Beantwoord

diverse problemen

  • 4 November 2019
  • 4 reacties
  • 307 Bekeken

Ik vind het geluid van het thuisbioscoopsysteem vanaf het begin al tegen vallen. Met muziek ging het wel goed. Sinds vorige week ( ik vermoed na de laatste update) komt er vaak een blikkerig geluid uit de play 5 speakers  ( vooral praten op de radio). Soms valt het geluid van de speaker helemaal uit. De Playbar doet het dan nog wel. Ik heb de set helemaal ontkoppeld, stekkers eruit en opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat helpt niet. Met tv kijken komt er nagenoeg geen geluid uit de speakers. Ook niet bij het afspelen van films van Videoland of Netflix. Tot nog toe vind ik de set van ruim 2.500 euro het geld niet waard. In de keuken heb ik een play 1, die geeft wel een super geluid.

icon

Beste antwoord door 106rallye 5 November 2019, 09:43

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ontvangt je Sonos wel 5.1 geluid vanaf je tv? Te zien in instellingen, systeem, info over mijn systeem. 
daar moet achter audio ingang “Dolby Digital 5.1” staan. 
 

Nee, daar staat stereo. Ik heb op de tv de geluidsinstelling op extern staan en kan daardoor niets wijzigen aan de instellingen. De tv is een Samsung UE46D7000.

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik vermoed toch dat je het bij de tv moet zoeken.

ik weet niet welke keuzes je ziet, maar ik denk dat je het hier moet instellen.

Digitale audio uit
Schermmenu > Geluid > Extra instellingen > Digitale audio uit Probeer nu
Deze SMART TV biedt ondersteuning voor SPDIF. SPDIF (Sony Philips Digital Interface) levert digitale audio-uitvoer naar luidsprekers en diverse digitale apparaten, zoals A/V-ontvangers en thuisbioscopen. Deze functie zorgt voor minder storing en ruis.
● Geluidsformaat
Hiermee wordt de indeling voor digitale geluidsuitvoer (SPDIF) geselecteerd. De beschikbare indelingen voor digitale geluidsuitvoer (SPDIF) kunnen, afhankelijk van de invoerbron, afwijken.

Wanneer je een losse tv-tuner hebt kan het ook zijn dat ook daar voor een digitale uitvoer gekozen moet worden in het audio menu. 

Reputatie 7

Ik heb een Beam via HDMI aangesloten op een UE46D8000 - bijna dezelfde TV als waar jij via optisch je Playbar op hebt aangesloten. Mijn geluid heb ik wel goed in kunnen stellen. Laat maar weten of het je lukt, anders kijk ik bij mijn instellingen.