Beantwoord

Geluid tv op beam

  • 28 November 2018
  • 3 reacties
  • 473 Bekeken

Zojuist de Beam binnen gekregen, helemaal geïnstalleerd etc. geen probleem. Nu wil ik mijn tv geluid ook via mijn Beam laten lopen, alleen zegt de app van Sonos dat de adapter (die standaard erbij geleverd wordt) niet gevonden word. Iemand enig idee hoe dit kan? De tv is een Samsung UE46D5700. Het is al een vrij oudje, weet niet of dat iets uitmaakt.

Gr Kevin
icon

Beste antwoord door Tim S 29 November 2018, 12:01

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
De Sonos app geeft waarschijnlijk aan dat hij geen geluid van de TV ontvangt, het is in iedergeval geen specifieke melding dat de convertor (die wij leveren) niet gevonden zou worden.
In principe zou de Sonos Beam gewoon geluid moeten laten horen als het geluid aangeboden word.
Er gaat dus al iets mis bij het aanleveren van de audio van de TV uit.
De TV heeft dus geen HDMI Arc poort? dat je deze via de optische aansluiting moet aansluiten?
Zie je verder wel een rood licht uit de optische kabel komen? De TV zou een rood licht door de kabel moeten geven ter bevestiging dat deze een signaal geeft.
Misschien moet de TV eerst qua instelling aangepast worden zodat deze daadwerkelijk over de optische uitgang geluid gaat geven.
Was inderdaad een kwestie van een instelling op de tv! Evengoed bedankt voor het uitgebreide antwoord!
Analoge en Dolby instellingen uitzetten en hij doet het ! 🙂