Beantwoord

Geluid Sonos Beam valt regelmatig weg.

  • 29 January 2020
  • 19 reacties
  • 3791 Bekeken

Beste Sonos,

ik bezit al een tijdje sonos producten. Al geruime tijd valt regelmatig de Beam weg tijdens tv kijken en/of PlayStation. Ik heb echt alles al geprobeerd. Opnieuw aansluiten, resetten, nieuwe kabel etc. Maar probleem blijft aanhouden. Ik kom HET antwoord niet tegen op de community. Kunt u mij helpen?

gr Erik vd Bos

icon

Beste antwoord door Tim S 3 February 2020, 16:46

Bekijk origineel

19 Reacties

Zojuist diagnose verstuurd:

Nummer: 1247194188

mvg Erik vd Bos

Reputatie 7
Badge +2

Op het moment van de diagnose komt er een stereo signaal binnen op de Beam, niet een hoger kwaliteit Dolby signaal.

De Beam zit aangesloten op de TV? Hoe ervaar je het probleem, geluid valt voor hoelang weg? Zou het uit zichzelf weer terugkomen?

Als je de Beam via de optische kabel rechtstreeks op de Playstation zou aansluiten, en ook de Playstation zou vertellen via optisch een Dolby signaal te leveren, zou je het probleem dan nogsteeds ervaren?

Beste Tim,

bedankt voor je antwoord,

Het geluid valt telkens kort weg en komt zelf weer terug binnen een paar seconden. 
Ik heb de Beam middels HDMI aangesloten op de tv.

Als ik de Beam op de PlayStation zou aansluiten heb ik toch niet het geluid van mijn tv?

gr Erik vd Bos

Reputatie 7
Badge +2

Beste Tim,

bedankt voor je antwoord,

Het geluid valt telkens kort weg en komt zelf weer terug binnen een paar seconden. 
Ik heb de Beam middels HDMI aangesloten op de tv.

Als ik de Beam op de PlayStation zou aansluiten heb ik toch niet het geluid van mijn tv?

gr Erik vd Bos

Als je de optische kabel in de PS4 zou steken, hoor je alleen de PS4.

Het liefst zien we Sonos aangesloten op de TV, omdat deze via HDMI alle bronnen zou ontvangen.

Mijn vorige bericht was dan ook meer gericht op het achterhalen of in die situatie de problemen zich voordoen, om zaken uit te sluiten.

We moeten achterhalen wat de oorzaak van ‘t probleem is, en het klinkt er helaas naar dat de TV dit is, iets waar je zeker van kan zijn als de PS4 het probleem niet geeft.

Ik heb hetzelfde probleem sedert enkele weken.

enkel bij de radio zenders en niet via mediaplayer.

playbar op netwerk en op tv aangesloten.

zal ik u de diagnose doorsturen ?

Reputatie 7
Badge +2

Ik heb hetzelfde probleem sedert enkele weken.

enkel bij de radio zenders en niet via mediaplayer.

playbar op netwerk en op tv aangesloten.

zal ik u de diagnose doorsturen ?

Je kan voor dit probleem ‘t beste telefonisch of per email contact opnemen met onze support afdeling.

Badge

Ik heb ook dat probleem dat het geluid van de Beam af en toe heel even weg valt. Is pas een paar dagen. Ik heb de Beam op tv aangesloten

Ik heb dit ook regelmatig en dit is al vanaf het begin. Ik heb deze 15 januari gekocht en heb tot heden nog geen oplossing gekregen zowel van Sonos als van platte tv dus succes. Ik heb het met tv kijken vooral films. Ook Google assist hoort dingen die er niet zijn daar hadden ze wel een oplossing voor dat is niet gebruiken. Dus succes. 

Ik heb sinds een paar dagen een Beam. Ook bij mij valt het geluid regelmatig even kort weg. Het valt mij op dat de LED bovenop dan ook kort knippert.

De Beam zit met de Sonos HDMI kabel aangesloten op de HDMI ARC poort van mijn Samsung televisie.

Wie weet waar dit dit komt?

Dit komt door Google assist die denkt dan wat te horen. Ik ben terug gegaan naar de winkel en heb een nieuwe gekregen en die doet het ook, als je de spraak uitzet ben je er vanaf. Sonos zegt dat ze er niets aan kunnen doen en Google geeft aan dat er dan wat wordt gezegd. Ik wacht op Alexa maar dat kan nog wel even duren. 

Ik heb hetzelfde probleem.. Wat is de oplossing?

 

Dat weet ik ook niet. Ik heb een andere mee gekregen en heb het nog steeds, maar wel minder. En ik heb Google assist uit staan. Met muziek luisteren heb ik het nog geen een keer gehad. Ik heb ook nog geen oplossing gehoord hiervoor.

Sinds ik Google Assistent heb uitgezet, is het bij mij nooit meer voorgekomen.

Bij mij vanmorgen nog toen ik rtl nieuws keek rond 5 uur. En het gebeurt een paar keer per week. Toen was het dagelijks. Het is maar een paar tellen dus ik heb zoiets van laat maar zo, want ze kunnen er toch niets aan doen zeggen ze bij Sonos en Google. 

sinds gisteren valt de beam steeds voor langere of kortere tijd weg. Graag jullie antwoord/advies.

Reputatie 3
Badge +2

sinds gisteren valt de beam steeds voor langere of kortere tijd weg. Graag jullie antwoord/advies.

Hallo @pot

Gebeurt dit enkel wanneer er geluid wordt afgespeeld via de TV of ook wanneer je afspeelt via de Sonos app?

Alleen bij de sonos app

Reputatie 3
Badge +2

Alleen bij de sonos app

Dan raad ik aan om even telefonisch contact met ons op te nemen.

Aan de hand van een diagnose van je Sonos systeem kunnen wij mogelijk vaststellen wat de oorzaak is van het wegvallen van het geluid.

tot dusver is de sonos beam nog niet weer uitgevallen.

twee dingen gedaan: gehele google assist uitgeschakeld en netwerk verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Hopenlijk blijft het functioneren goed.

Reageer