereerd. We hebben samen de TV instellingen nagelopen en wat instellingen uitgeprobeerd, maar ook dit had helaas geen effect. Sonos adviseert me om contact op te nemen met de leverancier van de TV (= Philips).
Ik heb vervolgens zelf de fabrieksinstellingen van de TV teruggezet (geen effect) en daarna de TV opnieuw geïnstalleerd. Dit had ook geen effect. Televisie is uit 2016 en ik denk dat deze té oud is geworden. Laatste software is ook uit 2020.
Situatie is nu dat er na 8 seconden beeld is en na 20 seconden geluid. Ik kijk het even aan.