Beantwoord

Geen geluid via Ziggo app Netflix.

  • 1 October 2018
  • 6 reacties
  • 2498 Bekeken

Badge +1
Beste, ik heb een eerder topic kunnen vinden wat hier op lijkt maar mij niet kan helpen. Ik heb geen geluid via de Ziggo netflix app. Echter wel als ik een ander signaal pak!

Afgelopen weekend de Sonos playbar en Sub aangeschaft.

Ik heb een Sony Bravia 55W828B
Ziggo mediabox xl

De Sonos Playbar en de Sonos Sub aangesloten via de optische kabel

Ik krijg geluid op de You Tube App via Ziggo, geluid via de TV en ook geluid via de app van de TV zelf op Netflix.

Echter als ik de Netflix App opstart via Ziggo, krijg ik alleen geluid op de geluidsoptie, engels origineel en niet via de optie engels origineel 5.1

Op de TV dus weer wel.

Kan dit liggen aan de HDMI kabel van de Mediabox naar de tv?
icon

Beste antwoord door Frank N 3 October 2018, 12:14

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hey, zou je eens een diagnose willen sturen van het systeem wanneer je geluid afspeelt via Youtube en dan nogmaals een diagnose wanneer je van Netflix geen geluid krijgt. Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier.

Graag hoor ik ook hoe je Playbar met een optische kabel zit aangesloten, op je TV of op de decoder van Ziggo?
Badge +1
Excuus dat ik nog niet eerder heb gereageerd! Er is een training begonnen en ik moest terug de boeken in. 😞 Ik ga een diagnose maken! 🙂
Badge +1
Hoi Frank, nogmaals excuus voor de verlate reactie.

Ik heb inmiddels de diagnose verstuurd.

Bevestigingsnummer 54737150 Met You Tube
Bevestigingsnummer 860702717 Ziggo MediaBox

Het systeem is aangesloten via de bijgeleverde optische kabel op de tv.
Reputatie 7
Badge +2
Er komt een signaal binnen wat de Sonos niet begrijpt.
Heb je toevallig al eens gekeken of de Horizonbox het geluid wel geeft als je de Sonos rechstreeks op de optische uitgang van deze decoder aansluit? ipv de TV?
Dan weet je dat het een probleem is wat door de TV veroorzaakt word.
Voor zover ik het opmaak uit je bericht, doet alles het wel vanuit de TV zelf? Wat is de reden dat je perse via de Horizonbox dit geluid wilt horen als de TV de zelfde functies heeft?
We zien soms wel dat een bepaalde App op een TV geen Dolby zou geven, dus youtube vanuit de TV, en soms ook Netflix, terwijl de TV wel netjes Dolby doorzet vanuit zijn HDMI ingangen.
Bij jou is het dus volgensmij andersom, de TV doet het goed maar de decoder niet.
Hoor graag verduidelijking, ook zeker als je ik je toch verkeerd begrijp.
Badge +1
Hoi Tim,

Bedankt voor je reactie.

Zo heb had ik initieel de configuratie. En dat deed het prima!

Ik kan me niet voorstellen dat het door de tv wordt veroorzaakt. Er is immers signaal. Sterker nog, in mijn post gaf ik het volgende aan:
"Echter als ik de Netflix App opstart via Ziggo, krijg ik alleen geluid op de geluidsoptie, engels origineel en niet via de optie engels origineel 5.1"

Dus dan kan het niet aan de tv liggen toch?

Er zijn 2 redenen dat ik wil dat het werkt.
Ik koop een systeem voor een behoorlijk bedrag, dan wil ik dat het werkt, en goed, zonder beperkingen.
Soms valt de tv app (Netflix) uit en ben ik genoodzaakt via de horizonbox te kijken.
een 3e nog...
Waarom ik perse via de de horizonbox wil luisteren? Zou jij dat ook niet willen?

Ik denk dat het inderdaad het laatste is wat je aangeeft. de app geeft geen goed signaal door.

Is dan de conclusie, Sonos begrijpt het signaal niet wat de horizonbox verstuurd?

(Of dat nu Sonos is die het niet begrijpt, of de horizonbox die een onbegrijpelijke signaal verstuurd):P
Reputatie 7
Badge +2
Sonos kan een Dolby Digital 5.1 signaal afspelen, en een PCM (Stereo) signaal.
Als er een ander signaal word aangeboden, zal Sonos dit niet afspelen, of er problemen mee ervaren.
Uiteraard zien we graag alle apparatuur werkende, maar als een apparaat wat voor de soundbar staat problemen geeft, dan kan Sonos hier helaas weinig aan doen.
Gelukkig heb je dus een alternatief, in sommige gevallen hebben klanten zo'n CI+ module in hun TV zitten, en dus geen decoder die voor de TV zou staan.
Als zo'n TV problemen zou geven ben je meteen klaar, want er is geen alternatief.
Het liefst zien wij Sonos rechtstreeks op de TV verbonden omdat deze via zijn verschillende HDMI's weer beeld en geluid krijgt, waarin dit geluid naar de Sonos moet worden doorgezet.
Sommige TV's kunnen helaas wel het Dolby oppakken (van bijv de Horizonbox) maar dit niet doorzetten op hun optische kabel. Dan zou de Sonos dus een stereo signaal, of een ander signaal ontvangen wat deze niet begrijpt.