is het mogelijk om toch geluid uit de sonos te krijgen als je een blueray afspeelt die alleen maar dts ondersteund
gisteren 4 films willen kijken maar geen geluid ps films stonden op harde schijf
Antwoord
dts
Beste antwoord door Sjoop1985
Dit vind ik toch wel een grotere tegenvaller dan het DTS verhaal ivm Netflix
De keuzes die Sonos gemaakt heeft bij de introductie van de Playbar, de eerste Sonos HT speaker, zullen deels technisch zijn geweest. Dat heeft er helaas toe geleid dat heden zaken als DD+, DTS en Atmos niet ondersteund worden, deels beleid, deels technisch. Gezien backward compatibility heilig is voor Sonos, weet ik niet of hierin verandering komt.
DD+ kan volgens mij (kan het mis hebben) slechts bij lagere bitrates over optisch, een probleem voor de Playbar en base. Nu DD+ de standaard lijkt te worden voor Netflix en andere videodiensten, gaat het streamingargument waarmee DTS altijd weggewuifd werd, niet meer op.
Om mijn eerdere posts te nuanceren: ik denk dat het goed is dat Sonos een HT oplossing biedt voor mensen als ik, die alles geïntegreerd willen, of van gemak en weinig kabels houden. Liefhebbers kopen een dedicated oplossing. Het zou echter beter zijn dat deze integratie wel out of the box netjes werkt, ook voor leken. Mijn ideaal: geen 7.4.2 hardware speakers, geen dedicated center of fronts, of welke high end HT voorstellen ik al gezien heb in de community, dat voert in mijn ogen veel te ver, maar wél meerdere HDMI inputs en de juiste interne hardware om verschillende audio formats op zijn minst te kunnen verwerken en weergeven op de beschikbare 5.1 hardware.
En ja, dat komt heel dicht in de buurt van de post van iemand waarmee ik het eerder hartgrondig oneens was:
Met dien verstande dat ik kan accepteren dat Sonos mijn mening niet deelt. En mocht er dan toch nieuwe hardware komen, zal ik niet klagen dat mijn oude Playbar ineens waardeloos is.
Reageren op dit topic is niet mogelijk.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.