Vraag

Beam in 5.1 opstelling valt regelmatig tijdelijk uit

  • 22 February 2020
  • 4 reacties
  • 247 Bekeken

Ik heb een Beam in huis die in 5.1 opstelling gekoppeld is aan 2x ikea Sonos boekenplank boxen. Ze zijn draadloos op WiFi en via de meegeleverde HDMI kabel gekoppeld. Het gebeurt regelmatig (aantal keer per dag) dat het geluid een paar seconden stopt of dimt waarbij de achterboxen langer uit blijven van de beam. Zowel bij het streamen van audio als bij geluid van de tv via HDMI (hier vervormt het geluid).

 

Op de app wordt soms de volgende melding getoond: “Het ziet ernaar uit dat de stekker van een van je producten uit het stopcontact is getrokken”. Dat is uiteraard niet gedaan.

 

Wat is er aan de hand en wat kan ik er aan doen om dit op te lossen?

Vandaag 3x diagnose gesteld via de app: 595012949, 1163504454, 2094306563.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Ik zie dat je je vraag ook ergens anders op het forum gesteld hebt. Daar heb je al antwoorden. Zullen we daar verder gaan?

https://nl.community.sonos.com/stel-een-vraag-228987/beam-valt-regelmatig-tijdelijk-uit-6770910#post16116021

Na het lezen van meer berichten op het forum kwam ik er achter dat dit subforum meer gebruikt werd voor het delen van storingen en hierop meer reactie kwam van Sonos. Bovendien staat hier de diagnose nummers. Het verwijderen van het andere item is me niet gelukt.

 

Gisteren was er weer een storing, diagnose nummer: 1262374483

Reputatie 7
Badge +2

Hoi SvenB,

Ons forum is online voor gebruikers om met elkaar in contact te kunnen treden.

Onderzoek waar Sonos support in zal handelen, zien we het liefst via de email of via telefoon binnen komen.

Indien de tijd er voor is, zullen we hier reageren.

Omtrent je probleem, je hebt een redelijk oude Cisco modem welke niet overweg kan met Proxy IP adressen.

De Beam zal voor zichzelf, maar ook voor zijn 2 surround speakers een IP adres verzoeken, iets waar deze modem niet mee overweg kan. (het uitdelen van 3 IP’s aan 1 product)

Je wilt de modem laten vervangen voor een nieuwer model.

Andere oplossing zou zijn, zelf een eigen goed werkende router te plaatsen, zodat deze al het denk-werk zal regelen voor je netwerk.

Zeg dit laatste een beetje met de gedachte naar ons volgende community topic.

Hi Tim,

Dank voor je reactie. Ik zal contact opnemen met ziggo om de oude apparatuur te laten vervangen.