Beantwoord

connecting ARC to LG CineBeam HU810PW beamer?

  • 16 November 2022
  • 3 reacties
  • 83 Bekeken

Hi,

I have bought a LG CineBeam HU810PW beamer and i want to play the sound from streamingapps Disney/Plex/Netflix (on the beamer) to my home cinema set (arc+ 2x One and SUB). The LG Cinebeam has a eARC HDMI port and in the setting i can put the sound on HDMI out. Between the eARC port off the beamer and the HDMI in on the sonos i have a 10m HDMI 2.0 cable.

In the Sonos app i can connect the arc to the tv, and then i get the warning: HDMI ARC not found, Check off the kabel is connecten on de AEX port of the tv and the tv is on.

How can i fix this?

kind Regards Maurice

icon

Beste antwoord door Maus06 22 November 2022, 11:28

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

In principe zou dit gewoon moeten werken, maar bij zo’n kabellengte kan het ook aan de kabel liggen. Je zou eens een andere kabel kunnen proberen.

Reputatie 4
Badge +1

@Maus06 

 

De specs van de LG CineBeam HU810PW geven inderdaad aan dat er een Earc poort op zit.

Dit kan even zoeken zijn in de instellingen van de beamer om deze daadwerkelijk ook aan te zetten.

Bedankt voor de reacties! De 10 meter HDMI kabel was te lang. Ik heb verschillende merken geprobeerd en dat werkte niet. Ik heb nog met een versterker en 2 keer 5 m kabels geprobeerd maar dan valt het geluid steeds weg. 7.5m haalt het wel dus ik heb helaas nu 1 kabel in een kabelgoot over het plafon van de beamer naar de Sonos lopen.