Beantwoord

geen geluid op Sonos Arc via HDMI arc


Na lang wachten dan toch de Sonos ARC vandaag ontvangen en aangesloten aan mijn Samsung QE55Q7FAM Televisie. Helaas geen geluid. Wat een teleurstelling. Op zoek naar instellingen op TV en zie dat geluid via HDMi aan staat. In de expert instellingen van de Samsung, HDMI formaat van geluid op Bitstream staan en bij Digitaal formaat De instelling veranderd naar PCM (van DTS Neo 2:5. Helaas kan ik Dolby Digital en Dolby Digital+ niet selecteren omdat dit alleen kan voor luidsprekers die dit ondersteunen. Nu wel geluid maar erg vlak allemaal. Zeker niet wat ik na al die reviews verwacht had. Wat doe ik verkeerd? Ik kan mij nl niet voorstellen dat dit het uiteindelijke resultaat is. Als dat wel zo is dan gaat alles terug in de doos en retour

icon

Beste antwoord door Jeremy666999 1 March 2021, 21:37

Bekijk origineel

15 Reacties

Reputatie 7

Sorry. Foutje.

Reputatie 7
Badge +3

Hoe ontvang je je tv-beelden? Wanneer je gebruik maakten een losse ontvanger dan moet ook daar de juiste geluidsdoorvoer ingegeven worden. Pcm is een stereo geluid en dus niet juist.

Is het geluid altijd slecht? Hoe bij muziek streamen, eventueel bij Netflix via een app op de tv, etc.?

 

Ik heb de Tv ontvanger (KPN) nu van stereo omgezet naar automatisch en zie inderdaad ook direct de optie Dolby Digital+ in het instellingen menu van de TV. Ik ga dit eens aanhoren en zal ook via Netflix een film met Dolby Digital proberen. Muziek van Spotify klinkt verder prima maar daar heb ik deze Sonos Arc Niet voor aangeschaft. Dank voor het in de goede richting sturen.:slight_smile:

Reputatie 7
Badge +3

Gaat vast helemaal goed komen. Is altijd even zoeken naar de juiste instellingen. Zeker bij een systeem als Sonos, waarbij het altijd afspeelt wat het ontvangt. De bron is dus erg belangrijk en moet juist ingesteld zijn.

Heel veel plezier van je Arc

Beste Hans, ik dezelfde TV en dus hetzelfde probleem. Bij jou al een oplossing?

gr Jan

Bij mij stond de output van de telfort tv ontvanger op stereo. Verander dat in auto of dolby Digital +.

daarnaast ook de HDMI geluidsinstelling van de tv naar Dolbi digital of dolby digital+ zetten. Dat lost het “probleem” op.

Dank. Heb jij wel de Atmos melding in de Sonos app?

Nee, dat gaat ook niet wereken omdat de TV geen eArc ondersteund. Daar zal je echt een andere tcpv voor moeten aanschaffen. Zie ook alle berichten hierover. Dolby Digital+ is het maximale wat je eruit kunt halen met deze Tv. 

Reputatie 7

Zonder eARC geen full Atmos. Maar wel evt. compressed Atmos via DD+ toch?

Daar Kan ik je geen antwoord op geven. 

Reputatie 7

Mits de app (bijvoorbeeld Netflix) op je TV dit ondersteunt zou de Arc daarvan wel Atmos kunnen krijgen.

Maar dan moet het wel doorgestuurd kunnen worden door de TV of zelf een rechtstreekse eArc HDMI aansluiting hebben. Check de vele berichten over dit onderwerp. Ik ben maar een eenvoudige luisteraar en heb onvoldoende kennis van de techniek van geluid om je hier verder in te adviseren.

Reputatie 7

Als de app op je TV compressed Atmos via DD+ toestaat hoeft er niets te worden doorgegeven. Voor DD+ dat van een ander device (Nvidia Shield, sommige Apple TV’s) binnen komt moet de TV het inderdaad doorgeven naar de Arc. Juist voor DD+ is dan geen eARC nodig. Dat is alleen nodig voor “full”, dus niet compressed Atmos, bijvoorbeeld van een Blu ray speler.

Heb hier ook een Samsung Q95 en bij mij zat het probleem bij de tv instellingen in had de arc optie uit staan. Dan doet de Sonos het wel maar geeft hij ook deze storing elke keer. Gewoon op auto zetten en problem solved

Badge

Ik heb het zelfde probleem. Ik heb een wat oudere tv UE55H6500, en kan alleen PCM selecteren en het geluid komt in mijn ogen ook blikkerig over.... ook met Sonos gebelt maar helaas nog geen oplossing.

Als ik mijn kpn kastje het geluid verander na dolby digital hoor ik geen geluid meer... nu staat hij op auto maar hoor nog niet echt verschil?

Reageer