Skip to main content
Beantwoord

Beam verschijnt niet in systeem

Goedemiddag, 

Wij zijn verhuisd van kantoor. Dus ook met een nieuw netwerk. Daar probeer ik ons sonos set (2x one, 1x beam, 1x sub) opnieuw te installeren.

De one's en de sub doen het zonder problemen. De beam blijft maar aangeven:

Je beam is toegevoegd, maar verschijnt mogelijk niet in je systeem. Haal de stekker eruit en rond af in systeemintellingen.

Maar daar verschijnt ie natuurlijk nooit. Ik zit al 1,5 maand op level 2 support van sonos, maar daar kom ik niet verder. 

Ook al geprobeerd op vast netwerk (kabel) maar werkt ook niet. Gereset en het hele pakket, niets werkt. 

Het vreemde is dat ik gisteren 1 one op een andere plek wilde zetten. Toen ik die weer probeerde aan te zetten, gaf ie dezelfde melding aan na een reset. 

Iemand de gouden tip om de beam aan m'n systeem toe te kunnen toevoegen? 

Veel dank! 

Beste antwoord door 106rallye

Geen idee. En als je de Beam eens mee naar huis zou nemen, restten en daar uitrollen?

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

5 Reacties

106rallye
  • 8424 reacties
  • 7 maart 2025

Even met rust laten en een nachtje aangesloten laten staan?

• Auteur
  • Novice
  • 2 reacties
  • 8 maart 2025

Dank voor je reactie. Ik ben hier al een goede 1,5 maand mee bezig. 

Heb thuis ook sonos en voor vrienden geïnstalleerd ben hun thuis. Ben er redelijk in thuis wel. 

Maar deze kwestie gaat iets dieper. Vandaar dat ik hier om hulp vraag. 

106rallye
  • 8424 reacties
  • 8 maart 2025

Vreemd dat je niet met alle speakers die melding krijgt. Je zegt “kantoor” het is toch geen bedrijfsnetwerk waarop apparaten elkaar niet kunnen zien? Zou je niet het nieuwe netwerk de naam en password van het oude kunnen geven?

• Auteur
  • Novice
  • 2 reacties
  • 10 maart 2025

Nee klopt. We hebben gewoon een apart netwerk. De andere speakers doen het wel allemaal op dat nieuwe netwerk. Alleen de Beam blijft op de 1 of andere manier hangen en support Sonos komt er ook niet uit. Die hebben mijn case ook al opgeschaald naar een ander level, maar ik krijg nu de optie op 30% korting op een nieuwe beam. Maar dat zou raar zijn aangezien die het gewoon nog doet, alleen hij kan niet verbonden worden ;)

Weet jij of er zoiets bestaat als een sonos expert in Nederland? Die je tegen betaling langs kan laten komen op kantoor om het goed te installeren etc?

106rallye
  • 8424 reacties
  • Antwoord
  • 10 maart 2025

Geen idee. En als je de Beam eens mee naar huis zou nemen, restten en daar uitrollen?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen